يكشنبه 12 مهر 1383

رييس سازمان نظام پرستاري: تا تحقق مطالباتمان تحصن را ادامه مي‌دهيم، ايسنا، ايلنا

شوراي عالي سازمان نظام پرستاري اعلام کرد:
19 مهرماه جاري مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع مي‌‏كنيم
امروز شغل پرستاران بي‌‏بهره‌‏ترين حرفه در جامعه ايران است
تهران- خبرگزاري كار ايران

شوراي عالي سازمان نظام پرستاري نامه‌‏اي سرگشوده‌‏اي در خصوص مشكلات پرستاران و عدم حل آنها به رييس جمهوري ارسال كرد.
به گزارش ايلنا, در اين نامه با اشاره به اينكه يكي از پر زحمت‌‏ترين, سخت‌‏ترين و مشكل‌‏ترين مشاغل, شغل و حرفه پرستاري است, آمده است: نجابت و متانت پرستاران, دلسوزي بيش از حد آنها براي مددجويان, بيماران و دردمندان بزرگترين مانع بر سر راه طرح و تحقق مشكلات آنها شده است.
در اين نامه يادآور شده است:سابقه تاريخي تمامي مشاغل و حرف همزاد پرستاري و يا حتي با سابقه كمتر از آن نشان مي‌‏دهد كه چه جايگاه مادي و معنوي زيادي براي آنها ايجاد شده ؛ ولي پرستاران چون تنها كار كرده‌‏اند, دلسوز بودند و درد و غم ديگران را بر خود ترجيح دادند, امروزه شغل آنها به عنوان بي‌‏بهره‌‏ترين, از نظر مادي و حقوقي, شغل و حرفه در جامعه ايران است.
در اين نامه با تاكيد بر تشكيل سازمان نظام‌‏پزشكي در 2 سال گذشته, آمده است: اين سازمان به عنوان قانوني‌‏ترين نظام صنفي و نماينده پرستاران پا به عرصه وجود گذاشت تا بلكه با عمل به اهداف و وظايف قانوني خود بخشي از مشكلات قابل حل پرستاران را حل كند.
در ادامه اين نامه تصريح شده است: اما تاكنون, اين سازمان متاسف است كه اعلام كند, هنوز هيچ مشكلي از مشكلات حرفه پرستاري حل نشده است و اگر تنها به 30 درصد از فرمايشات مقام معظم رهبري در تاريخ 3 تيرماه سال جاري توسط مديران و تصميم‌‏گيران عمل مي‌‏شد, امروز اين هم بحران نداشتيم.
شوراي عالي سازمان نظام پرستاري در ادامه نامه خود خاطرنشان كرده است: اين سازمان خواهان اختصاص بودجه20 ميلياردي به پرستاران, تعريف شده در قانون, در تمام بد به دولت و نه تنها وزارت بهداشت و درمان بدون قيد و شرط است ؛ چرا كه سازمان مديريت تمام تلاش خود را به كار بسته تا آن بودجه را از طريق مسير شغلي هزينه كند.
در اين نامه آمده است: سازمان نظام پرستاري هم‌‏اكنون تحت فشارهاي مضاعفي از سوي جامعه پرستاري كشور است و نزديك به 130 هزار خانوار و خانواده پرستاران چشم اميد به اين سازمان بسته‌‏اند تا بلكه بخشي از مشكلات آنها با كمك دستگاه‌‏هاي مسوول در نظام حل شود.
در پايان اين نامه آمده است: از آنجايي كه اعضاي شوراي عالي نظام پرستاري از مذاكره, مكاتبه و مصاحبه‌‏هاي نظري مسوولان نااميد شده‌‏اند, در روز يكشنبه, 19 مهرماه سال جاري در ساعت 8 صبح با حضور اعضاي هيات مديره‌‏هاي نظام پرستاري سراسر كشور تا تحقق مطالبات پرستاران در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع خواهيم كرد.

-------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بهداشت و درمان - عمومي
رييس سازمان نظام پرستاري اعلام كرد: به عنوان نمايندگان جامعه پرستاري تا تحقق مطالبات پرستاران به تصحن ادامه خواهيم داد.
غضنفر ميرزابيگي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره تحصن صنفي پرستاران در هفته آينده اظهار داشت: اگرچه روند مذاكرات نسبت به گذشته مثبت‌تر شده، ولي هيچ اقدام عملي منجر به نتيجه براي جامعه پرستاري محقق نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را در رأس موانع مطالبات پرستاري دانست و افزود: متاسفانه سازمانهايي كه پيگير مطالبات پرستاري بودند با از دست دادن وقت، ما را تحت فشار جامعه پرستاري قرار دادند.
ميرزابيگي به پرستاران اطمينان داد كه سازمان براي رفع مشكلات پرستاران تلاش خواهد كرد و با تمامي مسؤولان وارد مذاكره شده و تمامي مشكلات به آنها منتقل شده است.
رييس سازمان نظام پرستاري در پايان اعلام كرد: اعضاي شوراي عالي و هيات مديره‌هاي نظام پرستاري سراسر كشور يكشنبه هفته آينده براي تحقق مطالبات صنفي‌ پرستاران مقابل مجلس شوراي اسلامي تحصن خواهند كرد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12639

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس سازمان نظام پرستاري: تا تحقق مطالباتمان تحصن را ادامه مي‌دهيم، ايسنا، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016