شنبه 5 ارديبهشت 1383

راه سازمان تجارت جهانی از وسط مجلس تجارتی می گذرد، طنزگونه ای در باب ارزش گاونر و مرد کهن، مهران رفيعي

آن سالها که برای ديدن و خواندن بوستان و گلستان نيازی به لنز و عينک نداشتم , آسان تر می ديدم و می خواندم ولی سخت تر می فهميدم, چرخش روزگار چه درسهايی که به آدم نمی دهد, ولی ايکاش با هزينه ای کمتر . خدا ميداند که اگر به اندازه لاک پشت عمر کنم و منوال هم چنين بماند, سر و کارم به کجا خواهد کشيد. از جمله کشفيات جديدم پی بردن به ارزش" گاونر و مرد کهن" است. حتی تا همين چند هفته قبل, خيال می کردم بهترين وسيله برای خرمنکوبی, ماشين آلات کشاورزی و استفاده از رانندگان جوان و پر قدرت است, شاهد از غيب آمد و انتخابات اخير مجلس نشان داد که "خود غلط بود آنچه ما پنداشيتم."
ناگفته نگذارم که فهميدن و درک کردن جايگاه رفيع گاو نر , مديون استقرار نظام الهی ولايت فقيه و بخصوص مقام معظم رهبری است که حجت را تمام کرده و طی ده پانزده سال گذشته صفات پسنديده و آسمانی گاو نر را به صورت عينی و ملموس به نمايش گذاشته اند و ديگر جايی برای شک و انکار باقی نمانده است. البته درک واقعی مقام گاونر نياز به مطالعه کتب مخصوص و شرکت کردن در مجالس درس اسا تيدی برجسته از قبيل مشکينی, مصباح يزدی و جنتی دارد, ولی برای افراد کم اهميتی مثل من, همينقدر هم کافی است.
حال که تکليف گاو نر تا حدودی روشن شد بهتر است به سراغ مرد کهن برويم و ببينيم از کهولت او چه بخاری بر می خيزد. برای يافتن پاسخ خود چه بهتر که از رايج ترين و مدرن ترين روشهای موجود استفاده کنيم و متدلوژی عمل گرايانه و کاربردی را به خدمت بگيريم. بهترين نمونه ای که می تواند مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد و درستی ادعای استاد سخن را محک بزند, همين انتخابات اخير مجلس اسلامی بود, که در آن نقش گاونر و مردان بسيار کهن به زيباترين صورتی نشان داده شد. اما اين تازه شروع حرکت است و برای رسيدن به هدف نهايی کارهای ديگری هم بايد انجام شود تا اين مجلس يکدست بتواند مشکل ترين مسايل داخلی و خارجی را هر چه زودتر راست و ريست کند.
بر کسی پوشيده نيست که بعلت دوهزار و پانصد سال حکمرانی طاغوتها و چند ماه تسلط نيم بند ملی مذهبی ها و هفت هشت سال حکومت خوشرويان بيوفا و وعده شکن , امروز مملکت در منجلابی از فقر و فساد و ويرانی فرو رفته و به منجی بزرگی نياز دارد تا با استفاده بهينه از منابع سرشار انسانی و طبيعی کشور, آنرا به بهشت موعود تبديل کند. خوشبختانه اين منجی بزرگ وجود دارد و سالهاست که سکان رهبری را در دست دارد ولی تاکنون عده ای از منتخبين مردم مزاحم کارش بودند و نمی گذاشتند نقشه هايش را بطور صد در صد پياده کند.
ناگفته نگذارم که در اين سالهای سياه, جماعت قلم بدست نيز با دريافت مستمری های کلان از سيامک پورزند, همواره آب به آسياب دشمن ريخته و با نوشتن و انتشار مطالب مسموم به گمراه کردن مردم مشغول بوده اند و حتی جمعی از آنها برای خود شيرينی و عوام فريبی به اوين و عادل آباد و هزار جای مخفی ديگر رفته تا کسی به ماهيت شان پی نبرد.
خدا را شکر که بالاخره کاسه صبر مقام رهبری لبريز شد و در جريان انتخابات مجلس, با صدور چندين حکم حکومتی


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رستاخيزی درست کردند که از دروازه های تمدن بزرگ هم با شکوه تر است, ای که شير مادر حلالش باد. مقام رهبری با صلابتی فراوان و حتی جسورانه تر از گاونر, مجلسی يکدست درست کردند که اعضايش يک عمر دعاگوی او خواهند بود و اگر شيطان فريبشان ندهد امکان دارد که مورد لطف دايمی قرار گرفته و به مرتبه نمايندگان مادام العمر برسند.
سالهاست که مقام رهبری و شرکای رفسنجانی و دماوندی ايشان دريافته اند که پيوستن به سازمان تجارت جهانی, سود های سرشاری را به جيب مقامات مملکتی سرازير خواهد کرد, اما مزاحمين داخلی و دشمنان بين المللی مانع کار بودند. آمار و ارقام هم, حکايت از سهم بسيار ناچيز ايران در مبادلات جهانی داشت, اما خوشبختانه با فعل و انفعالات بازرگانی و تجارتی که در جريان انتخابات و زير نظر مستقيم مقام رهبری پيش آمد, اوضاع بکلی تغيير کرد. هر چند که هنوز مبالغ رد و بدل شده برای خريد آرای انتخابات بطور رسمی منتشر نشده, اما گمانه ها و نشانه ها در حد اعداد نجومی است. از برکت همين تجارت فرخنده بود که سهم ايران در تجارت جهانی جهشی باور نکردنی کرد و چرخ اقتصاد کشور آن چنان به حرکت در آمد که قالپاق آن به کنار جاده پرتاب شد. شک ندارم که چنين مجلسی راه پيوستن به هر گونه سازمان بازاری و تجارتی را بخوبی ميداند.
اما شرط انصاف نيست که همه کار ها را به دوش نازنين و گردن مبارک مقام رهبری بيندازيم و خودمان يعنی مردم, صرفا خوشه چينان باغ ولايت باشيم. حال که چنين مجلس تميزی درست شده, بر ماست که از آن حمايت کنيم تا اين کاروان در راه مانده به منزل مقصود برسد. اين وظيفه مردان کهن است که حاصل تجارب خود را به جوانان منتقل کنند و از برکات رهبری های خردمندانه شاهان و فقيهان قبلی بگويند و بخصوص برايشان تعريف کنند که چگونه رهبر قبلی, ما را از راه کربلا به قدس رسانيد.
والسلام.
منتظر دريافت ويروس های تازه تان هستم
مهران رفيعی
چهارم ارديبشهت ماه هشتاد و سه

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6813

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راه سازمان تجارت جهانی از وسط مجلس تجارتی می گذرد، طنزگونه ای در باب ارزش گاونر و مرد کهن، مهران رفيعي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016