يكشنبه 3 اسفند 1382

گزارش رحمان رامینی از همایش اعتراضی فعالین چپ و دمکرات ایرانی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی دراسلو

روز جمعه اول اسفند ، همزمان با برگزاری انتخابات فرمایشی و ضد دمکراتیک مجلس شورای اسلامی؛ جمع وسیعی از فعالین سیاسی چپ و دمکرات ایرانی مقیم نروژ، با همایش بزرگ و یکپارچه خود درمقابل سفارت جمهوری اسلامی، همگام و همصدا با مردم ایران ؛ به نمایشی و ضد دمکرات بودن این انتخابات، به فقدان آزادی در ایران و به عملکرد 25 ساله، رژیم جهل و جنگ و جنایت اعتراض نمودند.
در این تظاهرات ، شرکت کنندگان ضمن همبستگی با مبارزات مردم ایران، چهره استبدادی رژیم آزادی و انسان کش جمهوری اسلامی را در انظار افکار عمومی نروژ افشاء نمودند و پیام آزادیخواهانه مردم ایران را به گوش مردم و نیروهای مترقی نروژ رسانند.
تظاهرکنندگان؛ با دادن شعارهایی به زبان های نروژی و فارسی؛ پیام اعتراض، عمیق ایرانیان را نسبت به موجودیت حکومت اسلامی را فریاد زدند.
در همین روز، از سوی برگزار کنندگان این تظاهرات، بیانیه ای مطبوعاتی ؛ تهیه و برای دولت نروژ؛ رسانه های گروهی این کشور؛ احزاب و همچنین پارلمان نروژ ارسال شد.
در این بیانیه ، ضمن خبر برگزاری تظاهرات اعتراضی ایرانیان مقیم نروژ علیه انتخابات فرمایشی و غیر دمکراتیک در مقابل سفارت جمهوری اسلامی، از نهادها ؛ دولت و احزاب نروژ، خواسته شده بود که ضمن محکوم کردن عملکرد های ضد دمکراتیک و ضد بشری رژیم ایران ؛ از خواست های عمومی و ملی مردم ایران یعنی، برگزاری انتخاباتی آزاد و دمکراتیک ، نفی کلیت رژیم مذهبی ؛ آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی ، حمایت کنند.
همزمان با حضور ایرانیان در مقابل سفارت، جمع کثیری از ژورنالیستهای نروژ در محل حاضر شده بودند. خبر این تظاهرات در رادیو و تلویزیون سراسری نروژ و همچنین یکی از پرشنونده ترین رادیوهای سراسری بنام ببین و بشنو و در روزنامه های اینترتی نروژ انعکاس وسیعی داشت. مصاحبه های سخنگوی این تظاهرات آقای امیر میرزایی در تمامی رسانه های نامبرده بالا منعکس شد.

این تظاهرات مورد پشتیبانی فعال اعضا و هواداران نیروها ؛ تشکلات و احزاب نامبرده زیر قرار گرفت:
حزب دمکرات کردستان ایران – کمیته نروژ
کومه له – سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران – واحد نروژ
سازمان انقلابی کارگران ایران – راه کارگر- واحد نروژ
حزب توده ایران – واحد نروژ
جنبش همبستگی برای آزادی و دمکراسی برای ایران - نروژ
سایت اینترنتی ایرانی – نروژی علی بابا
تعدادی از فعالین سیاسی منفرد در اسلو
سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران – کمیته نروژ


رهبر پارلمانی حزب چپ نروژ با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی از جامعه جهانی و دولت نروژ
خواست انتخابات ضد دمکراتیک ایران را به رسمیت نشناسند.
روز جمعه بیستم فوریه؛ رهبر پارلمانی حزب چپ نروژ خانم ترینه شی گرانده ، با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی از جامعه جهانی و دولت نروژ خواست انتخابات ضد دمکراتیک ایران را به رسمیت نشناسند.
رهبر پارلمانی حزب چپ، در بیانیه خود نوشته است، جامعه جهانی از جمله نروژ، بایستی به دولت مذهبی ایران آشکارا اعلام کنند که ، به دمکراسی و حقوق بشر احترام بگذارد. وی در بیانیه خود اعلام کرده است که : این انتخابات یک مسخره و بیهوده بود. هنگامی که بزرگترین حزب طرفدار اصلاحات این انتخابات را بایکوت می کند ، دنیا باید به این مسئله فکر کند و آنرا را ببیند.
خانم ترینه شی گرانده ، اعلام کرده است که این پیشنهاد را با دولت نروژ در میان می گذارد.
خانم ترینه شی گرانده در بیانیه خود تاکید کرده است که: ما باید در این باره کاری که می توانیم انجام دهیم, انجام دهیم و پیشنهاد حمایت و پشتیبانی از نیروهای لیبرال و طرفداراصلاحات در ایران نموده است.

رحمان رامینی

اسلو – فوریه 2004

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4916

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش رحمان رامینی از همایش اعتراضی فعالین چپ و دمکرات ایرانی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی دراسلو' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016