سه شنبه 5 خرداد 1383

آرمين: نتيجه عملكرد لاريجاني در صدا و سيما اين بود كه تعداد شبكه‌هاي لس‌آنجلسي به 18-17 تا رسيد، امروز

خلاصه‌ سخنراني سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب در سالگرد دوم خرداد
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: دوم و سوم خرداد، هر چند 15 سال فاصله بين آن دو برقرار است اما به لحاظ مضمون مشترك است، اگر سه خرداد حاصل عزت و شرف اين مملكت است، دوم خرداد نيز حاصل شرافت و سربلندي اين ملت پرافتخار است.
محسن آرمين در مراسمي كه به مناسبت گرامي‌‏داشت دوم خرداد درسالن اجتماعات مركز بهداشت رشت برگزار شد، گفت: دوم خرداد حماسه‌اي نيست كه تمام‌شدني باشد و صرف نظر از اينكه در چه سطح سياسي چه اتفاقي بيفتد و چه اصلاح‌طلبان در سطح قدرت باشند و چه نباشند، اين حماسه از بين رفتني نيست.

وي با اشاره به دستاوردهاي دوم خرداد گفت: آگاهي مردم و آشنايي آنها با حقوقشان از مهمترين دستاوردهاست كه امروز حتي جريان مخالف اصلاحات نيز ناگزيرند از آن مفاهيم استفاده نمايند، به اين جهت هر نيروي سياسي كه امروز در كشور بخواهد حكومت كند، بايد به اصلاحات تن دهد و در تيزاب اصلاحات حل شود كه براي نمونه ما در مورد رعايت حقوق متهمان بارها در مجلس طرح و لوايح تصويب نموديم ولي شوراي نگهبان رد مي كرد در حالي كه اينك قوه قضاييه همان طرحها و لوايح را بخشنامه نمود و اين نشان مي دهد كه شعارهاي اصلاحي در جامعه نهادينه شده است.

آرمين در ادامه افزود: محافظه كاران در كشور به دنبال ساختن يك الگوي چيني هستند كه در آن فضاي سياسي را انسداد تا در زمينه اقتصادي مثل كشور چين رشد نمايند اما نمي‌دانند كه ساختار وضعيت و موقعيت كشور ما با چين فرق دارد و آنها نمي توانند در اين زمينه موفق باشند.

آرمين گفت: يكي از افرادي كه به الگوي چيني اعتقاد دارد آقاي لاريجاني رييس سازمان صدا و سيما بود كه 10 سال در اين مسووليت قرار داشت كه اگر مي خواهيد در مورد ايشان يك ارزيابي داشته باشيد، بايد نگاه كنيد كه افكار عمومي نسبت به ايشان چه نظري دارند. براي مثال در اوايل انقلاب ما دو الي سه فرستنده خارجي كه برنامه هاي ايراني را پخش مي‌نمود با 2 تا 3 ساعت در روز داشتيم اما به جهت عدم جذابيت در صداوسيما ايران، اينك تعداد تلويزيون هاي فرستنده فارسي زبان در خارج از كشور 17 الي 18 فرستنده شده يعني وقتي كه اعتماد مردم به اين رسانه كم شود طبيعي است كه مردم به سمت رسانه‌هاي خارجي مي‌روند.

نماينده مستعفي مجلس شوراي اسلامي درادامه مدعي شد: كسي كه فكرش انحصاري باشد و ديگران را تحمل نكند سرانجام همفكران خود را نيز تصفيه خواهد كرد و شما در آينده خواهيد ديد كه بعد از مدتي بين محافظه كاران نيز اختلاف خواهد افتاد.

آرمين در اين سخنراني به مشكل فرهنگي مردم ايران نيز اشاره كرد كه در بيشتر مواقع حتي بسياري از نخبگان و مردم ما مي خواهند خيلي زود به خواسته ها و اهداف خود برسند و در صورت دست نيافتن به اين اهداف زود قهر مي كنند و يا منفعل مي‌شوند، در حالي كه اصلاحات يك پروسه طولاني تدريجي و قانونمند است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: با اينكه ما در بسياري از موارد شايد فرصت سوزي و بي‌تدبيري نيز نموديم اما راهي جز اصلاحات در كشور ما وجود ندارد و در بين راهبردهاي مختلفي كه امروزه بعضي‌ها مطرح مي‌كنند مثل تغيير قانون اساسي يا جمهوري و دموكراسي‌خواهي، من نظرم اين است كه ما در كشورمان مشكل قانوني نداريم بلكه مشكل ما مشكل ساختارقدرت است، براي نمونه شما ببينيد در اين انتخابات اخير، مگر وقتي اصلاح طلبان را رد‌صلاحيت نمودند كارشان قانوني بود؟ يا مصوبات مجلس شوراي اسلامي را كه شوراي نگهبان رد مي‌‏كند، براساس قانون عملي مي كرد؟

بنابراين من نظرم اين است كه ما مشكل ساختار قدرت در كشور را داريم كه بايد بتوانيم اين مساله را در كشورمان حل نماييم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8115

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آرمين: نتيجه عملكرد لاريجاني در صدا و سيما اين بود كه تعداد شبكه‌هاي لس‌آنجلسي به 18-17 تا رسيد، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016