جمعه 9 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلبری از رهبری! احمد وحدت خواه

احمد وحدت‌خواه
خامنه ای دروغ نمی گوید که او تنها یک رای دارد. مصیبت ملت ما اتفاقا از همین «یک رای» این مستبد است که یا با اشاره به آن یک رئیس جمهوری بر سر کار گمارده می شود و یا رای میلیونها ایرانی جان به لب رسیده برای تغییر در زندگی و سرنوشت خود به بایگانی سپرده می شود!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویژه خبرنامه گویا

مرتضی نبوی از سردمداران تبلیغاتی رژیم و مدیر روزنامه رسالت گفته است اصلاح طللبان حکومتی برای بازگشت به صحنه قدرت در درون نظام «نیازمند اصلاح رفتار و رابطه خود با رهبری هستند».

از این بهتر و واضحتر کسی نمی توانست جواز ورود به بازی انتخابات آینده ریاست جمهوری در کشور را بیان کند.

تکلیف کاندیداهای سرسپرده به ولی فقیه در ائتلافهای قلابی میان باندهای پشت پرده که در این مورد روشن است. یکی (فلاحیان) آینده روابط میان ایران و آمریکا را «با کسب اجازه از مقام معظم» به عنوان نخستین برنامه دولت خود پس از پیروزی قرار داده است و دیگری (قالیباف) گفته است وزرایش باید «با تمام وجود حب ولایت را در قلب خود داشته باشند» و گرنه در کابینه او جای نخواهند داشت.

در عین حال با مروری بر بیانیه اخیر جمعی از اصلاح طلبان در دفاع از «دستاوردهای» دوران زمامداری محمد خاتمی به عنوان مانیفیست حضور خود در این انتخابات، به نظرمی رسد بخشی از مخالفان وفادار رژیم نیز به این درخواست سخنگوی مطبوعاتی رهبری لبیک گفته اند.

بیانیه مزبور با چشم پوشی مشخص از نقش علی خامنه ای و بیت او به عنوان عامل اصلی مصیبت های جاری در کشور انگشت انتقاد خود را به سوی معلول ها، یعنی ۸ سال حاکمیت جهل و خرافات در داخل و شلتاق و ماجراجویی در صحنه بین المللی از سوی دولت احمدی نژاد گرفته است.

«دستاوردها» ی متروکه و به محاق استبداد افتاده ای را هم که این بیانیه در زمینه های صنعت و کشاورزی و فرهنگ و آموزش و غیره مبنای حقانیت حضور اصلاح طلبان وفادار در انتخابات قرار می دهد پیش از آن که چنگی به دل هر ایرانی بزند نمکی است بر زخمی عمیق که چگونه ۸ سال حاکمیت مماشات جویانه آنها در مقابل ام الفسادی به نام ولایت مطلقه فقیه زمینه ساز ظهور حاکمیت ارتجاعی ترین اقشار اجتماعی بر سرنوشت و زندگی ایرانیان گشت.

ابوالفضل قدیانی از رهبران سازمان مجاهدین انقلاب که هم اینک به «جرم» مخالفت با دستگاه ستمگر حاکم در زندان به سر می برد به درستی در نامه اخیر خود خطاب به همه ایرانیان گفته است که ادعای اصلاح طلبی در چهارچوب نظام استبدادی ولایت فقیه در بهترین حالت یک خودفریبی و در بدترین حالت خیانت به آرمانهای آزادیخواهانه ملت ما می باشد.

با این حال مدعیان اصلاح طلب ما به این گفته خامنه ای در هفته جاری دل خوش کرده اند که گفته است «من تنها یک رای دارم».

خامنه ای دروغ نمی گوید که او تنها یک رای دارد. مصیبت ملت ما اتفاقا از همین «یک رای» این مستبد است که یا با اشاره به آن یک رئیس جمهوری بر سر کار گمارده می شود و یا رای میلیونها ایرانی جان به لب رسیده برای تغییر به بایگانی سپرده می شود!

در صفحه مربوط به معرفی جورج واشنگتن در کتاب دانشنامه روسای جمهوری ایالات متحده آمریکا آمده است که او در هنگام بالا رفتن از پله های ساختمان شهرداری نیویورک برای ادای سوگند از وحشت احتمال شکست خوردن در حفاظت از قانون اساسی آمریکا و حقوق ملتی که او را به این مقام برگزیده بودند دچار تردید شده و حتی قصد ترک صحنه به اندیشه او خطور کرده است. اما وی نهایتا باتکیه بر ایمان خود به نقش مردم و عدم سازش با نیروهایی که می توانند آزادی و حقوق آنها را خدشه دار کنند بر تردید خود غلبه کرده و نام خود را در تاریخ آمریکا به نیکی باقی گذاشت.

در مقابل، مضحکه ای که به نام «جمهوری» در سه دهه گذشته بر میهن ما حکومت کرده است مردانی را بر سریر قدرت نشانده و می نشاند که اطاعت و فرمانبرداری حقیرانه آنها از دستورات و راهبردهای خانمان برانداز «مقام رهبري» بر وفا به عهد و دستیابی آرزوهای ملت خود برتری داشته است.

avahdatkhah@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016