سه شنبه 14 بهمن 1382

خبرهايي از احضار فعالان سياسي آذربايجان در تبريز، آسمک

اتاق 37 فعال تر شده است

منوچهر عزيزي سخنگوي حزب گونش در گفتگو با آسمک اعلام کرد که به درخواست دادگاه انقلاب روز شنبه 11/11/82 دوباره در دادگاه حاضر شده و به اتهام اقدام عليه نظام جمهوري اسلامي، تجزيه طلبي و فعاليت پان ترکيستي مورد بازجويي قرار گرفته است.

يادآوري مي گردد که 24 آبان ماه سالجاري هم از خروج آقاي عزيزي از کشور براي شرکت در سميناري در سوئد به بهانه ممنوع الخروج بودن جلوگيري به عمل آمد و پاسپورت وي نيز توقيف گرديد .در مراجعه به شعبه يک دادگاه انقلاب تبريز اعلام شد که ممانعت از خروج منوچهر عزيزي به درخواست اداره اطلاعات صورت گرفته است.

همچنين آقاي چنگيز بخت آور از فعالان سياسي آذربايجان - که روز 14 مردادماه سالجاري در مراسم بزرگداشت سالروز انقلاب مشروطيت بر سر مزار باقرخان دستگير و به مدت 15 روز در بازداشت به سر برده بود- براي پاسخگويي به اتهام تجزيه طلبي و پان ترکيسم ، روز 19 اسفندماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبريز حاضر خواهد شد.

چنگيزبخت آور ضمن تاکيد بر مطالبات ملي اعلام کرد : خواست منطقي و به حق ملت آذربايجان چيزي نيست که بتوان با احضار و ارعاب جلوي آن را گرفت . من با حضور در دادگاه بر خواست هاي منطقي و به حق ملت آذربايجان تاکيد دوباره اي خواهم کرد.

چنگيز بخت آور در بازداشت 14 مرداد سالجاري که با ضرب و شتم شديد از سوي ماموران امنيتي همراه بود پس از 5 روز اعتصاب غذا و با قرار وثيقه 20 ميليون توماني آزاد گرديد.

فاطمه هدايت دختر خبرنگار زنداني تبريزي نيز با اعلام اينکه هنوز موفق به ملاقات حضوري با پدرش نشده است خواستار آزادي هر چه سريعتر پدرش گرديد.

کميته دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان ( آسمک ) با اعلام نگراني دوباره از وضعيت انصافعلي هدايت خواستار تلاش بيشتر فعالان حقوق بشر و نمايندگان مجلس براي آزادي ايشان مي باشد

به اميد آزادي همه زندانيان سياسي
کميته دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان ( آسمک )

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4241

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبرهايي از احضار فعالان سياسي آذربايجان در تبريز، آسمک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016