دوشنبه 22 دي 1382

در مخالفت با نظارت استصوابی و حمايت از تحصّن شماری از نمايندگان، فراکسيون متحد

شورای مرکزی نظارت بر انتخابات که از سوی شورای نگهبان تعیین می گردد در روز یکشنبه 21/10/1382 اسامی نامزدهای انتخاباتی ردّ صلاحیت شده و کسانی که صلاحیت شان مورد تایید قرار گرفته است را، انتشار داد. دراین لیست بیش از هشتاد نفر از نمایندگان فعلی مجلس و بیش از 3500 نفر از نامزدهای انتخاباتی در سطح کشور را که مورد تایید هیأت اجرایی قرار گرفته بودند، ردّ صلاحیت کرده و در واقع آنان را از حقّ استفاده از حقوق شهروندی محروم نموده است.
هیأت مرکزی نظارت از عناوینی مانند "حمایت از متجاهرین به فسق، ساواکی ها، وابستگان به رژیم طاغوت، کلاهبرداران و معتادان" برای ردّ صلاحیت این افراد استناد جسته است.
از نظر ما، اقتدارگرایان و مافیای ثروت و قدرت و فساد و فحشاء گامی دیگر در روند "حذف" و دوری از مردم برداشت و با توجّه به مسائل دیگری که در سطح کلان سیاسی کشور در حال شکل گیری است این اقدام می تواند گام بلند دیگری در راستای نفی کامل اسقلال سیاسی کشور ارزیابی شود.
فراکسیون متحّد به عنوان یکی از نیروهای طرفدار راه مصدّق همیشه براین باور بوده است که استقلال و آزادی دوروی یک سکّه اند و همواره خواهان استقرار روابط دمکراتیک و حاکمیّت اراده ملّت بر سرنوشت خویش بوده است تا از این طریق استقلال سیاسی و اقتصادی و تمامیّت ارضی و یکپارچگی کشور پای برجا بماند.
حاکمیّت فساد و قدرت، در چند سال گذشته، برای دور نگهداشتن ملّت از عرصه تصمیمات سرنوشت ساز خویش، از طریق تفسیرهای من درآوردی غیرمنطقی و برحلاف قانون اساسی برای نظارت استصوابی شورای نگهبان، عملا مردم را از انتخابات آزاد محروم ساخته و در واقع ضمن دو درجه ای کردن انتخابات این شورای نگهبان است که نمایندگان را منصوب می نماید.
تصمیمات شورای نگهبان و هیأت های نظارت زیر نظر ایشان، اکنون جامعه ی سیاسی کشور را وارد مرحله تازه ای ساخته تا با یاری گرفتن از قشرهای مختلف مردم این مانع بزرگ را از سر راه حاکمیّت ملّت بردارد.
مبارزه برای نفی نظارت استصوابی، امری که مدّت های مدیدی است که از سوی نیروهای گوناگون برون و درون حاکمیّت به عنوان ابزاری برای محدود کردن آزادی های سیاسی به کرّات مورد انتقاد قرار گرفته بود، در روز یکشنبه 21/10/82 با سخنرانی پیش از دستور آقای سیّد شمس الدّین وهابی، نماینده کنونی مردم تهران در مجلس شورا و اعلان تحصّن وارد مرحله تازه ای گشت.
او چنین گفت:
"...اینک نیز برای استیفای حقوق ملّت و در اعتراص به رفتارهای غیرقانونی هیأت مرکزی نظارت شورای نگهبان، تا زمانی که لازم باشد در مجلس شورای اسلامی متحصّن می شویم و با توجّه به شرایط داخلی و بین المللی برگزاری انتخابات آزاد را حقّ مسلّم میدانیم و گامی ضروری برای تأمین امنیّت و توسعه همه جانبه کشور میدانیم.
ملّت عزیز، این موضع گیری در راستای دفاع از حقوق شهروندی و حقّ قانونی انتخابات آزاد و مورد تایید بسیاری از نمایندگان ثبت نام نکرده، یا حتّی تایید صلاحیت شده می باشد..."

فراکسیون متحّد که نظارت استصوابی را تجاوزی آشکار از سوی دین سالاران حکومتی به حقوق شهروندی ملّت میداند از هر اقدامی که در بیرنگ کردن و از میان برداشتن این تجاوز انجام پذیرد پشتیبانی کرده و خواهد نمود. همجنین در این راستا ، فراکسیون متحّد از تحصّن این نمایندگان در خانه ملّت حمایت کرده و امید دارد که اینگونه تلاشها و کوشش ها تا عقب نشینی کامل تجاوزگران به حقوق ملّت ادامه یابد.

فراکسیون متحّد

21/10/1382
11/01/2004
fm-jmi@gmx.net Email:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3226

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در مخالفت با نظارت استصوابی و حمايت از تحصّن شماری از نمايندگان، فراکسيون متحد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016