چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: اختيارات من در دولت از من سلب شده است، جرس

جلسه اخير اعضای شورای شهر تهران و محمود احمدی نژاد پشت پرده های مهمی داشت.
به گزارش جرس، اگرچه اين جلسه به گفته مهدی چمران برای بررسی مسائل مرتبط با شهر تهران از جمله قيمت حمل و نقل عمومی برگزار شده بود اما گويا پشت پرده های ديگری نيز داشته است. به گفته منابع آگاه، احمدی نژاد در اين ديدار علاوه بر تاکيد بر رای بالای خود در انتخابات اخير که آن را رقمی در حدود ۳۵ ميليون نفر تخمين زده اعلام کرده که او پس از انتخابات خود را در سيبل قرار داده و اکنون نيز از وضعيت پيش رو به ستوه آمده است.
محمود احمدی نژاد همچنين در اين ديدار به اعضای شورای شهر گفته است که پس از ترور دانشمندان هسته ای قصد داشته تا سه وزير دفاع، کشور و اطلاعات را برکنار کند اما صبر پيشه کرده و تلاش داشته تا وضعيت را بهبود بخشد.
او خطاب به اعضای شورای شهر که در اين ديدار بر بازگشت او به جلسه های هيات دولت تاکيد داشتند گفته است:« شما چطور از من می خواهيد که بيش از اين صبور باشم. اختيارات من در دولت در حد تعيين و تغيير وزير بود که اين اختيار نيز حالا از من سلب شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی اعضای شورای شهر در اين ديدار از رفتار کنونی احمدی نژاد حمايت کرده و برخی ديگر نيز از او خواسته اند تا در بهبود وضعيت پيش آمده پيش قدم باشد.
احمدی نژاد چند بار در اين ديدار بر آمار ۳۵ ميليونی خود تاکيد داشته و گفته است که حتی در برابر اعلام آمار کمتر رای واقعی اش نيز سکوت کرده است.
اين روزها گروه های مختلفی به عنوان پا در ميانی برای ديدار با محمود احمدی نژاد، برای ديدار و گفت و گو به سراغ او می روند.
گفتنی است آخرين جلسه هيات دولت در غياب او به رياست محمدرضا رحيمی معاون اول برگزار شد و حيدر مصلحی، وزير اطلاعات در اين جلسه حضور داشت.
هفته گذشته پس از انتشار خبر موافقت احمدی نژاد با استعفای مصلحی از وزارت اطلاعات رهبر ايران مخالفت خود را در ابتدا مستقيما به احمدی نژاد منعکس کرد که پس از عدم وجود عکس العمل مناسب از سوی وی در نامه ای به تاريخ سی فروردين رهبری مستقيما از مصلحی خواستند به وزارت اطلاعات بازگشته و با قوت به کار خود ادامه بدهد.
احمدی نژاد از آن تاريخ هيچگونه اظهار نظری در خصوص ادامه کار مصلحی نداشته و در سفر کردستان از همراه کردن وی با هيات دولت خودداری کرد..
برخی گزارشهای تاييد نشده از ملاقات رييس مجلس شورای اسلامی و همچنين آيت الله مهدوی کنی رييس مجلس خبرگان رهبری با احمدی نژاد برای هماهنگ کردن وی با خواست رهبری حکايت دارد، که رياست احمدی نژاد بر جلسه دولت با حضور مصلحی، می توانست خط پايانی بر اين شايعات و پايان ناهماهنگی ها باشد.
گزارش های دريافتی همچنان از ادامه ناراحتی احمدی نژاد از تحميل وزير اطلاعات به وی حکايت می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016