سه شنبه 30 دي 1382

بيانيه انجمن توسعه اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد در رابطه با تحصن نمايندگان ملت

از آغاز جنبش اصلاح‌طلبي مردم ايران زمان زيادي سپري نشده است . از دوم خرداد 76 كه مردم با «نه مدني» خود ،محافظه‌كاران را از حضور در نهادهاي انتخابي نااميد كردند ، شرايط جديد سياسي ايران رقم خورد . اقتدارگرايان با شكست در انتخابات توجه خود را متوجه نهادهاي انتصابي كردند و از همين طريق شروع به ضربه زدن به بدنه و نخبگان اصلاحات نمودند.

شوراي نگهبان از مجلس سوم به بعد با تفسير قانون اساسي نظارت خود بر انتخابات را به معني نظارت استصوابي قلمداد كرد و در اين چند سال به عنوان فيلتري قبل از شروع انتخابات مانع از برگزاري انتخاباتي آزاد گرديد و عملا حق مردم در انتخابي آزادانه را ناديده گرفت .

حال با گذشت چندين سال از آغاز اصلاحات سياسي و در شرايط حساس كنوني كه لحظه لحظه به انتخابات مجلس هفتم نزديك مي‌شويم و همچنان ابهامات زيادي در مورد حضور گسترده مردم وجود دارد، اقدام غير قانوني هيات‌هاي نظارت در رد صلاحيت گسترده داوطلبان نمايندگي مجلس به عللي واهي و بدون ارائه مدرك و دليل قانوني ، فاجعه‌اي براي مردم‌سالاري نظام جمهوري اسلامي به نظر مي‌رسد .

ايرانيان كه براي جمهوريت و اسلاميت انقلاب كرده بودند در حال حاضر شاهدند كه به راحتي اصل جمهوريت نظام ناديده گرفته مي‌شود و به جاي آنكه مردم تصميم‌گيرنده باشند كه به چه كساني راي دهند ،به جاي آنها تصميم‌گيري مي‌شود و شعور و عقلانيت آنها ناديده گرفته مي‌شود . بيم آن مي‌رود با وضع به وجود آمده كنوني در آينده اي نه چندان دور انتخابات به يك انتصابات عمومي تبديل شود و مردم تنها سياهي‌لشكرهاي نمايش گروهي اقليت تماميت‌خواه باشند كه خود را قيم مردم مي‌دانند .

از سو ي ديگر اقدام بي‌سابقه نمايندگان مردم و تحصن در مجلس با وجود فشارهاي گسترده محافظه‌كاران و اقتدارگرايان ، نشانگر وفاداري آنها به آرمانهاي ملت و دفاع از دموكراسي و مردم سالاري است .

انجمن توسعه اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد ضمن محكوم كردن اقدام غير قانوني هيات‌هاي نظارت در رد صلاحيت گسترده داوطلبان حمايت خود را از تحصن نمايندگان ملت در مجلس اعلام مي‌دارد و خواستار ادامه تحصن نمايندگان مجلس تا رسيدن به هدفي مشخص كه همان حذف نظارت استصوابي و يا حداقل جلوگيري از در صلاحيت‌هاي غير قانوني و بدون ارائه دليل و مدرك خواهد بود و به نمايندگان محترم مردم ياد‌آور مي‌شود كه با وعد و وعيد و يا تهديد و ارعاب صحنه را خالي نكنند و تا آخرين لحظه بر سر مطالبات خود پافشاري نمايند ، شايد اين حركت به عنوان آغازي براي استقرار اصول دموكراسي و مردم سالاري واقعي نمود پيدا كند. مردم نيز به عنوان بدنه جنبش اصلاحات با ترتيب دادن اعتراضات خود (البته در مسير قانون) سعي در كمك به اين جنبش نمايند.

در وضعيت فوق‌العاده كنوني كه تحصن نمايندگان مجلس در راس اخبار اكثريت خبرگزاريها و مطبوعات جهان قرار گرفته است ، صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران مطلقا در اين زمينه اطلاع‌رساني نكرده و برعكس در تخريب اين حركت ملي تلاش كرده است . عملكرد صدا و سيما به گونه‌اي بوده است كه در نظر مردم به عنوان يك رسانه ملي جلوه گر نيست.

انجمن توسعه اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد لازم مي‌داند و ظيفه اين رسانه ملي كه همان در نظر گرفتن تمامي منافع ملي و اطلاع‌رساني دقيق وشفاف به دور از جناح‌بازيهاي سياسي مي‌باشد را به صدا وسيما گوشزد نمايد.

در پايان انجمن توسعه اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد بار ديگر حمايت قاطع خود از تحصن و روزه سياسي نمايندگان ملت را اعلام داشته و خواستار حمايت گسترده گروههاي مختلف مردمي از اين حركت ملي تا رسيدن به حداقل‌هاي لازم براي برگزاري انتخاباتي آزاد در راه رسيدن به دموكراسي و ثباتي مبتني بر تكثرگرايي مي‌گردد.

انجمن توسعه اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد
29/10/1382

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3659

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه انجمن توسعه اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد در رابطه با تحصن نمايندگان ملت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016