جمعه 15 اسفند 1382

پیمان عارف : در برابر اتهامات دفاع نخواهم کرد، اتحادیه ملی دانشجویان وفارغ التحصیلان ایران

به نام یزدان پاک
پاینده و آزاد ایران
تاریخ : 15/12/82
شماره : 32/410

پیمان عارف ، دبیر گروه دانشجویی « تلاش برای دموکراسی » و از دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران که در جریان دستگیری فعالین دانشجویی پس از اعتراضات خرداد گذشته ، بازداشت گردیده و مدت بیش از پنجاه روز در انفرادی 325 سپاه به سر برد ، پس از چند بار احضار از جانب شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد ، که با عدم حضور وی مواجه گردید ، مجددا بر طبق احضاریه ای که روز شنبه 9/11/82 به خانواده وی تحویل گردیده است ، باید ساعت 10 صبح روز یکشنبه 17/12/82 در شعبه 26 دادگاه انقلاب حاضر شود . در برگ احضاریه ، اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی ذکر گردیده است .
لازم ذکر است ، عارف به دلیل سه بار بازداشت متوالی خود در سالهای اخیر ، دارای سه پرونده مفتوح در شعبه 26 بوده و به دلیل شکنجه های متوالی و وحشیانه اطلاعات موازی در تابستان گذشته ، مشکلات عدیده جسمی بویژه بیماری قلبی بر وی عارض گردیده است . در همین رابطه پیمان عارف می گوید : بر طبق نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی رسیدگی به اتهامات سیاسی و مطبوعاتی باید در دادگاه عمومی با حضور هیئت منصفه صورت پذیرد و این مسئله برای قانونگذار آنقدر حائز اهمیت بوده است که آن را وارد حقوق اساسی جمهوری اسلامی نموده است . لذا به دلیل ماهیت سیاسی اتهامات وارده ؛ بنده دادگاه انقلاب را واجد صلاحیت و شانیت حقوقی برای رسیدگی به اتهامات نمی دانم . لذا روز یکشنبه نیز از خود در برابر اتهامات دفاع نخواهم کرد تا با خواست دادگاه های غیر قانونی انقلاب همراهی نکرده باشم .
هموطنان گرامی ، در همین حال اخیرا سه تن دیگر از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج با نامهای مجتبی بخشنده ، رضا رستمی خزایی و رضا حسینی پدرام بعد از بازگشت از مراسم بزرگداشت دکتر مصدق به طرز غیر قانونی بازداشت گردیده اند و از وضعیت آنها خبری در دست نیست .
تشکل دانشجویی فوق ضمن محکوم کردن موج جدید سرکوب علیه جنبش دانشجویی ، از سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستار رسیدگی بیشتر به اوضاع نقض حقوق بشر در ایران است .

اتحادیه ملی دانشجویان وفارغ التحصیلان ایران
www.daneshjooyan.org/farsi

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5365

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیمان عارف : در برابر اتهامات دفاع نخواهم کرد، اتحادیه ملی دانشجویان وفارغ التحصیلان ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016