شنبه 4 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقدير از تمکين هاشمی رفسنجانی به نظر شورای نگهبان

مهر ـ سخنگوی کمسيسيون اصل ۹۰ ضمن تقدير از هاشمی به منظور تمکين در مقابل نظر شورای نگهبان اظهار داشت: ايشان برخلاف شيطنت های بيگانگان از جمله راديو بی بی سی تا اينجا نشان دادند که همچنان متعلق به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مصطفی افضلی فرد سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پيش از بيان اخطار خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: بنده به عنوان يک اصولگرای آزاد انديش از دو جريان عمده اصولگرای مجلس می خواهم همان طور که مواضع زاويه دار با قانون اساسی و ولايت فقيه را به جا و شايسته مورد نقد قرار می دهند مواضع خوب و قانونمدارانه را نيز مورد تقدير قرار دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم اردبيل افزود: در اين ميان شايسته است از تمکين همه نامزدها و همچنين آقای هاشمی در برابر قانون و تأکيدشان بر خلق حماسه سياسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب تجليل شود. چرا که ايشان برخلاف شيطنت های بيگانگان از جمله راديو بی بی سی تا اينجا نشان دادند که همچنان متعلق به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ همچنين در بيان اخطاری افزود: طبق قانون اساسی ديوان محاسبات به کليه حساب های دستگاه های اجرايی رسيدگی می کند که هيچ هزينه ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسيده باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارشات معاونت نظارت مجلس که ميان نمايندگان پخش شد از وضعيت اجرايی بودجه وزارتخانه ها و سازمان های تابعه که براساس گزارشات دوره ای ديوان محاسبات تنظيم شده است عمده تخلفات در مبادله موافقت نامه ها و انطباق آن با برنامه پنجم به ويژه با ماده ۲۲۴ قانون پنجم برنامه توسعه که برخلاف اصل ۵۵ قانون اساسی است.

سخنگوی کميسيون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: سوال من اين است که آيا تمهيداتی انديشيده شده است تا اين اصل در مورد بودجه ۹۲ نقض نشود.

در ادامه محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس شورای اسلامی که رياست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار افضلی فرد اظهار داشت: بخش اول اخطار شما ربطی به دستور جلسه نداشت. اما بحث دوم نيز يک بحث هميشگی است که دولت مکلف است به همه قوانينی که به تصويب مجلس می رسد عمل کند و در اين خصوص ديوان محاسبات گزارشاتی را ارائه می کند که در آنها به تخلفات اشاره شده است که در برخی دولت ها اين تخلفات کم بوده و در برخی دولت ها نيز رو به تزايد است.

باهنر افزود: ما متأسفانه اين مشکلات را با دولت داشتيم و بايد اين موضوع از مجاری قانونی پيگيری شود تا تخلفات کاهش پيدا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016