چهارشنبه 9 فروردين 1391

موسیقی ایران برای پیانو در کنسرت‌هال آمستردام؛ تکنوازی پژمان اکبرزاده، هفتم آوریل

کنسرت‌هال آمستردام، شنبه شب، هفتم آوریل ۲۰۱۲ میزبان رسیتال موسیقی ایرانی برای پیانو (با تکنوازی پژمان اکبرزاده) خواهد بود

در این برنامه علاوه بر بداهه نوازی بر پایه ترانه‌های محلی ایرانی، ساخته‌هایی از علینقی وزیری، کوشیار شاهرودی، علی تجویدی، فرهاد فخرالدینی و حمیدرضا طاهرزاده نیز اجرا خواهند شد؛ همه آثار توسط پژمان اکبرزاده (نوازنده پیانو) برای این ساز بازسازی و تنظیم شده اند و اِلپیدا سلطانـی (رقصنده) نیز به عنوان هنرمند میهمان در دو آهنگ همراه با پیانو اجرا خواهد داشت.

کنسرت‌هال آمستردام به لحاظ کیفیت صدادهی جزو سه تالار برتر دنیاست و مشهورترین تالار موسیقی هلند به شمار می‌رود. این نخستین‌بار است که این تالار میزبان یک پیانیست ایرانی برای یک برنامه کامل تکنوازی است. بر روی کارت‌های ورودی کنسرت هفتم آوریل، نوروز و سال نوی ایرانی، شادباش گفته شده است.

پژمان اکبرزاده پیش از این در چندبن برنامه دیگر در اروپا از جمله در دانشگاه کُلن در آلمان، مرکز فرهنگی دانشگاه فو در آمستردام، تئاتر تروپن و ... برای شناساندن موسیقی ایرانی به روایت پیانو اجرا داشته است. او از ۲۰۰۶ در هلند زندگی می‌کند و در زمینه روزنامه‌نگاری و مستندسازی نیز فعال است. مستندی که وی در سال ۲۰۰۹ درباره هایده، خواننده ایرانی ساخت در نشریه هلندی «اِلسِفیر» به عنوان «فیلمی که باید آنرا دید» نام برده شد. پژمان اکنون در حال کار بر روی مستند تازه‌ای درباره روابط تاریخی ایران و هلند و زندگی ایرانیان مهاجر در این کشور است. وی نگارش چهار جلد کتاب درباره فعالیت‌های هنرمندان معاصر موسیقی ایران را نیز در کارنامه کاری خود دارد که در میان منابع دانشنامه «ایرانیکا» جای گرفته‌اند.

- پیوند به برنامه هفتم آوریل در کنسرت‌خباو آمستردام (لینک)


Published from gooya news {http://news.gooya.com}
Copyright © 2009 news.gooya.com
All rights reserved for the original source