دوشنبه 6 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار روزنامه مغرب متوقف شد

بی بی سی ـ روزنامه مغرب، چاپ تهران، در مطلبی که در صفحه نخست آن منتشر شده، اعلام کرده که تا زمان اعلام نظر هیات نظارت بر مطبوعات منتشر نمی شود.

پیش از این پدرام پاک‌آئین، مدیرکل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اعلام کرده بود که به دلیل چاپ "مطالب توهین آمیز" از این روزنامه به هیات نظارت از مطبوعات شکایت کرده اند.

او در گفتگویی با خبرگزاری فارس گفت که تیتر یک و کاریکاتور صفحه اول این روزنامه در شماره روز پنجشنبه، از جمله تخلفاتی است که به خاطر آنها وزارت ارشاد از روزنامه مغرب شکایت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اشاره این مقام وزارت ارشاد به مطلبی است که روزنامه مغرب درباره لغو سوال از رئیس جمهوری در مجلس منتشر کرده بود. عنوان مطلب بود: "ختم سوال".

کاریکاتوری که برای این مطلب چاپ شده بود هم آقای احمدی نژاد را در جایی شبیه به تریبون مجلس نشان می دهد که با خنده، کاغذهایی را که در دست دارد پاره می کند.

نمایندگان مجلس ایران، قصد داشتند که از آقای احمدی نژاد درباره برخی از موارد، از جمله نوسان در بازار ارز سوال کنند که با دستور رهبر ایران، مجلس تصمیم خود را عوض کرد.

روزنامه مغرب، در شماره روز دوشنبه خود، خبر از تعطیلی خودخواسته اش داده و نوشته که منتظر می مانند تا نتیجه بحث درباره روزنامه مغرب در هیات نظارت بر مطبوعات اعلام شود.

در مطلب صفحه اول روزنامه مغرب آمده است: "انشالله اگر توفیق حیات داشتیم سعی می کنیم با رویکرد جدید به جمع خانواده مطبوعات باز گردیم."

در این مطلب کوتاه گفته شده که درباره طرح روز پنجشنبه "کژتابی هایی" پدید آمده و از آن "اعلام برائت" کرده اند.

روزنامه مغرب در دور جدید ۷۸ شماره منتشر شده است.

پیش از این در ۲۹ شهریور، تنها بعد از انتشار ۲۵ شماره، این روزنامه اعلام کرد که برای یک روز منتشر نمی شود.

آن زمان اعلام کردند که این تصمیم خودخواسته "برای احترام به فشارهای تحمیلی دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از انتشار این روزنامه" گرفته شده است.

بعد از یک روز، دوباره مغرب منتشر شد.

یک بار هم در ماه مهر مدیرمسئول این روزنامه برای چاپ مصاحبه ای با محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، بازداشت شد و بعد با قید وثیقه آزاد شد.

آقای پاک آئین در گفتگوی روز پنجشنبه خود همچنین گفت که پیش از این "تذکراتی" به این روزنامه داده شده است که این روزنامه "به آنها توجهی نکرده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016