شنبه 4 بهمن 1382

گزارشی از برگزاری تجمع اعتراضی عليه حضور خاتمی در زوريخ، کميته پيگيری وضعيت احمد باطبی

اطلاعیه خبری شماره پانزده

از صبح دوم بهمن ماه ( برابر با بیست و دوم ژانویه ) تجمع اعتراضی که به فراخوان سازمان فدائیان ( اقلیت ) در زوریخ علیه حضور خاتمی در اجلاس داووس و نیز دیدار وی از سوئیس شکل گرفته بود ، آغاز شد.
اعضای کمیته پیگیری وضعیت احمد باطبی نیز با شرکت در این تجمع به افشاگری در باره بیداگریهایی که بر زندانیان سیاسی و نیز احمد باطبی رفته است، پرداختند.
با وجود سخت گیریها و محدودیتهای شدیدی که پلیس سوئیس وضع کرده بود و در مواردی به ممانعت از ورود یا اشکال تراشی در ورود ایرانیان مبارزی که قصد شرکت در این تجمع را داشتند ،پرداخت ، اما سرانجام این تجمع که در حوالی ایستگاه مرکزی قطار این شهر و مرکز تجاری جنب آن برگزار شد ،با استقبال ایرانیان روبرو شد و برخی نیز از جمله مبارزان سیاسی و پناهجویان ایرانی که از قبل در جریان برگزاری این تجمع قرار گرفته بودند ، به تجمع کنندگان پیوستند.
تجمع کنندگان با پخش سرودهای انقلابی و نیز بیانیه هایی بر افشای دولت خاتمی ، حاکمیت و حمایت کشورهای اروپایی از وی پای فشردند. آنها همچنین ضمن پخش اطلاعیه ها و در دست گرفتن تصاویری از جنایت ها و سرکوب های سردمداران ،با جوانان ، زنان و مردمی که با آنان ابراز همبستگی می کردند به بحث و گفتگو پرداختند و از میزبانی دولت سوئیس از خاتمی که نماینده فقر ، تبعیض و بیداد در ایران است ، انتقاد کردند.
اعضای کمیته پیگیری نیز دوشادوش شرکت کنندگان در این تجمع در هوای ده درجه زیر صفر زوریخ به مدت شش ساعت به توزیع اطلاعیه و تبلیغ و افشاگری پرداختند.
در حین برگزاری این تجمع گزارشگر رادیو فردا خانم شیرین فامیلی نیز با یکی از اعضای کمیته تماس تلفنی برقرار کرد و وی به تشریح اهداف تجمع و نیز ارائه اطلاعات مرتبط با آن پرداخت که سردبیری این رادیو از پخش این مصاحبه طولانی خودداری کرد.
همچنین رادیو بی بی سی نیز در حین پخش برنامه های خود با یکی از اعضای کمیته حاضر در این تجمع تماس گرفت و وی شرحی کوتاه از تجمع را در اختیار مخاطبان این رادیو قرار داد.
( مصاحبه این رادیو با امید حبیبی نیا را در اینجا می توانید بشنوید)
اعضای کمیته همچنین با برقراری تماس با رسانه های مختلف و نیز انعکاس بیانیه های خود در ایندی میدیا ، این رسانه ها را در جریان این تجمع افشاگرانه قرار داده بودند.
متاسفانه به دلیل شتاب و محدودیتهایی که پلیس این کشور برقرار کرده بود ، محل برگزاری تجمع با مکانی که قبلا اعلام شده بود کمی فاصله داشت که این امر سبب تاخیر در پیوستن برخی از یاران به صفوف تجمع کنندگان شده بود.
صبح امروز یکی از اعضای هیئت اجرایی در پیگیریهای خود دریافت که ادیتورینگ رادیو فردا به دلیل آن که مصاحبه شونده از سازماندهنده اصلی تجمع یاد کرده است و نیز از القاب تشریفاتی برای خاتمی استفاده نکرده است ، این مصاحبه را سانسور کرده است.
همچنین از زمان انتشار فراخوان کمیته پیگیری ، گزارشهای بسیاری از داخل ایران مبنی بر فیلتر شدن سایت کمیته به دستمان رسیده است که بخش فنی سایت در حال بررسی این مشکل و مقابله با آن است.
تجمع اعتراضی دوم بهمن ماه در زرویخ برای اعضای کمیته پیگیری فرصتی مناسب برای افشاگری و تاکید بر درخواست آزادی احمد باطبی و سایر زندانیان سیاسی و نیز پیوند با نیروهای انقلابی و ایرانیان مبارز بود.
ما امیدواریم با اعتلای هرچه بیشتر پیکارجویی در جنبش مبارزاتی ایران ،جمهوری اسلامی ناچار شود به یکی از خواسته های اولیه مردم یعنی آزادی زندانیان سیاسی تن در دهد ؛ تازمانی که روز محتوم و سرنوشت ساز بنای ایران آینده فرا رسد.

زنده باد آزادی!
کمیته پیگیری وضعیت احمد باطبی
سوم بهمن ماه ۱۳۸۲
www.freebatebi.com
prfreebatebi@yahoo.com
info@freebatebi.com

تصویری از تجمع اعتراضی در زوریخ علیه سفر خاتمی به داووس

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3826

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از برگزاری تجمع اعتراضی عليه حضور خاتمی در زوريخ، کميته پيگيری وضعيت احمد باطبی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016