یکشنبه 27 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
9 مهر» شکنجه ممنوع! حسين لقمانيان، ادوارنيوز
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت حسين لقمانيان نماينده مجلس ششم به همراه ۴ فعال اصلاح طلب

حسين لقمانيان نماينده مردم همدان در مجلس ششم صبح امروز به همراه ۴ نفر ديگه از فعالان اصلاح طلب همدان بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، حسين لقمانيان نماينده مردم همدان در مجلس ششم و رييس شاخه همدان جبهه مشارکت ايران اسلامی صبح امروز به همراه ۴ نفر ديگه از فعالان اصلاح طلب همدان راهی تهران بودند تا با خاتمی ديداری داشته باشند، که بين راه بازداشت شده و در حال حاضر در اداره اطلاعات همدان نگهداری می شوند.

محمدرضا افخمی، هادی احتظاظی، خانم رحيمی، امين فريديان از فعالان سياسی همدان همراهان اين نماينده ی اسبق مجلس بودند که در ميانه ی راه بازداشت شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين لقمانيان در جريان انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ رياست ستاد مهدی کروبی در همدان را برعهده داشت. او در سال ۱۳۸۱ و در زمان نمايندگی مجلس بدليل نطق پيش از دستوری در اعتراض به «بازداشت فعالين ملی مذهبی» در دادگاه محکوم و سپس بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

دادگستری تهران طی نامه ای به مجلس ضمن رد اعتراضات نمايندگان، از محکوميت حسين لقمانيان به ۱۳ ماه حبس تعزيری حمايت کرد، اما نمايندگان مجلس به اعتراضات خود ادامه دادند.

اين اقدام که برخلاف اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی بود و «مصونيت پارلمانی نمايندگان» را «نقض» می کرد، با واکنش شديد و معترضانه ی نمايندگان مجلس ششم و دولت سيدمحمد خاتمی، احزاب و فعالان سياسی – اجتماعی رو به رو شد و پس از بيست روز از زندانی شدن لقمانيان، واکنش شديد مهدی کروبی، رييس مجلس ششم قوه قضاييه را مجبور به آزادی اين حسين لقمانيان کرد.

مهدی کروبی از پشت تريبون مجلس اعلام کرد که اگر قوه قضائيه لقمانيان را آزاد نکند، او از رياست مجلس استعفا می دهد. پس از اين سخنان، مهدی کروبی مجلس را ترک و به منزل خود رفت و گفت تا زمانی که اين نماينده مجلس و ديگر نمايندگان مصونيت نداشته باشند، پا به مجلس نمی گذارد. ساعتی پس از اين اعتراض مدنی که از سوی کروبی انجام شد، حسين لقمانيان آزاد شد.

لقمانيان در شهريور ۱۳۸۴ بار ديگر از سوی شعبه ی هفتم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شده بود.

مانند تعداد بی شماری از بازداشت ها در سال های اخير بر اساس قانون و منطق خاصی نبوده است، تا کنون از علت اين بازداشت غيرمترقبه ی لقمانيان و همراهان وی خبری در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016