دوشنبه 7 ارديبهشت 1383

به سوي افتخار و هنر هفته محاكمه شدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
رسيدگي به اتهامات مديران مسوول دو نشريه‌ي «به سوي افتخار» و «هنر هفته»، صبح امروز در شعبه‌ي 76 دادگاه كيفري استان، به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيات منصفه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حميدرضا حسيني آشتياني، مديرمسوول هفته‌نامه‌ي به سوي افتخار از سوي نماينده‌ي مدعي‌العموم متهم به «استفاده‌ي ابزاري از افراد در تصاوير» و «انتشار عكس‌ها و مطالب خلاف عفت عمومي» است.
معاون دادستان با بيان اين‌كه آشتياني در شماره‌هاي 43 و 44 اين نشريه به معرفي شبكه‌ي ماهواره‌اي تركيه و هنرمندان آن و تبليغ فيلم‌هاي رژيم پهلوي و نيز استفاده از عكس زن مسلمان بر روي جلد نشريه، بدون حجاب شرعي و با هدف ايجاد جاذبه و فروش بيشتر مبادرت ورزيده است.
نماينده‌ي مدعي‌العموم از اعضاي هيات منصفه و قاضي دادگاه، صدور كيفر مناسب براي مديرمسوول اين هفته‌نامه‌ را خواستار شد.
مديرمسوول به سوي افتخار نيز در دفاع از خود گفت: عكس‌هاي استفاده‌شده در شماره‌هاي 43 و 44 اين نشريه مطابق موازين وزارت ارشاد بوده است و تمام عكس‌هايي كه ما استفاده مي‌كنيم، مهمور به مهر وزارت ارشاد است و عكسي از آلبوم خانوادگي هنرمندان يا خارج از ضوابط ارشاد استفاده نكرده‌ايم.
وي در دفاع از اتهام تبليغ يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي تركيه و هنرمندان آن، گفت: ما در نشريه‌ي به سوي افتخار چيزي با عنوان معرفي شبكه‌ي تركيه نداريم، بلكه اين بخش مربوط به معرفي آثار هنري كشور تركيه بوده است و اخباري كه استفاده مي‌كرديم تماما درباره‌ي مردان خواننده‌ي مسلمان ترك است؛ به عنوان نمونه در مطالب خود اشاراتي به افطاري دادن يكي از اين خوانندگان در ماه رمضان و يا كمك به مردم زلزله‌زده‌ي بم داشتيم.
وي با بيان اين‌كه نسبت به اين هفته‌نامه بي‌مهر شده است، اظهار داشت: به سوي افتخار يك نشريه‌ي فرهنگي، سياسي و اجتماعي است و از كل 16 صفحه‌ي آن تنها 2 صفحه به مطالب هنري اختصاص دارد، در ضمن بعد از جلسات بازپرسي هرآن‌چه را كه به ما تذكر داده شده بود عينا رعايت كرديم.
در ادامه‌ي اين جلسه به اتهامات «مهرداد راياني، مدير مسوول نشريه‌ي هنر هفته» نيز رسيدگي شد.
راياني هم بنا بر كيفرخواست مطروحه عليه خود از سوي معاون دادستان متهم به «استفاده‌ي ابزاري از افراد در تصاوير و انتشار تصاوير و مطالب خلاف عفت عمومي» شده است.
اين نشريه بنا به اظهارات نماينده‌ي مدعي‌العموم، پوستر بزرگي از يكي از بازيگران سينما به چاپ رسانده كه اين تصوير از نظر نماينده‌ي مدعي‌العموم مصداق بارز استفاده‌ي ابزاري از افراد در تصاوير عنوان شد.
راياني هم‌چنين به تبليغ سينماي هاليوود و هند با هدف به ابتذال كشاندن جوانان متهم شد.
مديرمسوول و صاحب امتياز هنر هفته در دفاع از اتهامات مطرح شده عليه خود در دادگاه اظهار داشت: تمام تلاش من فرهنگي بوده و هيچ‌كار ديگري نيز جز فعاليت فرهنگي بلد نيستم. تلاش داشتم تا جوانان را جذب كنم.
وي در ادامه اظهار داشت: در نامه‌هايي كه به وزارت ارشاد ارسال كرده بودم اين پرسش را داشتم كه آيا پرداختن به سينماي هاليوود و هند اشكال دارد يا خير؟ اما هيچ پاسخي در اين زمينه نشنيدم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

راياني تصريح كرد: به هيچ عنوان قصد ترويج فساد را نداشتم و هرجا هر تذكري داده شده رعايت كرده‌ام و قصد عناد و مقاومت نيز ندارم.
مديرمسوول هنر هفته در پايان، شفاف‌سازي در مقوله‌ي اتهام استفاده‌ي ابزاري از افراد در تصاوير را خوستار شد.
بنا به اين گزارش پس از ختم رسيدگي علني به اين دو پرونده در شعبه‌ي 76 دادگاه كيفري استان، هيات منصفه‌ي مطبوعات براي تصميم‌گيري درباره‌ي اين دو نشريه به شور نشست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6872

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به سوي افتخار و هنر هفته محاكمه شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016