شنبه 16 خرداد 1383

آيت الله جنتي: وصيت نامه امام بايد به عنوان کتاب درسي در دبيرستان ها تدريس شود، مهر

خطيب جمعه تهران گفت: وصيت نامه امام (ره) بايد کتاب درسي براي دبيرستان ها باشد و سالي يک بار در همين ايام در صدا و سيما خوانده و مورد تحليل قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري "مهر" ، آيت الله جنتي با اشاره به اينکه در هيچ موردي که بر سر دو راهي باشيم ، موردي نداريم که امام (ره) راهي براي آن پيش پاي ما نگذاشته باشند.

خطيب جمعه تهران امام (ره) را معجزه قرن و تاريخ بشريت دانست و گفت: يک مرد از تبار ابراهيم و پيامبر اسلام (ص) و علي (ع) و حسين (ع) برخاست و يک تنه با توکل به خدا با عزم راسخ و انعطاف ناپذير به جنگ قدرت زمان آمد که اين عزم ناشي از عبادت ها و معرفت هايي که نسبت به خدا و معارف اسلامي داشت و عمري را در تحصيل و تدريس علوم ديني گذراند.

آيت الله جنتي خاطرنشان کرد: انديشه امام (ره) حکومت جهاني اسلام با جمهوري هاي مستقل بود. شما مردم پشتيبان امام بوديد امروز نيز نبايد راه او را فراموش کنيد. دشمنان در مقابل امت واحده اسلام قدرت توانايي ندارند.

وي با تاکيد بر اينکه شهداي پانزده خرداد رسم و سنت شهادت را در زمان ما پايه گذاري کردند ، گفت: شهداي پانزده خرداد مبداء يک حرکت جاويد شدند و خاطره آنها بايد هميشه زنده بماند. هرکس از آن روز خاطره اي دارد بايد نقل کند تا نسل جوان بفهمد که چگونه توده مردم اين حماسه را آفريدند.

امام جمعه موقت تهران حرکت امام (ره) را تکرار جريان اول اسلام و تکرار همان قيام پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) در مقابل جاهليت حاکم بر روي زمين، دانست و گفت: بر اثر پايداري ها اسلام شکوفا شد و دين خداوند متعال سراسر منطقه و ديگر مناطق را فرا گرفت و امروز آنچه داريم از برکت پيامبر و اصحاب بزرگوار ايشان است. در انقلاب اسلامي اين مساله به دست امام خميني (ره) تکرار شد. همان بنده خدا که بر هيچ کس جز خدا توکل نداشت اين حرکت را رهبري کرد با ايمان به مردم اين سرزمين توانست حرکتي توفنده را پايه ريزي کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ياران امام را همانند ياران پيامبر اسلام (ص) دانست و گفت: ياران امام همه سختي ها را تحمل کرده و 8 سال جنگ را اداره کردند، با اشاره امام مردم دژهاي مستحکم در جبهه هاي جنگ را آزاد کردند که اين اعجاز قرن است. همانطور که پيامبر کاخ پادشاهان روم و ايران را لرزاند امام نيز کاخ قدرت هاي شرقي و غربي را لرزاند.

آيت الله جنتي تصريح کرد: امام(ره) از 36 ميليون مردم اين کشور حداقل 30 ميليون نفر را انقلابي کرده و به صحنه کشاند که اين اقدام در تاريخ نمونه ندارد.

وي تاکيد کرد: امام(ره) به مردم شخصيت داده و به آنان ايمان تزريق و فطرت الهي آنان را زنده کرد. چشم هاي جهانيان به امام (ره) دوخته شد. علما، عرفا نه و مصلحان تاريخ، در مقابل امام کوچک هستند.

آيت الله جنتي با تاکيد بر اينکه نبايد امام(ره) را در ايران محصور کنيم، اظهار داشت: امام پايه گذار حکومت جهاني اسلام بود و همه را به تشکيل اين حکومت دعوت کرد. نبايد امام را فراموش کنيم. پانزده سال از رحلت امام مي گذرد اما در پانزدهمين سالگرد، عاشورايي در حرم ايشان بر پا بود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8577

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله جنتي: وصيت نامه امام بايد به عنوان کتاب درسي در دبيرستان ها تدريس شود، مهر' لينک داده اند.

جتی: موردي نداريم که امام راهي براي آن پيش پاي ما نگذاشته باشند
.وقتی خمینی را خدا می‌کنند
Morteza Motamedi's Link Dump
June 6, 2004 11:45 AM

Copyright: gooya.com 2016