سه شنبه 19 اسفند 1382

گزارش ايلنا از مراسم روز جهاني زن در پارك لاله

تهران-خبرگزاري كار ايران
در روز جهاني زن تجمع جمعي از فعالان حوزه زنان كه به مناسبت همين روز و مبارزه با خشونت عليه زنان در پارك لاله برگزار شده بود با ممانعت نيروي انتظامي به صورت ناتمام به پايان رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي ايلنا،جمعي از فعالان حوزه زنان عصر دوشنبه با حضور در سالن آمفي تئاتر پارك لاله قصد برگزاري تجمع و مراسمي با موضوع مبارزه با خشونت عليه زنان داشته كه از سوي استانداري تهخران اين برنامه لغو شد.
خانم شادفر يكي از مسئولان مركز فرهنگي زنان به خبرنگار ايلنا،گفت: صبح امروز فرمانداري به صورت شفاهي برگزاري تجمع را لغو كرد، در صورتي كه هيچ ابلاغيه‌‏اي به صورت كتبي براي ما ارسال نشده است.
فيروزه مهاجر نيز كه به عنوان سخنران به اين مراسمي دعوت شده بود،گفت: سال گذشته در همين مكان چنين تجمعي برگزار شده بود و هيچ مخالفتي هم با آن نشد.
وي افزود:هدف ما از برگزاري چنين تجمعاتي اعتراض به خشونت عليه زنان است. زناني مثل افسانه نوروزي،كبري رحمانپور و ...
به گفته مهاجر"NGo" هاي مختلف فعال در حوزه زنان به اين مراسم دعوت شده بودند كه قرار بود هر يك سخنراني داشته باشند ولي به دلائلي كه براي ما مشخص نيست اين تجمع لغو شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا اين تجمع را مصادف با روز زن ايران برگزار نمي‌‏كنند،گفت: زيرا امروز روز جهاني مبارزه با خشونت عليه زنان است و ما براي وصل شدن به تمام زنان دنيا در اين روز تجمع مي كنيم.
مهاجر از افراد تجمع كننده خواست كه تجمع را لغو شده بدانند و متفرق شوند.
در اين مراسم حدود 200 نفر ار زنان شركت داشتند، اما تمام پلاكاردها توسط نيروي انتظامي جمع آوري شد.
روز گذشته برخي از گزارشهاي غيررسمي حاكي از دستگيري تعدادي از شركت كنندگان و دانشجويان و جمع آوري دوربينهاي فيلمبرداري را داشت.
با اين حال شب گذشته علي تعالي، مديركل سياسي و امنيتي استانداري تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، گفت: تجمع ظهر امروز در پارك لاله به مناسبت روز جهاني زن بدون مجوز برگزار شد.
تعالي با بيان اين مطلب كه در تجمع ظهر امروز هيچ يك از افراد دستگير نشده‌‏اند, گفت: اين تجمع دانشجويي نبوده و در ميان آنها هيچ فردي توسط نيروي انتظامي بازداشت نشده است.
وي افزود: مجوز اين تجمع در روزهاي گذشته از سوي استانداري صادر شده بود اما به دليل تغيير در برنامه‌‏هاي متوليان مراسم, اين مجوز لغو شد.
تعالي با اشاره به اينكه تنها يك نفر از تجمع‌‏كنندگان بحث‌‏هايي را در خصوص مسائل زنان در جامعه مطرح كرد, اظهار داشت: نيروي انتظامي اين قضيه را با درايت جمع كرد و هيچ مشكل خاصي در اين تجمع به وجود نيامد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5513

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش ايلنا از مراسم روز جهاني زن در پارك لاله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016