چهارشنبه 15 بهمن 1382

آيت‌الله خزعلي: شوراي نگهبان بايد در مقابل متحصنين بايستد و مقابله كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
عضو سابق فقهاي شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان بايد مقابل حكم خلاف اسلام بايستد و نگذارد خلاف حكم اسلام جاري شود. [شوراي نگهبان ] بايد مقابل متحصنين بايستد و مقابله كند و مراقب باشد كه اولا اموال مردم را تقسيم نكنند و ثانيا زن رييس جمهور نباشيد و به قول شهيد بهشتي از رجال سياسي باشيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي طي سخناني در برگزاري چهلمين روز از درگذشتگان بم كه در قم برگزار مي‌شد، آن‌چه را مقاومت بسيار عالي شوراي نگهبان در برابر فشارها عنوان مي‌كرد يك نويد دانست و ادامه داد: شوراي نگهبان در مقابل كساني كه به خارج نسبت داشتند و سكولاريزم بودند و كنوانسيون را تاييد كردند، ايستادگي كرد.
وي گفت: مردم بيدار هستند و مشاركت ديد كه پشت او را خالي كرده‌اند.
عضو سابق فقهاي شوراي نگهبان ادامه داد: شوراي نگهبان خداوند شما را تاييد كرد و من 19 سال با شما همكاري كردم.
وي در بخشي از سخنان خود به حضور شيرين عبادي در دانشگاه الزهرا(س) اشاره كرد و افزود: درود بر دانشجويان [دانشگاه] الزهرا(س) كه وقتي خانم عبادي توسط مسوولين دانشگاه دعوت شد و قصد صحبت داشت، نگذاشتند او صحبت كند.
وي با متهم كردن رييس دانشگاه الزهرا(س) به درباري بودن ادامه داد: الگوي آنان حضرت زهرا(س) است و با اين كه رييس دانشگاه به آنها گفت شما را اخراج مي‌كنم ولي ايستادگي كردند.
آيت‌الله خزعلي ادامه داد: دانشجويان [دانشگاه] الزهرا(س) طي نامه‌اي در هفته نامه پرتو خطاب به رييس جمهور گفتند؛ ما خشونت طلب هستيم كه سرمان را به ديوار مي‌زنند و چادر از سر ما مي‌كشند و مورد ضرب و جرح قرار مي‌دهند. از قول من در هفته نامه پرتو از اين دانشجويان تشكر كنيد.
وي با بيان اين مطلب كه عبادي برنده جايزه نوبل به كمك آنها(مردم بم) رفت و براي غمخواري به كمك پرداخت، افزود: اين كمك ارزاني خودتان باشد. خانمي كه چادر از سرش برمي‌دارد و دست به دست رييس جمهور فرانسه مي‌دهد، پول او ارزش ندارد. اين پول ثمره‌ي حمله آمريكا به افغانستان و عراق است. اين پول را به شركاي اروپا و آمريكايي خود بدهيد.
آيت‌الله خزعلي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه بازگشت تمامي انسانها به سوي خداست، از شرايط مردم بم به عنوان يك امتحان الهي ياد كرد.
وي خطاب به مردم قم گفت: مردم قم طبق روايت امام محمدباقر (ع) برعليه ظلم قيام مي‌كنند و پرچم را به صاحب اصلي آن يعني امام زمان (عج) مي‌دهند و كشته‌شدگان آن شهيد محسوب مي‌شوند.
دبيركل بنياد بين‌المللي غدير با اشاره به فرارسيدن عيد غدير گفت: درعيد غدير به همسر و فرزندان خود عيدي بدهيد و به ديد و بازديد بستگان برويد. عيد واقعي عيد غدير است و اگر عيد نوروز را عيد واقعي بدانيم در آن دنيا چگونه جوابگوي حضرت علي (ع) باشيم.
وي با بيان اين مطلب كه از راه دوره به مردم بم تسليت مي‌گويم، خاطرنشان كرد كه هيچ موقع فكر نكنند كه خدا آنها را عذاب كرده، بلكه خداوند آنها را از اين راه امتحان كرده است و يادآور شد كه مردم با كمك به آنها شايستگي خود را به رخ جهانيان كشيدند و از مردم خواست تا به اندازه مقدور در سروسامان دادن به وضع زندگي مردم بم كمك كنند.
وي ادامه داد: چند سال پيش طي مراسم جشن و پايكوبي در تركيه كه قرآن كريم را زير دست و پاي رقاص مي‌انداختند و از اين كار هيچج ابائي نداشتند، سرهنگي نيز در آن مراسم حضور داشت كه به خاطر گناهان انجام شده در آن مراسم، جلسه را تر ك كرد. در اين هنگام برقي از آسمان به اين مراسم كه در يك جلسه در حال برگزاري بود خورد و تمامي حاضرين در آن مراسم به همراه جزيره به زير آب رفتند و جنازه‌هايشان نيز پيدا نشد و اين يك عذاب الهي است.
آيت‌الله خزعلي با اشاره به فرا رسيدن دهه فجر، خاطرنشان كرد كه همزماني دو عيد مسلمانان در اين ايام و آزادي اخير اسيران لبناني و فلسطيني از بند اسراييل دهه فجر امسال را نسبت به سال‌هاي ديگر متفاوت كرده است.
وي در پايان از آيت‌الله مصباح به عنوان شهيد مطهري دوم ياد كرد و با تقدير از وي به حوزه علميه قم به دليل پرورش چنين شخصي تبريك گفت و با اشاره به مطالب روزنامه‌هاي كه از آن‌ها به عنوان زنجيره‌يي ياد كرد گفت: نبايد مطالبي را كه برعليه وي(آيت‌الله مصباح) به چاپ مي‌رسد را قبول كنيم و بايد با آنها مقابله كنيم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4267

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله خزعلي: شوراي نگهبان بايد در مقابل متحصنين بايستد و مقابله كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016