چهارشنبه 30 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرخصی عماد بهاور و مهدی خدايی پس از سه سال زندان

ندای سبز آزادی ـ عماد بهاور و مهدی خدايی پس از سه سال زندان به مرخصی آمدند.

عماد بهاور عضو دفتر سياسی نهضت آزادی ايران ايران، در ۷ خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت شد.وی پس از ۹۶ ساعت آزاد شد اما پس از اعلام نتايج انتخابات دستگير و روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی عماد در ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرين دفاعيات احضار شده بود، بازداشت شد. اين فعال سياسی پس از بسر بردن چندين ماه در زندان اوين با حکم قاضی دادگاه به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شد.

مهدی خدايی نيز در تيرماه سال ۸۶ مامورين وزارت اطلاعات او را به اتهام اقدام عليه امنيت ملی از طريق برپايی تجمعات و تبليغ عليه نظام بازداشت کردند، ۳۸ روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ گذراند.

وی در اسفندماه ۸۸ دستگير شد و پرونده اتهامات سال ۸۶ با حکم قاضی صلواتی، چهار سال حبس برای اين فعال حقوق دانشجويی به دنبال داشت و اتهامات مندرج در پرونده جديد آقای خدايی به حکم قاضی محمد مقيسه، محکوميت به تحمل سه سال زندان را برايش رقم زد و در مجموع حکم هفت سال زندان مهدی خدايی در آذرماه سال ۸۹، تاييد شد.

پس از تاييد اين حکم بود که اين زندانی سياسی پس از تحمل ده ماه حبس از بند ويژه سپاه پاسداران به بند ۳۵۰ زندان اوين انتقال يافت.

مهدی خدايی دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهرری و مسئول بخش دانشجويی مجموعه فعالان حقوق بشر بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016