يكشنبه 21 تير 1383

رئوفیان، رییس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب: از ارتباط با حزب کمونیست چین استقبال می کنیم، مهر

رییس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با اشاره به اینکه حزب کمونیست چین متقاضی گسترش روابط با احزاب ایرانی است، گفت: احزاب ایرانی به لحاظ اجرای سیاست مصوب مبنی بر توسعه روابط بین حزبی با احزاب آسیایی از تمایل حزب کمونیست چین برای برقراری رابطه استقبال می کنند.
رییس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب درگفتگوبا خبرنگارسیاسی مهربا اشاره به سابقه طولانی حزب کمونیست چین درعرصه سیاسی این کشور افزود: با توجه به تجربه طولانی این حزب درآسیا رابطه با حزب کمونیست چین می تواند برای احزاب ایرانی که فعالیت طولانی مدتی نداشته اند برای اجرای سیاست توسعه سیاسی مفید باشد .

وی ضمن تاکید برفقدان وجوه اشتراک حزبی بین احزاب ایرانی و حزب کمونیست چین ازلحاظ ساختاری ادامه داد: تنها دلیل برقراری رابطه با این حزب استفاده ازتجارب سیاسی و تبادل تجربه حزبی بین دوکشوراست.

رئوفیان اظهارداشت: برای اولین بار حزب کمونیست چین خواستار برقراری رابطه با خانه احزاب شد و بعد ازآن با توجه به سیاست مصوب توسعه روابط با احزاب آسیایی خانه احزاب این روابط را ادامه داد.

وی تصریح کرد: بیشترین اطلاعات رد وبدل شده بین طرفین بر سر نحوه برگزاری سومین نشست احزاب آسیایی بوده که ایران در تلاش است تا چهارمین آن درتهران باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رییس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با تاکید برگسترش روابط با تمامی احزاب آسیایی واسلامی گفت: دو کشور چین و ایران به دنبال منافع خود هستند و اگر این روابط به سیاستهای کلان طرفین خدشه ای وارد کند ادامه این روابط بی معنی است.

بعد از سفر اعضای خانه احزاب به چین که دوهفته پیش صورت گرفت تعدادی ازاعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار و یکی از اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور نیز برای برقراری تعامل با حزب کمونیست چین به این کشور سفر کرده اند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9936

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئوفیان، رییس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب: از ارتباط با حزب کمونیست چین استقبال می کنیم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016