شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقاضای عفو مشروط جوانفکر تقديم مرجع قضايی شد

تهران - وکيل مدافع علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رييس جمهوری و مدير عامل ايرنا، از ارايه تقاضای عفو مشروط وی به دستگاه قضايی خبر داد.

ˈ قهرمان شجاعیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ايرنا افزود: هر گاه يک زندانی نصف محکوميت خود را بگذراند و در صورتی که در طی دوران محکوميت حسن رفتار داشته باشد ، مسوولان زندان معمولا با توجه به سياست جرم زدايی و زندان زدايی به طور سيستماتيک ،ˈ عفو مشروط ˈ مندرج در ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی را اعمال می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکيل مدافع جوانفکر ادامه داد: البته اين امر با تقاضای خود شخص و پيشنهاد داديار ناظر زندان صورت می گيرد و فرد محکوم به شرط اينکه در آينده جرمی مشابه يا جرايم ديگر مرتکب نشود، مورد عفو قرار می گيرد.

شجاعی با بيان اينکه سيستم قانون مجازات اسلامی ما بر اصل زندان زدايی تکيه دارد گفت: بر همين اساس در اين قانون حداکثر تلاش صورت گرفته تا مجازات زندان کاهش يابد.

وکيل مدافع علی اکبر جوانفکر ادامه داد: البته اين اصل در مورد تمامی محکومانی که شرايط ياد شده را داشته باشند، می تواند اعمال شود.

وی با بيان اينکه مرخصی موکلش تا پس فردا - روز دوشنبه هفته جاری - است؛گفت:احتمال زيادی می دهم که آقای جوانفکر به دليل تقارن ايام مرخصی با تقاضای عفو مشروط و گواهی پزشکان، ديگر به زندان بازنگردد.

به گفته شجاعی،جوانفکر هم اکنون محکوميت پرونده نشريه خاتون را طی می کند که از مجموع شش ماه محکوميت حبس، سه ماه آن را گذرانده است.

جوانفکرˈ چهارشنبه گذشته به مرخصی چهار روزه آمد و بلافاصله برای درمان در بيمارستان آتيه تهران بستری شد و در حال حاضر تحت نظر پزشکان داخلی، قلب و ارتوپدی قراردارد و آزمايشاتی نيز در اين زمينه انجام شده است .

دکتر رستمی تهرانی پزشک معالج جوانفکر گفته نتايج سونوگرافی و آزمايش های به عمل آمده از وی مشخص کرده که کبد آقای جوانفکر چرب شده و ميزان کراتين کليه او نيز از حد معمول بالاتر رفته است ، علاوه بر اين چند سنگ هم در کيسه صفرای وی تشخيص داده شده که درمان آن نيازمند انجام عمل جراحی است.

وی افزود: با وجود اين ناراحتی ها و توصيه پزشکان برای ادامه درمان که قطعا بيش از يک هفته وقت نياز دارد ، جوانفکر اصرار دارد که به خاطر پايبندی به قانون ، کار مداوا تا روز يکشنبه به اتمام برسد تا وی صبح دوشنبه خود را به زندان اوين معرفی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016