پنجشنبه 8 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ محمد مجتهد شبستری در خصوص جنجال سازی خبرگزاری های فارس و ايرنا بر ضد وی، ادوار نيوز

ادوارنيوز: در پی جنجال سازی خبرگزاری های دولتی در خصوص سخنرانی استاد مجتهد شبستری در دانشگاه صنعتی اصفهان و ايراد اتهام"توهين به پيمبر و ائمه"به ايشان که به پلمپ دفتر انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان انجاميد. محمد مجتهد شبستری در تکذيبيه ای که نسخه ای از آن برای ادوارنيوز ارسال شده است به اين اتهامات پاسخ گفته است. متن اين جوابيه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو خبرگزاری فارس و ايرنا در روز سه شنبه ۶/۱۲/۸۷ و روزنامة دولتی ايران در روز چهارشنبه ۷/۱۲/۸۷ ادعا کرده است که سخنرانی اينجانب در دانشگاه صنعتی اصفهان شامل موارد و مطالب زير است:
- نفی عصمت پيامبر و اهل بيت
- راه يافتن اوهام در قرآن و پيامبر
- نفی علم پيامبر و امامان
- نسبت دروغ‌پردازی به ايشان
- وجود نقص در قرآن و اسلام
- ارتکاب گناهان به وسيله ائمه
امام جمعه موقت تهران هم به استناد همين دروغ‌پردازی‌ها در سخنرانی‌ روز سه شنبه خود در شهر کرمان همان افتراها را درباره اينجانب تکرار کرده است. من از ايشان که با دعوی عادل بودن به امامت جمعه می‌ايستند می‌پرسم چگونه به استناد دروغ‌پردازی يک رسانه، يک مومن را آنچنان بی‌پروا هتک می‌کند. مرحبا به اين عدالت و اين امامت.
در هر حال اينجانب اعلام می‌کنم که اتهامات فوق صد در صد خلاف واقع و دروغ است و متن سخنان ضبط شده من شاهد زنده اين دروغ‌پردازی‌هاست. در سخنرانی اينجانب که با عنوان «انتظار ما از پيامبران» ايراد شد و پاسخ‌هايی که به پرسش‌ها داده شد درباره معنای دين و دينداری و تحولات آن و معنای نبوت و معنای علم و عصمت انبياء و پيشوايان دين و حدود آن‌ها و نظرات مختلف در اين باره بود.
انعکاس تحريف شده اين سخنرانی از سوی دو خبرگزاری خاص به خوبی نشان می‌دهد که جريان حاکم برای تأمين اهداف انتخاباتی آينده‌اش از هيچ گونه دروغ‌پردازی و ترور معنوی افراد امتناع ندارد و با اتهامات کذب می‌خواهد رقبای خود را در نظر مردم ايران بی‌پروا نسبت به دين و مقدسات دينی نشان دهد تا از اين راه به اهداف خود نائل شود.

محمد مجتهد شبستری
۷/۱۲/۸۷





















Copyright: gooya.com 2016