دوشنبه 27 بهمن 1382

گزارش مهران رفيعي از استراليا: محکوم کردن برگزاري انتخابات فرمايشي از سوي ايرانيان کويينزلند

ايرانيان کويينزلند انتخابات دروغين مجلس را محکوم کرده و صدای اعتراض مردم ايران را بگوش مردم و دولت استراليا می رسانند

گزارشی از مهران رفيعی
دوشنبه شانزدهم فوريه, سال دوهزار و چهار ميلادی

ايرانيان کويينزلند نيز مانند ساير هموطنان خود نمايش انتخابات اول اسفند را تحريم می کنند و برای رساندن صدای اعتراض مردم آزاده و ستمديده ايران به گوش مردم و دولتمردان استراليا دست به تظاهرات خيابانی ميزنند.
اقدامات سرکوبگرانه و ضد بشری حاکمان رژيم ايران که ناقض اصول حقوق بشر, و مغاير با موازين انسانی و معيارهای بين المللی است, موجبات نگرانی شديد و خشم فراوان ايرانيان برون مرزی شده است. بسياری از عملکرد های نظام, حاصلی جز ويرانی کشور و پراکندگی ملت نداشته است.

* جای تاسف است که نصايح مکرر و متوالی بسياری از انديشمندان و دلسوختگان راه به جايی نبرد و تغييری در روش حکومت خودکامه ديده نشد.
* درد آور است که همواره صدای اعتراضات به حق فرزندان پاک ايران زمين را با حمله و يورش پاسخ گفتند.
* باور نکردنی است که حتی به اخطار های قانونی, هر چند کمرنگ, مقامات انتخابی هم توجهی نکردند و قانون اساسی را اين چنين زير پا گذاشتند.
* ايکاش اين حاکمان مستبد , آخرين فرصت پيش آمده را از دست نداده بودند و به در خواست دير هنگام نمايندگان مردم برای انجام انتخاباتی آزاد و عادلانه تن در داده و مملکت را به بحران و بن بست کنونی نکشانده بودند.

حال که خبر از تدارک تقلب های گسترده و سازمان يافته در انتخابات می رسد تا عدم شرکت مردم در انتخابات را دگر گونه جلوه دهند, راهی جز اعتراض و افشاگری باقی نمانده است. بر همين اساس ,روز يکشنبه گذشته, پانزدهم فوريه , شماری از ايرانيان آزادی خواه و دوستداران مردمسالاری ساکن کويينزلند و از جمله چند نفر از اعضای هيات مديره کنونی و نيز دروه های گذشته کانون ايرانيان کويينزلند و همچنين مجريان صدای فارسی راديوEB4 , پس از تماس های متعدد و هماهنگی های لازم, گرد هم آمدند و در نشستی پر تفاهم بر آن شدند تا همراهی و همدردی خود را با مردم ايران نشان دهند.برپايی تجمعی اعتراض آميز در روز جمعه بيستم فوريه, همزمان با انجام نمايش انتخابات در ايران, از جمله دستاوردهای اين نشست بود.

ايرانيان کويينزلند در ساعت دوازده ظهر جمعه در مقابل تالار شهرداری بريزبين (مرکز ايالت) تجمع می کنند تا در شلوغ ترين محل شهر و مناسب ترين زمان ممکن, توجه مردم و مقامات دولتی را به آنچه در ايران می گذرد جلب کنند. در اين گرد همايی, حقايق پشت پرده نمايش انتخاباتی ايران به سمع و نظر مردم, بويژه سازمانهای کارگری, احزاب سياسی , بنياد های مدافع حقوق بشر, مقامات مذهبی و نيز مسئولان محلی, ايالتی و فدرال رسانده خواهد شد.
از کليه ايرانيان مقيم ساير ايالات که در شهر های نزديک بريزبين زندگی می کنند نيز دعوت شده است تا همراه با اعضاء خانواده و دوستان خود در اين ميتينگ بزرگ شرکت کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4686

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش مهران رفيعي از استراليا: محکوم کردن برگزاري انتخابات فرمايشي از سوي ايرانيان کويينزلند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016