چهارشنبه 5 اردیبهشت 1386

خاتمی به خبرنگار اسرائيلی: "برويد به جهنم"، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : شبکه ده (اسرائيل) بعدا گزارش داد که خاتمی در مسير رفتن به سمت سوئيت خود آنها را دشنام داد و گفت:" برويد به جهنم."

خبرگزاری انتخاب : خاتمی از گفت و گو با خبرنگاران صهيونيست خودداری کرد.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از روزنامه جروز الم پست ، سيد محمد خاتمی رئيس جمهور سابق ايران خواستار گفت و گوی صلح اميز با غرب شده است اما هفته گذشته زمانی که خبرنگاران اسرائيلی در ششمين مجمع رسانه های اسيا-اروپا در قزاقستان به وی نزديک شدند، انها را از خود راند.

وی تصريح کرد ايران حق دارد برنامه انرژی هسته ای صلح اميز داشته باشد و اين کشور قصد ندارد تسليحات هسته ای بسازد. وی ادعا کرد:" ما می خواهيم از انرژی اتمی فقط برای مقاصد صلح اميز استفاده کنيم."

خاتمی افزود کشورش در پی جنگ افروزی نيست و به يکی از اظهارات البرت اينشتن اشاره کرد که گفته بود۰۰ اهميتی ندارد در جنگ جهانی سوم از چه سلاح هايی استفاده شد، " درجنگ جهانی چهارم احتمالا با چوب و سنگ می جنگند."

رئيس جمهور سابق ايران در ادامه پرسيد:" چرا ديگر کشورها حق دارند انرژی هسته ای داشته باشند و ما نه." وی خواستار اعمال فشار بر کشورهايی شد که هم اکنون سلاح هسته ای در اختيار دارند.

وی ضمن صحبتی غير رسمی با ريچارد هالبروک نماينده امريکا در سازمان ملل گفت زمانی که دولت جديد انتخاب شود، وی اماده است برای بحث درباره برنامه هسته ای ايران به امريکا سفر کند.

اين روزنامه نوشت با اين حال خاتمی به رغم سخن گفتن از "بحث و گفت و گو"، از مصاحبه با خبرنگاران اسرائيلی حاضر در محل ديدار وی با هالبروک خودداری کرد.

شبکه ده ( اسرائيل ) بعدا گزارش داد که خاتمی در مسير رفتن به سمت سوئيت خود انها را دشنام داد و گفت:" برويد به جهنم."

خاتمی روز جمعه تصميم گرفت از شرکت در ميز گردی در خصوص برنامه هسته ای ايران خودداری کند زيرا يک نماينده اسرائيلی قرار بود در ان صحبت کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گرچه مسئله "استانداردهای دوگانه" ظاهرا به کشورهايی بر می گردد که تسليحات هسته ای در اختيار دارند، ژنرال دنی روث چيلد رئيس شورای صلح و امنيت اسرائيل اظهار داشت غيبت خاتمی در اين ميزگرد نشان می دهد سخنان او درباره گفت و گو در خصوص برنامه هسته ای ايران فقط در قالب حرف است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمی به خبرنگار اسرائيلی: "برويد به جهنم"، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016