سه شنبه 4 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش‌گران بدون مرز حمله به پيام فضلی‌نژاد را محکوم می‌کند

گزارش‌گران بدون مرز حمله به پيام فضلی‌نژاد روزنامه‌نگار روزنامه افراط‌گرای کيهان در شامگاه يکشنبه دوم اسفند ماه را محکوم می‌کند.
گزارش‌گران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند "عليرغم شخصيت بحث‌برانگيز و روابط اين روزنامه‌نگار با نهادهای قضايی - امنيتی، اما حمله به روزنامه‌نگاران بايد از سوی همه مدافعان آزادی بيان محکوم شود. ما از مقامات مسئول خواهان روشن شدن همه حقيقت در اين باره هستيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر گزارش ايرنا - خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی - پيام فضلی‌نژاد در "شامگاه يکشنبه دوم اسفند ماه در تهران هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته و از ناحيه سر مضروب شده بود،" يکی از مسئولان بيمارستان فيروزگر اولين بيمارستانی که روزنامه‌نگار به آن منتقل شده بود اعلام کرده است که "سر ايشان بر اثبات با جسم سخت مجروح شده است. " بنا بر خبر ايرنا وی "برای ادامه مداوا در بيمارستان مجهزتر بقيه الله بستری شده و حال او رضايتبخش است."
پيام فضلی‌نژاد در دوران دولت اصلاحات رئيس جمهور محمد خاتمی منتقد سينمايی در هفته نامه سينما بود که سپس به روزنامه کيهان پيوست. وی بارها از سوی روزنامه‌نگاران و وب‌نگار زندانی به همکاری با نهادهای امنيتی متهم شده است. اين روزنامه‌نگار در صفحات کيهان منتقدان و مخالفان حکومت را با اصطلاحاتی چون " ناتوی فرهنگی" مورد نقد و ريشخند قرار می‌داد.
روزنامه کيهان ارگان افراط‌گرايان محافظه‌کار است و مدير آن حسين شريعتمداری بازجوی بسياری روشنفکران و زندانيان سياسی در اوين بود. وی با فرمان مستقيم ولی فقيه آيت‌الله خامنه ای به اين سمت برگزيده شده است. کيهان عليرغم شکايت متعدد اما برخودار از مصونيت قضايی به شکل منظم روزنامه‌نگاران و روشنفکران ايرانی را متهم به همکاری با " دشمنان خارجی" می‌کند.
از آغاز اعتراضات خيابانی به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات ٢٢ خرداد، خشونت عليه روزنامه‌نگاران در ايران افزايش نگران کننده‌ای داشته است. دست کم ٦٥ روزنامه‌نگار همچنان در زندان بسر می برند و بيش از ۶۰ تن از آنها مجبور به ترک کشور شده‌اند. روزنامه‌نگاران مستقل و منتقد اصلی‌ترين قربانيان خشونتی هستند که از سوی حاکميت سازماندهی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016