دوشنبه 20 مهر 1383

شكايت شوراي شهر و شهرداري بم عليه فدراسيون فوتبال، بازتاب

در پي اعلام رئيس فدراسيون مبني بر اختصاص 30 درصدي كمك يك ميليون يورويي فدراسيون فوتبال آلمان به شهر بم، مسئولان محلي شهر بم به شدت به اين تصميم اعتراض كردند.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالي كه فدراسيون فوتبال آلمان و يورگن كلينزمن، سرمربي اين تيم، رسما اعلام كردند كه تنها براي جمع‌آوري كمك نقدي به مردم بم و اهداي يك ميليون يورو كمك فدراسيون فوتبال اين كشور، به ايران سفر كرده‌اند تا يك بازي دوستانه انجام دهند، به تازگي رئيس فدراسيون فوتبال و برخي از مقامات اين فدراسيون، اعلام كردند كه حاضر نيستند، تمام يك ميليون يوروي اهدايي آلمان را به شهر بم اختصاص دهند و تنها حاضرند، 30 درصد از مبلغ فوق را در اختيار مسئولان بازسازي شهر قرار دهند.
اين در حالي است كه فدراسيون فوتبال از پخش تلويزيوني بازي، پول بليت و تبليغات آن، نيز مبلغ هنگفتي را به دست خواهد آورد، ولي فدراسيون قصد دارد از كمك يك ميليون يورويي، نيز سهم 70 درصدي را اخذ و به بودجه خود اضافه كند.
در پي انتشار اين خبر، رئيس شوراي شهر بم و شهردار شهر، نسبت به اين تصميم فدراسيون به شدت اعتراض كردند. همچنين در اين زمينه، رئيس شوراي شهر از تنظيم شكايت‌نامه عليه اين فدراسيون خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه زلزله بم باعث شد برخي از آقايان به بهانه بم، در پي منافع سازماني خود باشند به گونه‌اي كه تاكنون كمكهاي زيادي از طريق نهادها، جمع‌آوري شده، اما به دست مردم و مسئولان شهر نرسيده است.
دكتر اسماعيلي در ادامه تصريح كرد: يك فدراسيون ورزشي، ميلياردها تومان پول از ورزشكاران جمع‌آوري كرد، ولي ما در بم اثري از اين پول نديديم و حتي هيچ اطلاع‌رساني در مورد نحوه هزينه شدن اين كمكها نشد. امروز هم فدراسيون فوتبال، درصدد است تا كمك فدراسيون فوتبال آلمان را براي منافع خود بلوكه كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به اينكه اين هديه متعلق به مردم بم است، تأكيد كرد: چرا آقايان اين اجازه را به خود مي‌دهند كه از حق مردمي كه پس از بيش از نه (9) ماه از زلزله، هنوز در مسئله اسكان موقت، تغذيه و بهداشت به شدت در سختي به سر مي‌برند و ما هنوز 4000 چادرنشين داريم، اين هديه دريغ مي‌شود.
وي در پايان، با انتقاد از عملكرد فدراسيون فوتبال در رابطه با اين بازي دوستانه خاطرنشان كرد: در حالي كه بازي به نام بم برگزار مي‌شود، هيچ دعوت رسمي از مسئولان منتخب شهر صورت نگرفته و فدراسيون با خواهش و پيگيري ما، تنها راضي به حضور 25 كودك و نوجوان بمي در اين بازي شد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12942

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شكايت شوراي شهر و شهرداري بم عليه فدراسيون فوتبال، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016