شنبه 29 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فیلم "یک خانواده محترم" و گلشیفته فراهانی از جشنواره ابوظبی جایزه گرفتند (+عکس)

هیات داوران جشنواره ابوظبی که نیکی کریمی بازیگر ایرانی در میان آنها بود به فیلم یک خانواده محترم ساخته مسعود بخشی و گلشیفته فراهانی جایزه اهدا کرد.

جشنواره فیلم ابوظبی روز جمعه، جایزه مروارید سیاه برای فیلم های بلند در برنامه های خود را به یک خانواده محترم، در بخش افق‌های نو داد.

جایزه بهترین بازیگر زن در بخش افق های نو هم برای بازی در فیلم سنگ صبور ساخته عتیق رحیمی به گلشیفته فراهانی اهدا شد.

golshifteh-abudubai-2.jpg

golshifteh-abudubai.jpg

یک خانواده محترم به گفته محمد آفریده تهیه کننده آن محصول مشترک ایران و فرانسه است و حضورش در این جشنواره از سوی تهیه کننده فرانسوی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر پیش از این مسعود بخشی کارگردان فیلم و آفریده طی مصاحبه هایی جداگانه با رسانه های ایرانی اعلام کردند که در این جشنواره شرکت نکرده اند و حضور فیلم بدون هماهنگی با آنان بوده است.

این در حالی است که امروز سیما فیلم از این فیلم شکایت کرده که از نام این مرکز در تیتراژ فیلم سوءاستفاده شده و سیمافیلم به هیچ وجه تهیه کننده کار نیست. آفریده در پاسخ به سیمافیلم به قراردادی در این زمینه اشاره کرده اما هنوز آن را ارئه نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دنیا مال ما نیست، ساخته مهدی فلیفل از فلسطین جایزه مستند را از آن خود کرد. این فیلم درباره اردوگاه پناهندگان فلسطینی در لبنان است.

در بخش فیلم کوتاه فیلم واکسن شماره 9 به کارگردانی ایار سعید از آرژانتین برگزیده شد.

بهترین بازیگر مرد و زن نیز به ترتیب به سورین مالینگ از دانمارک به خاطر بازی در فیلم گروگانگیری و گلشیفته فراهانی برای بازی در سنگ صبور عتیق رحیمی انتخاب شدند.

گائل گارسیا برنال، بهترین بازیگر نقش اول مرد در رقابت های روایت برای بازی در یک درام سیاسی را به دست آورد.

کارگردان 103 ساله پرتغالی مانوئل د الیویرا نیز با فیلم گبو و سایه‌اش برنده جایزه ویژه هیات داوران در بخش مسابقه داستانی شد.

کلودیا کاردیناله بازیگر مشهور سینمای کلاسیک جهان و سوسن بدر مجری معروف مصری دو مهمان ویژه این جشنواره بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016