جمعه 24 مهر 1383

علي افشاري عضوشوراي مرکزي دفترتحکيم وحدت:مجلس هفتم پارلمان نيست، بلکه گزينشي است که توسط عده‌‏اي صورت گرفته است،ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت گفت: ما نيازمند تحول در گفتمان مذهبي خود هستيم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي افشاري, عصر در اردوي سالانه دفتر تحکيم وحدت که در مجتمع آموزشي -تحقيقاتي عصر انقلاب برگزار شده بود با انتقاد از عملکرد مسوولان وزارت علوم, تحقيقات و فن‌‏آوري در زمينه برگزار اردوي اين تشکل دانشجويي، گفت: اين حق دفتر تحکيم وحدت است که اردوي خود در دانشگاه برگزار کند ؛ ولي متاسفانه پس از مدت‌‏ها کشمکش به برگزاري اردو در اين مکان آن هم در حدود دو روز رضايت داده‌‏اند.
وي, در ادامه با پرداختن به مسايل جاري کشور، اظهار داشت:مجلس هفتم، پارلمان نيست ؛ بلکه گزينشي است که توسط عده‌‏اي صورت گرفته و افرادي که در اين مکان جلوس کرده‌‏اند، نمايندگان ملت نيستند.
وي, با بيان اينکه کشور اکنون در دوره گذار قرار دارد،گفت: اين دوران بسيار حساس است و اميدواريم که با تدبيري درست ملت ايران از اين برهه عبور کنند.
افشاري, با اشاره به تفاوت بين مذهب تاريخي و مذهب موجود، گفت: مذهب موجود با طي يک سير تاريخي به اين مرحله امروزي خود رسيده است, که براي شناخت آن بايد به سابقه تاريخي مذهب رجوع کرد.

وي, با تشريح ديدگاهي که معتقد به تعلق مذهب به دوران اوليه غيرعقلاني بشر است، تصريح کرد: اين ديدگاه معتقد است که هر چه بشر عقلاني‌‏تر مي‌‏شود, نيازش به مذهب کمتر شده و حتي مي‌‏گويد خدا حاصل دوران از خود بيگانگي انسان است ؛ اما ديدگاه ديگري معتقد است که آن چه در دنياي مدرن امروز است, از دل شرع بيرون آمده است و عده‌‏اي معتقدند دموکراسي آينده ايران بايد از دين و شرع گرفته شده باشد و در مقابل کساني اعتقاد به دموکراسي را دوري از دين مي‌‏دانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت, در ادامه با بيان اينکه امروز نظام حکومتي در ايران نظام خودبنيادي است وکسي نمي‌‏تواند ادعا کند که مبناي اين حکومت حتما بايد شرع باشد، نظام سکولار هم به معناي کشتن مذهب نيست ؛ ولي اين مساله را همه قوانين بايد مورد تاييد شوراي نگهبان باشند نمي‌‏پذيرد، گفت: ما نياز به تحول در گفتمان مذهبي خود داريم از اين پس اختيار جامعه در دست مذهبي‌‏ها نخواهد بود ؛ بلکه غيرمذهبي‌‏ها هم به خاطر انسان بودن صاحب اختيار هستند.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13129

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي افشاري عضوشوراي مرکزي دفترتحکيم وحدت:مجلس هفتم پارلمان نيست، بلکه گزينشي است که توسط عده‌‏اي صورت گرفته است،ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016