جمعه 10 بهمن 1382

گزارشي از مراسم روزه فعالان سياسي تبريز درحمايت از متحصنين، پيمان پاک مهر

تبريز نيوز : سرويس سياسي : مراسم روزه فعالان سياسي ، احزاب دوم خردادي واعضا تشکل هاي دانشجويي تبريز درحمايت از متحصنين در محل جبهه مشارکت تبريز بر گزار شد .
در اين مراسم که اعضا فعال جبهه دوم خرداد، اعضا انجمن اسلامي دانشگاه تبريز ، صنعتي سهند وآزاد تبريز و نيز به همراه نيروهاي ملي – مذهبي و نهضت آزادي حضور داشتند ، بيانيه هايي از تشکل هاي دانشجويي در حمايت از متحصنين قرايت شده و مهندس کهنمويي و تيموري از اعضا جبهه مشارکت ، دکتر فرزدي عضو شوراي مرکزي نهضت آزادي ايران ، يحيايي از نيروهاي ملي - مذهبي و مهندس محمد زاده استاندار وقت آذربايجان شرقي در حمايت از سخنرانان به ايراد سخنراني پرداختند.

" مهندس محمد زاده " ، استاندار وقت آذربايجان شرقي

مهندس " يحيي محمد زاده " ، استاندار وقت آذربايجان شرقي که در جمع حاضرين در مراسم روزه سياسي روز دوشنبه جبهه دوم خرداد و جنبش دانشجويي در محل حزب مشارکت تبريز شرکت داشت ، به ايراد سخنراني پرداخته و گفت : ادعاي تمسک به ولايت فقيه ، اسلام وانقلاب توسط رده صلاحيت کنندگان بهانه اي براي رسيدن به قدرت است .پرونده اين ها در زمان امام بر همگان اشکار است ، اين ها افرادي بودند که مشي امام را به عنوان ولي فقيه قبول نداشتند و با سياست هاي امام مخالفت مي کردند و بسي جاي تاسف است که با پر رويي خودشان را تقديس مي کنند .
وي افزود : بر اساس قانون اساسي هر کس داراي قدرت است بايد در برابر مردم پاسخگو باشد . اگر نظام ما مردم سالار نباشد دنيا نمي پذيرد . انديشه اقتدار گرايي به منافع ملي اسيب رسانده و فرصت هاي بسياري را از کشور صلب کرده ، البته در اثر پايداري مدافعان مردم سالاري و حقوق مردم ، اقتدار گرايان عقب نشيني خواهند کرد .

"مهندس کهنمويي " ، عضو جبهه مشارکت تبريز

"مهندس کهنمويي " ، عضو جبهه مشارکت تبريز ،با اعلام حمايت خود و اعضا هم حزبي از متحصنين در مجلس ، رد صلاحيت نامزدهاي اتنخابات مجلس هفتم را در نظر افکار بي ثمر دانسته و گفت : رد صلاحيت ها توسط هيات هاي نظارت به تاييد صلاحيت در افکار عمومي تبديل شده و بر مقبوليت رد صلاحيت شدگان افزوده است .
وي افزود : شوراي نگهبان با رد صلاحيت هاي غير قانوني ، سرمايه هاي کشوررا خيلي راحت و ارزان به تاراج مي برد .
عضو جبهه مشارکت تبريز ادامه داد : دفاع از انتخابات آزاد بالاتر از دفاع از کانديداها است . دنيا به اين نتيجه رسيده که مردم بايد در سرنوشت خودشان دخالت کنند ولي عده اي حيطه انتخابات مردم را محدود کرده و مي گويند حسن انتخاب ما را قبول کنيد . چنانچه اعتراض نکنيم از اين پس اقتدارگرايان هر کاري دلشان خواست انجام مي دهند .

" دکتر فرزدي " ، عضو شوراي مرکزي نهضت آزادي ايران

" دکتر فرزدي " ، عضو شوراي مرکزي نهضت آزادي ايران ، از شوراي نگهبان خواست تا چگونگي رد صلاحيت گسترده نامزد هاي انتخاباتي را مورد بررسي قرار داده وگفت :ما از شوراي نگهبان مي خواهيم تا چگونگي رد صلاحيت گسترده نامزد هاي انتخاباتي را مورد بررسي قرار داده و صلاحيت کليه اشخاصي را که بر خلاف قانون به ناحق رد صلاحيت شده اند را تاييد نمايد .
عضو شوراي مرکزي نهضت آزادي ايران ، افزود : ما پشتيباني و تاييد خود را از حرکت مسالمت آميز ، قانوني و عدالتخواهانه تحصن کنندگان به منظور تامين آزادي و سلامت انتخابات اعلام داشته و جسارت و شجاعت آن ها را مي ستاييم واز مردم مي خواهيم با حمايت از متحصنين جهت تغيير رفتار شوراي نگهبان با روش هاي مسالمت آميز رفتار کنند .
وي تاکيد کرد : به نمايندگان متحصن هشدار مي دهيم که هيچ گونه تبعيضي را بين خود و ديگر نامزدهاي رد صلاحيت شده نپذيرند و مبادا در برابر تاييد صلاحيت نسبي از پيگيري خواسته هاي بر حق مردم دست بردارند .

" يحيايي " ، ازاعضا نيروهاي ملي – مذهبي تبريز

" يحيايي " ، ازاعضا نيرو هاي ملي – مذهبي در تبريز حل بخشي از مسايل مربوط به رد صلاحيت کانديداهاي مجلس هفتم را رعايت حقوق بشر دانسته و گفت : اگر مسيله حقوق بشر در جامعه جا افتاده و حل شود موضوع موارد مشابه رد صلاحيت ها حل خواهد شد .اکنون پارامترهاي جديدي وارد جهان شده است که مهمترين آن مسيله رعايت حقوق بشراست و چنانچه نظام ها و سيستم ها نتوانند با حقوق بشر سازگاري بکنند جايگاهي در آينده نخواهند داشت و تلاش نمايندگان را بايد در اين راستا ارزيابي بکنيم .
وي افزود : جامعه ما در حال " تحول" است نه " بحران ". براي گشودن بن بست راههاي غير معمول لازم است ، اين به معناي هرج ومرج و آشوب نيست . ما فقط با مسيله انتخابات روبرو نيستيم ، انتخابات فرصتي است تا چالش ها خودشان را نشان دهند و يکي از چالش هاي جهان امروز، چالش حقوق بشر و دموکراسي است .

پيمان پا ک مهر – روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
tel,fax:0098 411 5531723

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4078

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشي از مراسم روزه فعالان سياسي تبريز درحمايت از متحصنين، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016