سه شنبه 19 اسفند 1382

هفت خرداد هشتاد و سه، (از مجموعه مقالات طنز در طنز) س. باستان

حكايت انتخابات مجلس با خوشحالي عده اي كه بهشت ژاپن را نويد ميدهند و عده اي مغروق مصلحت نظام كه دلخور بايد به كاشانه خويش برگردند؛ تمام شد! جماعت راي دهنده با اطمينان به آن دسته از منتخبيني ـ قبل از فراگيري زبان ژاپني ـ كه قرار است كشور را از نظر صنعتي و معيشتي به عرش اعلي رسانند. اميدوارند تا با كمك اين متخصصين امور اقتصادي چنان پيشرفتي نصيب كشور شود كه مردم دنيا انگشت به دهان شاهد اين پيشرفت برق آساي ما ؛ شوند! بهر حال قرار است آقايان با ورود خويش در هفتم خرداد هشتاد و سه به صحن مجلس ، استارت ترقي زده شود و در عرض چهار سال كشور ايران بشود ژاپن!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از اين به بعد بايد مسافران ايراني گوش بزنگ باشند كه از خرداد سال جديد ، خداي نكرده بجاي كشور خودمان به ژاپن نروند! اميدواري هم بالاخره به درد آدميزاد ميخورد ، هميشه كه نبايد نا اميد بود! در هر حال قول داده شده كه وضع مردم و مملكت روي به بهبود بگذارد! حالا تا چه حد درست و نادرست است ، بايد گذاشت روي طاقچه حاج زمان!

جناح اصلاح طلب كه با رد صلاحيت ها توسط دوستان نگهبان ، راه تحصن و استعفا را اختيار كردند با لب و لوچه آويزان جاي خويش را بايد بدهند به ژاپني ها ! البته جاي دلخوري هم دارد! در مملكت ما رسم است كه كسي با زبان خوش از صندلي پائين نمي آيد ! اگر آوردنش پائين حتما حق خوري كردند! هيچكس در ممكت ما ، مقصر كه نيست و نخواهد بود! بهرحال دوستان بايد ترتيب يك گودباي پارتي را بدهند و بروند سراغ كاري كه قبلا داشته اند ! پاي بدون جوراب روي مين رفتن هم لازم نيست چون مصلحت نظام فعلا ايجاب مي كند كه بايد جوراب را شست و آويزان بند كرد و كفش را واكس زد و كيمونو پوشيد ، چون قرار است ژاپني شويم!

از اينكه آدميزاد فانتزي داشته باشد ، نه تنها بد نيست خيلي هم خوب است! فرق آدميزاد با بنز خاور در اين است! در تمام دنيا كه بساط انتخابات براه است ، نمايندگان قول و قراري به راي دهندگان ميدهند و بعد از انتخاب شدن ميزنند زير قولشان و يا هم نمي زنند. فرقي نمي كند! بالاخره انتخابات بدون تبليغات مثل آدم بدون حوا است!

از سال جديد ( خرداد ) با ورود نمايندگان اصولگرا به مجلس با همت اين جنابان قرار است كليه كارهائي كه قبلا زمين گذاشته شده ، از زمين برداشته شود! سوار بر راكت ترقي شد و عقب افتادگي چهارصد ساله را در چهار سال ، جبران كرد! ميخواستيم چيني شويم ، استراتژي را عوض كرديم و ميشويم ژاپني ! بر چشم بد لعنت !

درانتحابات اين دوره ( مجلس هفتم ) حرف و سخن توش زياد بود! از راي سفيد صحبت شد! از عدم شركت مردم گفتگو شد! از تحريم صحبت شد! از تهديد و....سخن به ميان آمد!خلاصه حرف بسيار بود! وضعيت دول اروپائي كه گهگاهي به سياست داخلي ما غري ميزنند ، تا آنجائي كه به عقد قراردادهاي تجاري مربوط ميشود، خيلي مسائل را زيرسيبيلي رد مي كنند! اين دول اروپائي بخوبي فهميده اند كه اصولگرائي در سياست داخلي ما ، خوب ناني ميگذارد تو دامانشان ! لذا زياد به پروپاي نقض حقوق بشر و آزادي در كشور ما نمي پيچنند چون مرقون به صرفه هم نيست! انتخابات هميشه هست اما سرمايه اگر رفت ، بازگشتش آسان نيست!

همين حكايت را با كشور چين داشتند و آخر به اين نتيجه رسيدند كه از داستان تجاوز به حقوق بشر و آزادي دست كشند و بيخ اقتصاد را بچسبند تا چيزي گيرشان بيايد! در هر حال آنچنان كه از شواهد بر مي آيد صاحبان سرمايه خارجي كشور ما را براي سرمايه گذاري نشان كرده اند و قراردادها نشان ميدهد كه ضمانت را نيزگرفته اند!

در هر حال جناح اصولگرا با قصد يك دست كردن شكل و شمايل سياست داخلي ، مجلس اسلامي را فتح كرد! چون قرار است مدل چيني ـ ژاپني را براي فرار از اقتصاد درمانده كشور ، انتخاب شود. تامشكل وضع معيشتي مردم را حل و سامان دهند! كوشش خواهند كرد از هفتم خرداد سال جديد با عقد قرار دادهائي جديد تجاري با سرمايه داران خارجي و آوانس دادن بي حد و حصر و تضمين به آنان ، وضع مردم را بجائي رسانند كه ( مردم) صبح تا شب بشينند و به جان مسئولان خدا شناس و اصولگرا ، دعا كنند!

داستان اين بيست و پنج سال گذشته نشان داده است كه تحت پوشش اصولگرائي و مصلحت نظام ، حلال ، حرام ميشود و آنجا كه لازم باشد صواب ؛ خطا از آب در ميآيد! با اين طناب پوسيده استراتژي ، جناح اصلاح طلب به ته چاه سقوط كرد و معلوم نيست كي قرار است بيرون آيد! بالاخره بازي اشكنك دارد ، سرشكستنك دارد! در دنياي سياست هم شكست و پيروزي وجود دارد! فرصت طلبي ، فرصت سوزي ، بي تجربگي ، محظورات و.... ظرفيت خود را داشته و دارد!

به هر حال از سال جديد قرار است عمو نوروز دست پر ملت ايران را شاد كند و صندوقخانه هاي آنان را پر و پيمان سازد و رونقي بر بازارها دهد! تا سال آيند چند روزي بيشتر نمانده است! با آغاز نوروز باستاني ( آغاز فصل بهار) دروازه نعمت به روي مردم كشور گشوده ميشود! كشور ما يا تبديل به چين ميشود و يا ژاپن و يا هر دوي آنان ! بايد صبور بود و دلخوش ! با تشكر از شما

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5521

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفت خرداد هشتاد و سه، (از مجموعه مقالات طنز در طنز) س. باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016