دوشنبه 6 مهر 1383

صفوي در گفت‌وگو با الحيات: براي مقابله با فشارهاي سياسي، اقتصادي و نظامي آماده‌ايم، ايسنا

ايران هيچ نگراني از فشارهاي مربوط به پرونده‌ي هسته‌يي‌اش ندارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي
رحيم صفوي تاكيد كرد: حضور نظامي آمريكا در عراق تهديدي عليه تمامي كشورهاي عربي و اسلامي است و تنها راه‌حل از بين بردن اين تهديدها عقب نشيني هر چه سريعتر آنها است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رحيم صفوي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الحيات، چاپ لندن، اظهار داشت: استراتژي جورج بوش، رييس جمهور آمريكا در عراق با شكست مواجه شده است.
وي در ادامه با تاكيد بر مسالمت آميز بودن برنامه‌ي هسته‌يي ايران گفت: ايران هيچ نگراني در قبال فشارهاي مربوط به پرونده‌ي هسته‌يي‌اش ندارد.
صفوي ادامه داد: تهران آماده است در برابر فشارهاي سياسي، اقتصادي و حتي نظامي از خود دفاع كند.
وي تاكيد كرد: ايران براي اهداف نظامي به سوي دستيابي به تكنولوژي هسته‌يي حركت نمي‌كند؛ چرا كه اين امر در دكترين ما جايي ندارد و دين ما هم اجازه چنين كاري را نمي‌دهد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: ايران عضو معاهده منع تكثير سلاح‌هاي هسته‌يي و عضو آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است و نسبت به قوانين آن متعهد است، اما در مقابل نيز اصرار دارد كه از حق طبيعي‌اش براي استفاده مسالمت آميز از انرژي هسته‌يي استفاده كند.
وي درباره‌ي فشارهاي آمريكا به خبرنگار اين روزنامه گفت: آمريكا در عراق غرق شده است، به همين دليل سعي مي‌كند تا فشارهاي سياسي و ديپلماتيكي را عليه ايران اعمال كند كه البته اين فشارها طي دو ماه جاري بيشتر شده است.
صفوي در ادامه به آمريكاييها و اروپايي توصيه كرد كه قدرت منطقه‌يي ايران را درك كرده، حقوقش را به رسميت شناسند و فراموش نكنند كه ايران نقش موثري در منطقه دارد.
وي در ادامه با لحن هشدارآميزي ادامه داد: ما آماده‌ايم كه در برابر هر گونه فشار چه سياسي، چه اقتصادي و حتي نظامي كه عليه ما اعمال مي‌شود، مقابله كنيم. سپاه پاسداران، نيروهاي مسلح و وزارت دفاع ايران همگي آماده دفاع از استقلال، حاكميت و منافع ايران هستند. ايران كشور بزرگي است و ايدئولوژي مردم ايران بر اساس انقلاب است.
صفوي با تاكيد بر اين كه امنيت خاروميانه بايد به دست دولت‌هاي آن ايجاد شود، ادامه داد: تنها نگراني ما حضور نظامي آمريكاست كه تمام منطقه را ناآرام ساخته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه حضور نظاميان آمريكايي در عراق را تهديد بزرگي عليه تمامي كشورهاي عربي و اسلامي دانست و گفت: تنها راه‌حل براي نجات از اين وضعيت خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي از عراق و منطقه است.
صفوي با تاكيد بر اينكه استراتژي آمريكا در عراق با شكست مواجه شده است، اظهار داشت: آمريكايي‌ها‌ در زمينه اقتصادي با خسارت‌هايي مواجه شده‌اند و و در زمينه‌هاي سياسي و نظامي نيز متحمل شكست شده‌اند.
به گزارش ايسنا، وي در ادامه نسبت به برگزاري انتخابات در عراق و انتخاب نماينده از سوي مردم اين كشور ابراز اميدواري كرد و گفت: اميدواريم مردم عراق بتوانند با اراده خودشان نمايندگان پارلماني و دولتشان را انتخاب كنند؛ دولتي كه رابطه خصمانه با كشورهاي همجوار نداشته باشد و تنها در راستاي حفظ حاكميت عراق و صلح با كشورهاي همجوار قدم بردارد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12401

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفوي در گفت‌وگو با الحيات: براي مقابله با فشارهاي سياسي، اقتصادي و نظامي آماده‌ايم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016