چهارشنبه 2 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخن (آلمان): برگزاری مراسم روز جهانی زن با سخنرانی آزاده کيان و سويل بجان و حضور کمدين ترکيه ای سانای دوزو، دوم مارس

سايت کانون ره‌آورد ـ آخن ـ آلمان ـ مراسم روز جهانی زن امسال نيز همچون سال‌های گذشته از سوی کانون ره‌آورد و نهادهای ديگر در شهر آخن در روز شنبه دوم مارس برگزار خواهد شد.

اين بار کانون ره‌آورد به ابتکارات تازه‌ای دست زده و مراسم امسال را با رنگ و بوی ديگری برگزار می‌کند. علاوه بر مشارکت با شهرداری آخن و کارگاه فرهنگ‌ها، امسال «اويرو ترک» نيز از همراهان ما در اين پروژه می‌باشد. «اويرو ترک» مهم‌ترين انجمن ترکی - آلمانی شهر آخن است که هدف اصلی خود را ايجاد تفاهم، دوستی و برابر حقوقی بين ترک‌ها، آلمانی‌ها و ديگر اروپايی‌ها قرار داده است.

موضوع برنامه امسال «مروری برموقعيت زنان در ايران و ترکيه، از گذشته تا به امروز و در آينده» می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنران ايرانی ما خانم دکتر آزاده کيان، استاد جامعه‌شناسی سياسی و رئيس مرکز تحقيقات جنسيتی دانشگاه هفتم پاريس می‌باشد که تأليفات زيادی به زبان‌های انگليسی و فرانسوی در مورد جنسيت و تئوری‌های پساکولونياليستی و اسلام از وی منتشر شده است. موضوع سخنرانی ايشان «تبارشناسی جنبش زنان در ايران، مصر و ترکيه از قرن نوزدهم تا به امروز» عنوان شده است.


آزاده کيان درباره تبارشناسی جنبش زنان در ايران، مصر و ترکيه سخنرانی می‌کند.

خانم آزاده کيان پيش از اين در مراسم روز جهانی زن کانون ره‌آورد در سال ۱۳۸۵ (۲۰۰۷) شرکت نموده و در آن درباره «زن، خانواده و مدرنيته در سياست، پس از انقلاب» سخنرانی کرده بود. (لينک)

سخنران ديگر ما خانم سويل بجان است که تحصيلات خود را در رشته مهندسی تأسيسات در آلمان انجام داده و پست‌های مديريتی زيادی را در شرکت‌های به‌نام در استانبول عهده‌دار بوده است. ايشان در حال حاضر سمت رياست يکی از شرکت‌های مشاور تجاری در استانبول را بر عهده دارد. وی همچنين معاون منطقه‌ای حزب جمهوری‌خواهان خلق ترکيه در شهر استانبول است. اين حزب قديمی‌ترين حزب سياسی در جمهوری ترکيه به‌شمار می‌رود و مهم‌ترين حزب چپ ميانه اين کشور است و گرايش‌های ملی‌گرايانه، سوسيال دمکرات و لائيک دارد. خانم بجان در مورد «موقعيت تاريخی و وضعيت آينده زنان در ترکيه» سخن خواهد گفت.


سويل بجان درباره موقعيت تاريخی و وضعيت آينده زنان در ترکيه سخنرانی می‌کند.

مهم‌ترين نوآوری برنامه امسال دعوت از خانم سنای دوزجو است. ايشان نخستين زن کمدين ترک در آلمان است. او در استند آپ کمدی‌های خود به تفاوت‌های فرهنگی از ديد يک زن ترک می‌پردازد و با طنز زيبای خود با الهام از واقعيات جامعه به بررسی اين چالش‌ها می‌پردازد. او تيتر برنامه خود را اين‌گونه انتخاب کرده است: «خوشبختانه خنديدن نياز به مترجم ندارد».


استند آپ کمدی سنای دوزجو: «خوشبختانه خنديدن نياز به مترجم ندارد»

يکی ديگر از ويژگی‌های مراسم امسال رقص‌های شرقی است که توسط سوفيا اجرا می‌شود.

شما را به شرکت در اين برنامه متنوع دعوت می‌کنيم. اطلاعات بيشتر را در پوستر برنامه ما می‌بينيد.

کانون ره آورد – آخن - آلمان



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016