چهارشنبه 4 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزييات کامل مراسم تشييع پيکر ناصر حجازی؛ "فقط آقايان شرکت کنند، ولی منعی برای حضور بانوان وجود ندارد"، ايسنا

مدير مجموعه ورزشی آزادی برنامه‌های مراسم تشييع پيکر ناصر حجازی را تشريح کرد.

اردشير درويشی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، از برگزاری نشستی در فدراسيون فوتبال با حضور مهدی تاج، مهدی محمدنبی ، نظری جويباری، اصغر حاجيلو، اميری، ملامحمد، احمدی، فرامرز ظلی ، همايون بهزادی و سعيد سوادی معاون فنی ورزشی مجموعه آزادی در فدراسيون فوتبال در ساعت ۱۱ امروز خبر داد و گفت: متولی برگزاری مراسم تشييع جنازه ناصر حجازی باشگاه استقلال است.

وی گفت: مردم برای شرکت در مراسم تشييع پيکر مرحوم ناصر حجازی می‌توانند از ورودی‌های پارکينگ‌های غربی يک تا پنج استفاده کنند.

درويشی در پاسخ به اين پرسش که مردم از چه درب‌های می‌توانند وارد مجموعه ورزشی آزادی شوند؟ تصريح کرد: مردم می‌توانند از ورودی‌های ۲ و ۱۲ درب غربی مجموعه ورزشی آزادی وارد شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين پرسش که پيش‌بينی حضور چه تعداد از مردم را در اين مراسم کرده‌ايد، خاطرنشان کرد: همه عوامل مجموعه آماده‌ هستند که مانند يک روز بازی فوتبال پذيرای مردم باشند، کليه سرويس‌هايی که در روز مسابقه به تماشاگران داده می‌شود، فردا در مراسم ارائه خواهد شد. ما پيش‌بينی جمعيت بسيار زيادی را برای مراسم کرديم،‌ ولی خيال همه راحت باشد، هيچ مشکلی نخواهد بود.

مدير مجموعه ورزشی آزادی درباره اين که اگر استقبال مردم زياد باشد، آيا در نظر گرفتن دو درب برای ورود مردم کافی است، تاکيد کرد: اگر جمعيت زياد باشد درب‌های ديگر را باز می‌کنيم، فردا ساعت ۹ صبح تور دوچرخه سواری رياست جمهوری از ورودی شرقی مجموعه آزادی استارت می خورد، به محض آغاز مسابقه درب شرقی برای ورود مردم باز می‌شود.

وی از پذيرايی باشگاه استقلال از شرکت کننده‌گان در مراسم تشييع خبر داد و به ايسنا گفت: همه بوفه‌های مجموعه آزادی برای پذيرايی رايگان از مردم آماده هستند.

درويشی از اختصاص جايگاه VIP برای خانواده‌ و اقوام نزديک مرحوم حجازی خبر داد و تصريح کرد: آمبولانس حامل پيکر مرحوم ناصر حجازی از درب غربی وارد استاديوم می‌شود و قرار است پيکر آن مرحوم از تونل ورزشکاران وارد شود.

وی از حمل پيکر مرحوم حجازی توسط نيروهای ارتش خبر داد و يادآور شد: برای برگزاری منظم مراسم پيکر توسط گروهی از نيروهای ارتش حمل می‌شود.

مدير مجموعه ورزشی آزادی از اسکان مردم بر روی سکوها خبر داد و به ايسنا گفت: پيشکسوتان و مسئولان نيز می‌توانند پيکر مرحوم حجازی را همراهی کنند.

درويشی از خوانده شدن نماز در زمين چمن استاديوم فوتبال آزادی خبر داد و تاکيد کرد: پس از خواندن نماز، پيکر مرحوم حجازی به بهشت زهرا (س) انتقال داده خواهد شد.

وی همچنين از برافراشتن پرچم‌های سياه رنگ در خيابان اصلی مجموعه ورزشی آزادی خبر داد.

درويشی در پاسخ به اين پرسش که برای برقراری امنيت در مراسم تشييع پيکر ناصر حجازی‌ چه تدابيری انديشيده‌ايد، خاطرنشان کرد: قرار است فدراسيون فوتبال با نيروی انتظامی برای برقراری امينت صحبت کند. با اورژانس نيز مذاکرتی داشتيم تا در مجموعه حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا بانوان هم می‌توانند در اين مراسم شرکت کنند؟ اظهار کرد: در جلسه‌ای که تشکيل شد، اعلام کردند که فقط آقايان شرکت کنند، ولی منعی برای حضور بانوان وجود ندارد، اقوام و آشنايان خانواده‌ حجازی نيز قرار است با اتوبوس‌هايی که از مقابل درب منزل ايشان به سمت مجموعه آزادی حرکت می‌کند، در اين مراسم حضور پيدا کنند.

درويشی در پايان در پاسخ به اين پرسش که آيا پيکر مرحوم ناصر حجازی به منزلش برای خداحافظی برده می‌شود، تاکيد کرد: اگر امروز اين امکان وجود داشته باشد، مرحوم حجازی را غسل کنند و در سردخانه بهشت زهرا (س) بماند تا فردا صبح به مجموعه ورزشی آزادی منتقل شود.

به گزارش ايسنا، نيروهای پليس تهران به منظور انجام تمهيدات ترافيکی در مراسم تشييع پيکر ناصر حجازی صبح فردا در محدوده ورزشگاه مستقر خواهند شد.

سرهنگ رسول پرستاری سرکلانتر غرب پليس راهنمايی و رانندگی تهران با اعلام اين خبر اظهار کرد: تيم‌های پليس برای اجرای تمهيدات ترافيکی از ساعت ۷ صبح فردا در محدوده ورزشگاه آزادی مستقر خواهند شد.

وی با بيان اينکه فردا هيچ‌گونه محدوديت ترافيکی در اين رابطه نخواهيم داشت، افزود: ماموران پليس راهنمايی و رانندگی در محدوده بيمارستان، استاديوم و بهشت‌زهرا تا پايان مراسم حضور خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016