سه شنبه 10 شهريور 1383

موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني از يك ناشر شكايت كرد، فارس

خبرگزاري فارس: موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) به واسطه انتشار يك سند جعلي درباره امام راحل(ره) در يك كتاب، به قوه قضائيه شكايت كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس اين سند جعلي در كتاب «نخست وزير سه دقيقه قبل در گذشت» و با هدف مظلوم نمايي و تطهير خيانت‌هاي امير عباس هويدا نخست وزير 13 ساله رژيم پهلوي منتشر شده است.
قائم مقام موسسه نشر آثار حضرت امام خميني (ره) در نامه‌اي به مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران با اعلام اين خبر آورده است: «مؤسسه از انتشار كتاب مذكور و درج سند جعلي در آن كه با هدف مظلوم نمايي و تطهير خيانتهاي عامل صهيونيسم و نخست وزير 13 ساله رژيم منحوص پهلوي صورت پذيرفته است مطلع گرديده و بلافاصله در صدد بررسي چگونگي موضوع و پيگيري آن برآمده است و اخيراً نيز به صورت رسمي شكايت خويش را از جاعلين و مسببين و منتشر كنندگان اين سند جعلي به قوه قضائيه منعكس نموده است.»
عباس سليمي نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران پيش از اين در نامه‌اي به موسسه نشر آثار حضرت امام (ره) خواستار پيگيري تحريف و دروغ نويسي در موضوع انقلاب اسلامي و رهبر كبير انقلاب اسلامي شده بود.
مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران در نامه خود خطاب به سيد حسن خميني آورده بود: «اخيراً كتابي به قلم محمود تربتي سنجابي تحت عنوان «... نخست وزير سه دقيقه قبل درگذشت» از سوي انتشارات عطايي پيرامون زندگي، فعاليت ها و سرانجام كار امير عباس هويدا به چاپ رسيده است. در اين كتاب گذشته از آنكه سعي بسيار در ارائه چهره اي پاك، فعال و در نهايت مظلوم از هويدا به عمل آمده، اقدام به جعل يك سند نيز شده است. طبق اين سند جعلي، آقايان قره باغي و فردوست در « ليله بيستم بهمن ماه 1357» با حضور در محضر امام و با امضاي مرقومه‌اي به دست خط مرحوم اشراقي ضمن « تجديد بيعت »! اين گونه قسم ياد مي كنند كه: تا آخر عمر خادم و مجري اوامر رهبر بزرگ انقلاب اسلامي باشيم و براي تحكيم حكومت اسلامي و امحاي آثار رژيم ستمشاهي در ايران از ايثار و فداكاري كوتاهي نكنيم و فرماندهان ارتش و قواي انتظامي را وادار به تسليم نمائيم.»
سليمي نمين در نامه خود افزوده است: «بي ترديد فارغ از تاثيرات اين سند جعلي بر چگونگي تاريخ انقلاب اسلامي بويژه در اذهان نسل جوان ، آنچه بيش از همه بايد مورد توجه واقع شود، اصل سند سازي است. چرا كه حركتي بسيار حساب شده بوده و در صورت استمرار داراي اثرات تخريبي گسترده اي بر افكار عمومي خواهد بود.»
سليمي نمين در ادامه با اشاره با ادبيات ناشيانه اين متن كه جعلي بودن آنرا كاملاً محرز مي‌كند، افزوده است: از جمله دلايل جعلي بودن اين سند اين است كه: اولاً با توجه به ويژگي هاي اخلاقي حضرت امام (ره)، ايشان هيچ گاه اجازه نمي دادند تعابيري چون «مهر مظاهر» برايشان به كار برده شود آن هم در مرقومه اي به كتابت دامادشان مرحوم اشراقي.
ثانياً، به كار بردن عنوان «خميني موسوي » به جاي «موسوي خميني » در اين سند، اوج ناشي گري جاعلين است چرا كه در هيچ سند مكتوب ديگري، نام خانوادگي حضرت امام (ره) اين گونه ذكر نشده است به ويژه اينكه داماد امام(ره) با اين عنوان از ايشان ياد كرده باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ثالثاً، در بين روحانيون سابقه ندارد كه در امضاي مطالب، القاب علمي خود نظير حجت الاسلام، آيت الله و... را ذكر كنند و معمول علما و روحانيون اين است كه پيش از اسم خود عناويني چون الاحقر، العبد و... را كه نشانه تواضع است ذكر مي كنند. بنابراين، جمله «كاتب: حجت الاسلام اشراقي» دليلي آشكار بر جعلي بودن سند مذكور است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11490

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني از يك ناشر شكايت كرد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016