دوشنبه 27 مهر 1383

دو مقام مسئول در قوه قضائيه استعفا کردند، خبرگزاري فارس

دو تن از مسئولان قوه قضائيه ضمن استعفا، از سمت خود کناره‌گيري کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس معاون پارلماني قوه قضائيه از جمله افرادي است که استعفا کرده است.
حسن حميد زاده که پيش از اين معاون پارلماني وزارت دفاع و سپاه پاسداران بود از ابتداي تيرماه گذشته و در پي تغيير ساختار قوه و تغيير جايگاه رابط پارلماني قوه قضائيه از وزارت دادگستري به مجموعه مديريت ستادي قوه قضائيه، به اين سمت منصوب شده بود.
استعفاي معاون پارلماني قوه قضائيه به سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه ارائه شده اما از پذيرش آن خبري در دست نيست.
علاوه بر حميد زاده، مسئول دفتر اصل 142 قانون اساسي (رسيدگي به دارائي مسئولين) نيز از مسئوليت خود در قوه قضائيه استعفا کرد.
مهدي اميري از سال 1379 و ابتداي تشکيل اين دفتر توسط هاشمي شاهرودي، مسئوليت آن را بر عهده داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با گذشت چهار سال از تشکيل دفتر اصل 142 و به دليل عدم همکاري برخي مديران با مسئول اين دفتر گزارش عملکرد آن در رسيدگي به وضعيت ثروت مسئولان که در تابستان 1379 از سوي رئيس قوه قضائيه وعده داده شده بود، هنوز تهيه نشده است.
با پذيرش استعفاي اميري از مسئوليت دفتر اصل 142 قانون اساسي از سوي رئيس قوه قضائيه، مسئوليت اين دفتر به رنجبر مشاور اداره نظارت و پيگيري قوه قضائيه سپرده شده است.
براساس چارت تشکيلاتي قوه قضائيه، دفتر اصل 142 که مسئوليت رسيدگي به اموال مسئولين عالي رتبه کشور را بر عهده دارد در مجموعه معاون اول قوه قضائيه رئيس قوه قضائيه به فعاليت مي‌پردازد.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13220

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو مقام مسئول در قوه قضائيه استعفا کردند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016