جمعه 21 فروردين 1383

مجموعه اخبار پيرامون زندانيان سياسي، ايسنا

معصومه شفيعي: اكبر گنجي در طول 4 سال زندان تنها 45 روز به مرخصي آمده است

همسر گنجي گفت: در پرونده‌ي گنجي تغيير خاصي ايجاد نشده است و ما منتظر اعلام نظر دادگاه تجديدنظر در ديوان عالي كشور هستيم.
معصومه شفيعي درباره‌ي آخرين وضعيت همسرش به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در ايام نوروز همسرم به مدت سه روز به مرخصي آمد كه اين امر به دنبال پي‌گيري‌هاي مكرر من انجام شد.
شفيعي با اشاره به مخالفت با تقاضاي اعاده‌ي دادرسي پرونده‌ي گنجي كه مدت دو سال از آن مي‌گذرد، اظهار داشت: همسرم در مدت 4 سالي كه در زندان به سر مي‌برد فقط 45 روز به مرخصي آمده است؛ در حالي كه حق طبيعي يك زنداني است كه از مرخصي سالانه برخوردار باشد.
همسر گنجي درخصوص وضعيت جسمي و روحي همسرش گفت: وضعيت روحي او خيلي خوب است اما به لحاظ جسمي به دليل آسمي كه به آن مبتلا شده‌ نياز به پي‌گيري و مداوا در بيرون از زندان است كه متاسفانه به او اجازه‌ي مرخصي داده نمي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آخرين وضعيت پرونده‌هاي زرافشان، آقاجري، رحماني، صابر، اشكوري و باطبي در گفت‌وگو با خانواده‌هايشان

خانواده‌هاي ناصر زرافشان، هاشم آقاجري، تقي رحماني، هدي صابر، يوسف يوسفي اشكوري و احمد باطبي آخرين وضعيت اين افراد را توضيح دادند.
**هما زرافشان همسر ناصر زرافشان به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: آخرين ملاقاتي كه با همسرم داشتم يكشنبه‌ي گذشته بود كه وضعيت روحي و جسمي‌اش نيز خوب بود اما در وضعيت پرونده‌ي او تغيير خاصي پيدا نشده است. قبل از سال جديد نيز تقاضاي مرخصي كرده بوديم كه با آن موافقت نشد.
وي اظهار داشت: با توجه به سخنان معاون قوه‌ي قضاييه كه گفته بودند در صورت گذراندن يك سوم از محكوميت، زرافشان مي‌تواند آزاد شود، پي‌گير آزادي وي هستيم؛ چون با توجه به سخنان معاون قوه‌ي قضاييه، وي بايد 16 اسفند 82 آزاد مي‌شد.

**زهرا بهنودي، همسر هاشم آقاجري با اشاره به اين‌كه تغيير خاصي در وضعيت پرونده‌ي همسرش ايجاد نشده، به خبرنگار ايسنا گفت: مسوولان قول داده بودند كه رسيدگي به پرونده‌ي آقاجري را به بعد از انتخابات موكول كنند اما متاسفانه تا كنون در اين راستا كاري انجام نداده‌اند.
وي با اشاره به اينكه استفاده از مرخصي نوروزي حق همه‌ي زندانيان است، گفت: در حال حاضر حدود يك سال است كه آقاجري مرخصي نداشته‌ است.
بهنودي با اشاره به موافقت درخواست مرخصي آقاجري از سوي مسوولان زندان ابراز عقيده كرد: همان‌هايي كه در محاكمه‌ي آقاجري دست داشتند و آن حكم را صادر كردند، از بيرون آمدن او از زندان واهمه دارند.
همسر آقاجري با اشاره به ملاقات هفته‌ي گذشته با وي، وضعيت جسمي و روحي همسرش را مناسب توصيف كرد و ادامه داد: تمام حرف همسرم اين است كه بدون هيچ دليل واضح و روشني در زندان به سر مي‌برد.
بهنودي تصريح كرد: مسوولان قضايي بايد وضعيت همسرم را به هر نحوي كه شده روشن كنند. اگر مي‌خواهند حكم اعدام بدهند چرا اين حكم را اجرا نمي‌كنند؟ و اگر نمي‌خواهند، چرا حكم را لغو نمي‌كنند؟

**نرگس محمدي، همسر تقي رحماني نيز به خبرنگار ايسنا گفت: سه روز قبل در اوين و با هماهنگي دادستاني با همسرم ملاقاتي داشتم كه وضعيت جسمي و روحي او خوب است.
محمدي با اشاره به اين‌كه پرونده‌ي رحماني همچنان در رفت و آمد بين شعبه‌ي 26 دادگاه انقلاب و شعبه‌ي 12 بازپرسي دادسراست، اظهار داشت: قطعي بودن حكم سه ملي مذهبي صحت ندارد؛ زيرا در رابطه با پرونده‌ي قبلي اين افراد، احكام هم‌چنان در شعبه‌ي تجديدنظر است و هنوز به وكلا و متهمان، هيچ حكمي از سوي هيچ‌يك از مسوولان قضايي ابلاغ نشده است.

**فريده جمشيدي، همسر هدي صابر در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار داشت: سه‌شنبه گذشته با همسرم ملاقات داشتم كه وضعيت روحي او خوب بود.
وي با اشاره به اين‌كه وضعيت پرونده‌ي همسرش تغيير خاصي نكرده است، خاطرنشان كرد: صابر از بلاتكليفي پرونده‌اش نگران است.

**محترم گل‌بابايي، همسر يوسفي‌اشكوري نيز به خبرنگار ايسنا گفت: ما به صورت مرتب دو هفته يك بار ملاقات داريم. هم‌چنين براي همسرم تقاضاي آزادي مشروط كرده‌ايم كه از سوي زندان مورد موافقت قرار گرفته و ما پي‌گير مراحل بعدي آن هستيم.
گل‌بابايي افزود: همسرم دهم ارديبهشت‌ماه به دليل بيماري چشم، به مرخصي مي‌آيد.

**همچنين محمدباقر باطبي، پدر احمد باطبي با اشاره به ملاقات 16 فروردين‌ماه با فرزندش، به خبرنگار ايسنا گفت: وضعيت روحي پسرم خيلي خوب است؛ به طوري كه او به ما دلداري مي‌دهد اما از چندي قبل دچار ضعف اعصاب شده است كه به همين جهت بيمارستان اوين و پزشكي قانوني نامه نوشتند تا او از زندان براي مداوا به بيرون انتقال يابد كه اين نامه به دادستاني ارسال شده اما متاسفانه تا كنون هيچ اتفاقي نيفتاده است.
پدر احمد باطبي اظهار داشت: فرزندم روز گذشته به مدت 12 ساعت براي حضور در كلاس‌هاي دانشگاه به مرخصي آمده است.


عباس عبدي امروز به زندان باز مي‌گردد

عباس عبدي كه روز دوشنبه به مرخصي آمده بود، عصر امروز به زندان باز مي‌گردد.
صالح نيك‌بخت، وكيل مدافع عبدي با اعلام اين خبر به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: عباس عبدي به مدت چهار روز به مرخصي آمد و در اين مدت توانست با افراد خانواده و بستگان خود ملاقات كند.


عبادي: اميدوارم حكم آغاجري لغو شود

شيرين عبادي درباره‌ي اجراي حكم اعدام آقاجري اظهار داشت: من اميدوارم كه اين حكم اعدام لغو شود و در رسيدگي‌هاي قضايي حكم اعدام آقاي آقاجري از بين برود زيرا اعدام براي مجرمان و متهمان سياسي و عقيدتي، شايد بيش از يك قرن است كه در جهان منسوخ شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين وكيل دادگستري و برنده‌ي جايزه‌ي صلح نوبل گفت‌وگويي را با شبكه‌ي‌‌ راديويي صداي آلمان انجام داده و در آن با بيان اين‌كه من طرفدار حقوق بشر و مخالف اعدام هستم، تصريح كرد: مطرح شدن يك نظريه‌ي حقوقي (اعم از مخالفت با اعدام) اشكالي ندارد، هيچ چيزي در ايران زود نيست؛ زيرا كه ايران سابقه‌ي 7000 سال تمدن دارد. اين كه مي‌گويند زود است، براي كشورهايي است كه تازه مردمش به خواندن و نوشتن رسيده‌اند.
اين وكيل ايراني گفت: قانوني مانع لغو اعدام نيست بلكه بايد در اين زمينه قانون به تصويب برسد؛ تصويب قانون طبق مقررات قانون اساسي به اين صورت است كه مجلس بايد طرحي را تصويب كند و به تاييد شوراي نگهبان برساند اما طرحي در اين زمينه مطرح نشده است.
وي درباره‌ي آينده‌ي رعايت حقوق بشر در ايران گفت: مردم ايران بارها خواست خود را براي احترام به حقوق بشر و رعايت دموكراسي اعلام كرده‌اند كه اميدوارم صداي مردم شنيده شود و احترام به حقوق بشر افزايش يابد.
وي با اشاره به وجود مشكل در برخي از قوانين تاكيد كرد كه احترام به حقوق بشر بايد ابتدا از مجلس شروع شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6309

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجموعه اخبار پيرامون زندانيان سياسي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016