دوشنبه 26 مرداد 1383

مصباح يزدي: برخي از مسئولان مزدوران بيگانه هستند و دستشان براي ما رو شده است، ايلنا

بايد حقايق اسلام را در اختيار كساني گذاشت كه بر لبه پرتگاه جهنم و يا وسط آتش جهنم قرار دارند


تهران-خبرگزاري كار ايران
آيت‌‏الله مصباح يزدي در ديدار با نمايندگان فرهنگي ايران در خارج از كشور ، گفت : همه دنيا تشنه معارف الهي و اسلامي است كه اينك اين معارف همچون گوهري در دست شما قرار دارد ، بايد اين معارف الهي را به نحو احسن ياد بگيريد و با روش مناسب به ديگران ياد دهيد.
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" ، آيت‌‏الله مصباح‌‏يزدي در ديدار با نمايندگان فرهنگي ايران در خارج از كشور ، اسلام را امانتي الهي نزد آنها دانست و گفت : وظيفه اسلامي شما اقتضا مي‌كند كه علاوه بر معرفي ايران ، دين اسلام را هم به مردم دنيا معرفي كنيد . شما شيعه علي(ع) و مسلمان هستيد و اسلام و تشيع يك امانت الهي در دست شماست كه بايد به همه مردم دنيا برسانيد.
وي در اين ديدار كه به منظور معرفي موسسه امام خميني(ره) برگزار شده بود ، معرفي پيشرفت‌هاي ايران به ملل ديگر را از جمله وظايف رايزنان فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران در ديگر كشورها دانست و گفت: اين اقتضاي شغلي شماست كه ايران را در همه ابعاد به ديگر ملل معرفي كنيد . البته شما غير از نمايندگي فرهنگي وظيفه ديگري را نيز داريد و اسلام براي شما به عنوان يك مسلمان وظايفي قرار داده است.
وي افزود: بايد حقايق اسلام را در اختيار كساني گذاشت كه بر لبه پرتگاه جهنم و يا وسط آتش جهنم قرار دارند . نماينده مجلس خبرگان رهبري ، تاكيد كرد : سعي كنيد بدبيني و سوء‌ظن آنها را نسبت به اسلام برطرف كنيد. اگر در اين راه موفق شويد بهترين كار را انجام داده‌ايد ، زيرا با اين كار يك قدم آنان را به اسلام نزديك‌تر كرده‌ايد.
مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود به تلاش بعضي احزاب و جناح‌ها به منظور تحقير روحانيت اشاره كرد و گفت: اين حرف‌ها و سخنان پس‌مانده تبليغات سرد قبل از انقلاب و گروه‌هاي ليبرال پس از انقلاب است ، كساني كه چشم ديدن حقايق را دارند ، با مقايسه‌اي خواهند فهميد كه حوزه و روحانيت چه پيشرفت‌هاي علمي و فرهنگي و اجتماعي داشته است.
وي به برنامه رضاخان در مورد حذف روحانيت از تاريخ ايران اشاره كرد و گفت: در آن دوران وضع حوزه به گونه‌اي بود كه حتي كتب درسي يافت نمي‌شد و لباس روحانيت قاچاق و مدارس حوزوي به شيرخوارگاه و غيره تبديل شده بود . در آن دوران چه توقعي از يك طلبه و روحاني مي‌توان داشت.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به وجود امكانات بسيار مناسب براي طلاب و روحانيون پس از انقلاب اشاره كرد و اظهار داشت : يكي از بركات انقلاب اسلامي كه با عنايت خاص امام راحل و توصيه رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، تأسيس مؤسسه آموزشي ـ پژوهشي امام خميني(ره) است. در اين مؤسسه بيش از پانزده فارغ‌التحصيل از دانشگاه‌هاي معتبر دنيا در دوازده رشته علوم انساني به تدريس مشغول هستند و طلاب و روحانيوني تربيت كرده‌اند كه از نظر معلومات در سطح استاد هستند.
مصباح يزدي در پاسخ به كساني كه به قشر روحانيت توهين كرده و اين قشر را تحقير مي‌كنند ، گفت : دعوت مي‌كنيم كساني را كه در اين موسسه آموزشي ـ پژوهشي امام خميني(ره) هستند را ببينيد ، بزرگترين صاحب‌نظران دنيا بايد در مقابل آنها به لحاظ معلوماتشان زانو بزنند.
وي با بيان اينكه ما از دشمنان نظام توقعي غير از توهين و تحقير نبايد داشته باشيم ، گفت: از برخي مسئولان نظام توقع اين سخنان نمي‌رود ، البته كه برخي از آنان مزدوران بيگانه هستند و دستشان براي ما رو شده است .
مدير مؤسسه آموزشي ـ پژوهشي امام خميني (ره) با اشاره به پيشرفت ايران در بسياري از عرصه‌ها ، تاكيد كرد : ارتقاي سطح علمي دانشگاه‌ها و حوزه‌ها باعث بي‌نياز كردن ايران از كمك‌هاي بيگانگان شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين مطلب كه عده‌اي از سودجويان و فرصت‌طلبان از پيشرفت‌ها سوء استفاده‌ مي‌كنند و نمي‌گذارند افراد مخلص خدمات خود را خالصانه ارائه دهند ، افزود : هيچ وقت زمين ، بهشت نبوده و نخواهد شد ، هميشه افراد خائن در كنار افراد صالح وجود داشته و خواهند داشت.
آيت الله مصباح يزدي انقلاب اسلامي را نمونه‌اي براي عالم دانست كه با تمام مشكلات اقتصادي ، اجتماعي ، درگيري‌هاي مرزي و كارشكني‌ها توانسته به اهداف خود دست يابد و با تربيت نيروهاي شايسته در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به افتخارات گسترده‌اي نايل شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10961

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصباح يزدي: برخي از مسئولان مزدوران بيگانه هستند و دستشان براي ما رو شده است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016