دوشنبه 13 مهر 1383

گزارشی از یک روز داغ استیضاح، محمدعلي ابطحي، وب نوشت

امروز که احتمالاً آخرين روز رفتن من به مجلس براي تعامل دولت و مجلس بود!! روز داغي بود. استيضاح خرم وزير راه و ترابري. فضاي مجلس آرام بود. يکي از نمايندگان گفت که آقاي حداد قبل از شروع جلسه از همه خواسته است که کاملاً جلسه را آرام بگذرانند و جنجالي نشود. در نطق هاي مخالفان مطالب اصلي را که در جلسات خصوصي از آنها نقل مي شد مثل ماجراي فرودگاه امام و قضاياي پرواز اول و اينها نبود. اعضاي کابينه هم براي همبستگي داخلي شان خوب آمده بودند. دکتر عارف به من مي گفت بيا يک عکس يادگاري از حضور اعضاي کابينه در مجلس بگير. شايد هم از آنجا که دنيا دار مکافات است وزراء آمده بودند که در استيضاح آنها هم بقيه بيايند. چون روندي که اين مجلس شروع کرده اين نه ماهه باقي مانده چند تا استيضاح ديگر هم در راه است. در مجلس قرار گذاشته بودند که اسم افراد را با حروف اختصاري بياورند. مثل مقاله عنکبوت کيهان. خانم آجرلو نماينده کرج در ضمن اسامي از آقاي حاج علي فرد رئيس هواپيمايي کشوري که الآن هم هست و در جلسه حاضر بود با ح.ع.ف ياد کرد. انجمن اسلامي وزارت راه هم بيانيه اي توزيع کرده بود که حمايت قبلي از وزير راه را کان لم يکن مي کرد. اين هم از روحيه انجمن اسلامي!

خصوصيات آقاي خرم هم اين است که با فاصله حرف مي زند و البته مثل خيلي ديگر از وزراء و مسئولان اصلا با خنده و لبخند رابطه خوبي ندارد. خودش هم داشت به اين خصوصيات خودش اشاره مي کرد که خلقت من اين طور است و برادرانم هم قيافه شان اخموست. يکي از نمايندگان که نفهميدم کيست از دور فرياد زد که ما براي خواستگاري نيامده ايم!

آقاي خرم مجبور شد حتي در مورد صندلي چرخدار اتاقش توضيح دهد از سوي ديگر توپ را هم کمي به زمين وزارت صنايع انداخت که ماشين هاي ساخت داخل خوب ترمز نمي گيرد! مهمترين بخش آن، بحثي بود که در مورد قرارداد با خارجي ها کرد که چگونه مي تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند و ضمناً گفت اينکه ما مسئول تحريم نيستيم که به ما هواپيما نمي دهند. نماينده ساوه هم که مي خواست به نفع خرم حرف بزند، يکي صدا زد که چون نماينده ساوه است براي روح مرحوم موحدي ساوجي صلوات بفرستند. آقاي کوهکن که از مخالفان تند آقاي خرم بود نواري را گذاشت که مفهوم نبود و خودش توضيح داد. توضيح خرم در مورد افتتاح فرودگاه امام و بلند شدن هواپيماي نظامي براي بردن هواپيما به اصفهان باعث تذکرات آئين نامه اي شد که سپاه هم حرف دارد. آقاي کوهکن نمايندگي کرد که توضيح دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما که گمان مي کرديم خرم در اين استيضاح توضيحات خوبي داد. خوب است که شما هم آن را بخوانيد. بعد از سخنراني ما به جلسه دولت رفتيم. اين بار خيلي از وزراء راديو به گوش داشتند تا تکليف خرم را بفهمند. خلاف توقع نبود 188 رأي به استيضاح دادند و 58 نفر مخالف ۹ نفر ممتنع. اين هم به قول آقاي حداد عادل نشانه تعامل بين دولت و مجلس است.

روزهاي سخت تري هم مساله تعامل دولت و مجلس قابل پيش بيني است.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12665

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از یک روز داغ استیضاح، محمدعلي ابطحي، وب نوشت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016