سه شنبه 30 تير 1383

در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی اوین بپاخیزیم! بيانيه سه تشکل سياسي و دانشجويي

اعتصاب غذای گروهی از زندانیان سیاسی و دانشجویان زندانی در زندان اوین وارد سومین هفته خود گشته است. دکتر ناصر زرافشان وکیل شجاع خانواده قربانیان قتل های زنجیره ای، پیمان پیران، احمد باطبی، دکتر فرزاد حمیدی از فعالین جنبش دانشجویی و تعداد دیگری از مبارزان سیاسی در اعتراض به سرکوب و دستگیری دانشجویان در ۱۸ تیر و همچنین ضرب و شتم و آواره کردن خانواده پیمان پیران و با خواست مرکزی دستگیری و محاکمه عاملین سرکوب ۱۸ تیر و همچنین آزادی دانشجویان دستگیر شده و سایر زندانیان سیاسی، به پیکاری شجاعانه روی آورده و با اعتصاب غذای سیاسی، صدای مقاومت و اعتراض را در زندان های جمهوری اسلامی رساتر ساخته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حکومت اسلامی و عوامل آن در مقابل کوشیده اند، تا با مسکوت گذاشتن و بایکوت خبری اعتصاب زندانیان و تلاش برای ایجاد تفرقه و تخریب روحیه اعتصاب کنندگان، مقاومت آنان را در هم شکنند. حال تعدادی از زندانیان اعتصابی رو به وخامت می رود. ما ضمن حمایت از خواسته های زندانیان سیاسی اعتصاب کننده، از مردم شریف ایران در داخل و خارج از کشور و بویژه رسانه های عمومی و نهاد های دفاع از حقوق بشر مصرانه خواستاریم تا توطئه سکوت را در هم شکنند و به حمایت فعال از زندانیان سیاسی اعتصاب کننده که جان آنان در خطر است، برخیزند. همچنین ما در پی آنیم، تا از پزشکان بدون مرز، وکلای بدون مرز و مراجع بین المللی دفاع از حقوق بشر درخواست نمائیم تا با ارسال هیئتی به ایران برای ملاقات با زندانیان اعتصابی، خواستار رسیدگی جدی به وضعیت آنان و سایر زندانیان سیاسی شوند.

- جنبش همبستگی با دانشجویان ایران و دکتر ناصر زرافشان
- کمیته دفاع از حقوق زندانیان سیاسی اعتصاب کننده (ایران)
- اتحادیه ملی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایران

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10220

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی اوین بپاخیزیم! بيانيه سه تشکل سياسي و دانشجويي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016