يكشنبه 20 ارديبهشت 1383

دكتر عزت الله فولادوند: زنان براي دستيابي دوباره به حقوق از دست رفته‌‏شان مبارزه كنند، ايلنا

آنچه زنان در طول يك قرن گذشته از آن به عنوان حقوقشان ياد مي‌‏كنند از سوي مردها به آنان اعطا شده است.
به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و انديشه خبرگزاري كار ايران, ايلنا, در طي نشستي كه با عنوان زن و جهاني شدن كه با حضور سخنرانان ايراني و افغاني برگزار شد, دكتر عزت ا... فولاد وند, مترجم و استاد دانشگاه فلسفه ضمن بيان مطلب فوق , با اشاره به تاريخ حقوق زنان ايراني در صد سال گذشته گفت: اين خود زنان بوده‌‏اند كه ذره ذره و به تدريج حقوقشان را واگذار كرده و از دست داده اند.چرا كه هرگز در تاريخ اتفاق نيفتاده است كه آزادي به يك باره از دست برود و آنچه كه اكنون زنان در طول يك قرن گذشته از آن به عنوان حق و حقوقشان ياد مي‌‏كنند, تماما توسط مردها به آنان اعطا شده است .
وي تاكيد كرد: زنان بايد از فرصت هاي از دست رفته و حقوق زايل شده شان درس عبرت بگيرند تا از حقوقي كه دارند مانند گوهري ناب محافظت نمايند و براي به‌‏دست آوردن حقوقي كه خود از دست داده اند مبارزه كنند.
وي در ادامه با ابراز خشنودي نسبت به پيشرفت قابل تحسين زنان ايراني در همه زمينه ها گفت: امروز, زنان جامعه ما نسبت به حقوق واقعي‌‏شان , آگاهي پيدا كرده‌‏اند و براي دستيابي به اين حقوق تلاش مي‌‏كنند.
وي افزود: با مطالعه‌‏اي گذرا نسبت به چگونگي حقوق زنان دركشورهاي توسعه يافته, شاهد مبارزات سرسختانه زنان اين جوامع و تحمل سختي ها و ناملايمات فراوان آنان در اين راه هستيم, همچنانكه زنان انگليس در اوايل قرن بيستم براي دستيابي به حق راي,پاهاي خودد را به پارلمان اين كشور زنجير مي‌‏كردند و در زندان‌‏ها دست به اعتصاب غذا مي زدند.
وي تاكيد كرد: اكنون براي زنان ايراني, نه تنها زمان آرامش نيست بلكه زمان دغدغه كار, كوشش و مبارزه است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فولادوند تصريح كرد: زنان بايد از وضعيت حاضر كه منجر به از دست رفتن حقوقشان شده درس عبرت بگيرند و براي دستيابي دوباره به اين حقوق مبارزه كنند.
وي افزود: زنان ايراني بايد با استفاده از ابزار آهنين تلاششان و كلام آتشين زبانشان در تفكر مردهاي جامعه رخنه كرده و آن را دچار تحول كنند. چرا كه آنچه مانند ديوار سد راه آنان است همين طرز تفكر است.
وي در پايان مجدا ب زنان را به مبارزه براي احياي حقوقشان تشويق كرد و تحمل مخالفت ها , زهرخندها و تمسخرها را لازمه رسيدن به اين هدف دانست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7403

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دكتر عزت الله فولادوند: زنان براي دستيابي دوباره به حقوق از دست رفته‌‏شان مبارزه كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016