جمعه 24 بهمن 1382

کارگزاران سازندگي از ارائه ليست انتخاباتي مستقل خودداري كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
حزب كارگزاران سازندگي ايران با صدور بيانيه‌اي اعلام كردند كه از ارائه ليست انتخاباتي مستقل خودداري كرده‌اند و علارغم اين از مردم براي شركت و انتخاب چهره‌هاي شايسته دعوت كردند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه خطاب به مردم آمده است: « نظام سياسي ايران كه بازتاب دهنده و برگرفته از شعار اصيل انقلاب يعني استقلال و آزادي ملت ايران از يوغ قدرت‌هاي ناحق بود، در قالب حكومت جمهوري اسلامي شكل گرفت. اين عبارت مركب داراي پيامي روشن و واجد تلفيق دو معناي عميق و دوران‌ساز در عصر احياي دين به مثابه جوهره و قوام روحي و رواني بشريت و حق مطلق انتخاب سرنوشت انسان‌ها توسط خود آنها در ايران بود. جمهوريت و اسلاميت دو واژه پر معنا و كاملا متفاوت و روشن و بيانگر حقيقتي مسلم بر تارك نظام سياسي كشوري است كه مردم آن هوشمندانه 25 سال پيش همزمان با انهدام نظام شاهنشاهي به خلق آن گوهر بي‌بديل همت گماشتند و بر قاعده مردمسالاري، اسلام را در اين سرزمين تقويت كردند.
مفهوم جمهوريت نظام سياسي ايران آنچنان غليظ و متراكم و جاندار است كه در همه فضاها مشحون است و در كليه مراتب و اركان نظام و در تمامي مناسبات قدرت سياسي، حضور مردم به شايستگي موج مي‌زند. عمده‌ترين و بارزترين وجه جمهوريت ايران اسلامي، در دو انتخابات عمده رياست جمهوري و از آن مهم‌تر برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي شكل گرفته است.
امام بزرگوار امت (رحمه الله عليه) مجلس را نهادي برگرفته از الله اكبرهاي مردم نام نهاد و هم‌چنين او، نمايندگان مردم را عصاره فضايل ملت برشمرد. امام عظيم‌الشان مجلس را بزرگترين ركن مردم‌سالاري و قائمه استوار و هميشه پايدار استقلال كشور و حافظ تماميت آن ناميد و شما مردم بزرگوار 6 دوره انتخابات را با چنين ديدگاه و با تمسك به اين پيام روشن و مواج و حياتبخش در متن جامعه سياسي ايران وجدان كرديد و به صحنه آمديد و سرنوشت خود يعني تعيين سرنوشت كشور را با تك تك آراء خويش رقم زديد.
آزادي آنگونه كه قانون اساسي نظام بر آن صحه گذارده، فضايي روحبخش و دلپذيري را براي آحاد مردم فراهم آورده است تا به دور از هرگونه ستم‌پذيري سياسي، آنگونه كه خود تشخيص مي‌دهند، مجلس شوراي اسلامي را با نيروهاي منتخب خود به شايستگي آرايش دهند و شايد در اين دنياي آشفته و پرتنش عمده‌ترين عامل پايداري و ثبات كشور كه همواره چون عاملي نيرومند بيگانگان قدرت طلب را از تعرض به آن برحذر و از تهاجم به ايران بازمي‌داشته است، شكل‌گيري آزادانه‌ي مجلس و برگزاري انتخاباتي مستقل و بدور از اعمال سليقه‌ها و محدوديت‌هاي غير قانونمند بوده است. مجلسي كه با اتحاد و توانمندي در مقاطع بحراني با تدبير و درايت و هوشمندي مشكلات را از سر راه مردم و جامعه اسلامي مرتفع مي‌نموده است.
اول اسفند ماه امسال (82) قرار است انتخابات مجلس هفتم با حضور شايسته مردم در گستره ايران اسلامي و بر مدار جمهوريت نظام برگزار شود.»
در ادامه اين بيانيه از سوي حزب كارگزاران سازندگي ايران ابراز عقيده شده است: « متاسفانه بنا به دلايلي كه ذكرش ملال‌آور است و بارها در طول 3 ماه گذشته همه نهادهاي سياسي، اجرايي و دلسوزان كشور فرياد برآورده‌اند، با تعبير و تفسير نوظهوري كه برخلاف سنت و سيره 6 دوره انتخابات گذشته نظام سياسي ايران بوده قرار است به گونه‌اي برگزار شده كه بخشي از واجدان صلاحيت و شهروندان محق از حق مسلم و مشروع خويش در امر مشاركت براي نامزدي انتخابات محروم شده‌اند. در جايي كه قانون اساسي و قانون انتخابات در موضوع «بررسي صلاحيت نامزدها» اصل را بر احراز «عدم صلاحيت» نامزدهايي قرار داده است كه احيانا بنا به ادله‌اي قانونمند، مستند و بنا به تقصير و تخلفي بزرگ و محرز بايد از دستيابي به حق همگاني باز مانند. اما مع‌الاسف با تفسيري كاملا واژگونه امر صلاحيت‌ها را بر مدار احراز صلاحيت قرار داده‌اند و به معناي روشنتر براي كسي حقي عام جهت نامزدي در انتخابات قايل نشده‌اند مگر اينكه صلاحيت‌ها را احراز كنند. در حاليكه در گذشته اين حق متعلق به همه كساني بوده كه دل در گرو نظام اسلامي داشتند مگر مواردي نادر كه بنا به احتياط و ضرورت قانوني كساني محدود و محروم از حقوق اجتماعي از دايره شمول خارج مي‌شوند. به هر حال تلاش و توصيه دلسوزان نظام و نهادهاي سياسي كشور براي بازگشت آرامش به كشور و عدول شوراي محترم نگهبان به تفسيري از قانون كه 6 انتخابات گذشته مجلس بر پايه آن برگزار شد، ثمر نبخشيد و در بهترين شرايط و آن هم پس از رايزني‌هاي بسيار توسط مقامات عاليرتبه، تنها با تمكين به حكم حكومتي مقام معظم رهبري، تني چند را به جرگه احراز صلاحيت شدگان راه دادند.
در طول چند ماه گذشته، رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، رياست محترم مجلس و نمايندگان محترم مردم، مسوولان بلندپايه نظام سياسي و اجرايي كشور، نهادها، احزاب و گروه‌هاي سياسي غالبا به خاطر مشي و روشي كه شوراي نگهبان در پيش گرفت. گلايه‌مندانه و معترضانه، صداي اعتراض و حقانيت و مظلوميت خود را به گوش ملت رساندند.
حزب كارگزاران سازندگي ايران اسلامي نيز كه از مدت‌ها پيش معتقد بود تا رفع اين گونه سوء تفاهم‌هاي سياسي و غيرقانوني در سطح بالاي كشور، امكان مشاركت تمام عيار براي ارائه ليست‌هاي انتخاباتي مستقل در سراسر كشور براي نوع احزاب وجود نخواهد داشت، هم‌اكنون نيز با درك درست اين پيش بيني سياسي از ارائه هرگونه ليست انتخاباتي مستقل خودداري نموده، ليكن از آنجا كه اصل انتخابات و برگزاري آن از اصول پايدار نظام و بنيان دموكراسي و مردم سالاري ديني است با احترام به سيره مقدس امام امت(ره) از آنجا كه معتقد بود هر آنكس كه دلبسته نظام ايران اسلامي است و تعلق خاطر و اعتقاد راسخ به مباني انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي دارد، خواسته يا ناخواسته نمي‌تواند خود را از مشاركت در آن محروم سازد و در هر حال گستردگي مشاركت، عامل مهمي در امر بازدارندگي براي تحقق منويات خاص كساني خواهد بود كه اين نحوه تفسير از قانون انتخابات، منافع گروهي آنها را تامين مي‌كند.
لذا به عموم مردم شريف ايران و علاقمندان و طرفداران حزب كارگزارن سازندگي ايران توصيه مي‌كنيم تا براي شركت در اين امر ملي به صحنه آمده و چهره‌هاي شايسته و اصلح را از ميان جمع تاييد صلاحيت شدگان انتخاب كنند. به مردم شريف و رنجيده تهراني هم پيشنهاد مي‌كنيم در عين گلايه‌مندي، به چهره‌هاي كه نامشان در دو ليست ائتلاف بزرگ و ائتلاف براي آباداني و توسعه ايران در حوزه انتخابيه تهران، اسلامشهر، ري و شميرانات آمده راي دهند و بدانند كه با توجه به شرايط تحميل شده موجود، مناسب‌ترين و شايسته‌ترين چهره‌هاي مطرح براي جريان اصلاحات و اصلاح‌طلبان و دوم خرداد دو ليست مذكور است كه شايستگي احراز مسووليت و استقرار بر كرسي‌هاي قانونگذاري مجلس شوراي اسلامي را دارند.
مردم شريف با اداي تكليف ملي و رسالت خويش، هيچگاه صحنه را ترك نخواهند كرد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4586

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کارگزاران سازندگي از ارائه ليست انتخاباتي مستقل خودداري كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016