سه شنبه 7 مهر 1383

جهاني: هيچ معامله‌اي بين ايران و گروگان گيران عراقي صورت نگرفته است، فارس

خبرگزاري فارس: فريدون جهاني ديپلمات ايراني كه امروز از اسارت ربايندگان عراقي آزاد شد، اعلام كرد براي آزادي وي، هيچ معامله‌اي بين ربايندگان و ايران صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بغداد، فريدون جهاني امروز در جمع خبرنگاران در سفارت ايران در بغداد افزود:‌ درخواست اول گروگانگيريان اين بود كه ايران در امور داخلي عراق دخالت نكند، آنها وقتي متوجه شدند كه ايران چنين نيتي ندارد و ما ديپلماتهايي هستيم كه براي خدمت به ملت عراق در آنجا حاضر شده‌ايم، تصميم گرفتند كه من را آزاد كنند.
وي در ادامه افزود: همچنين گروگانگيران خواهان آزادي 500 اسير عراقي در ايران شدند اما با اين پاسخ ايران كه هيچ عراقي در بند ايرانيان نيست، قانع شدند.
جهاني در مورد وضعيت مكاني كه در آن نگه‌داري مي‌شد و دليل اصلي آزادي خود هيچ توضيحي نداد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گروه موسوم به ارتش اسلامي عراق كه دو روزنامه نگار فرانسوي را هم به گروگان گرفته است، پيش از اين با اشاره به آنچه دخالت‌هاي ايران در عراق مي‌ناميد، تهديد كرده بود در صورتي كه ايران به دخالتهاي خود در عراق ادامه دهد و 500 اسير عراقي را آزاد نكند، جهاني را خواهد كشت اما با پيگيري مقامات ايراني اين گروه قانع شدند كه هيچ اسير عراقي در ايران نيست و ايران در امور داخلي عراق دخالت نمي‌كند.
فريدون جهاني 55 روز در بازداشت گروه موسوم به ارتش اسلامي بود و روز دوشنبه آزاد شد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12416

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جهاني: هيچ معامله‌اي بين ايران و گروگان گيران عراقي صورت نگرفته است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016