شنبه 15 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تبعيد رييس کميته آموزش نهضت آزادی ايران به زندان رجايی شهر

ميزان: مهدی معتمدی مهر که از اسفند ماه سال گذشته در بند امنيتی اوين در بازداشت به سر می‌برد، امروز به زندان رجايی شهر منتقل شده است.
به گزارش «ميزان خبر»، اين فعال سياسی روز ۲۶ اسفند سال گذشته پس از بازرسی منزل و ضبط بسياری از وسايل بازداشت و به زندان اوين منتقل شد و تا کنون در بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين به سر می‌برده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او پيش از اين در فروردين ۸۸ به بهانه‌ نقش داشتن در تنظيم و انتشار بيانيه درخواست نظارت بين‌المللی در انتخابات دهم رياست جمهوری به مدت ۴۵ روز و در دی ماه ۸۸ نيز به اتهام شرکت در اين تجمع روز عاشورا دو ماه بازداشت شد، و در دادگاه به پنج سال حبس تعزيری محکوم شد.
مهدی معتمدی مهر، عضو دفتر سياسی و مسئول کميته‌ آموزش نهضت آزادی در نامه‌ای خطاب به وزير اطلاعات، ضمن اشاره‌ صريح به ضرب و شتم خود در دوران بازداشت، از استمرار رفتار غيرقانونی بازجويان آن وزارتخانه پس از آزادی و اعمال فشارهای روانی در برخورد با خود و ساير اعضای نهضت آزادی ايران انتقاد کرده بود.
ورود به حوزه‌ خصوصی زندگی فردی، توهين، افترا، تهديد به مرگ از جمله موارد فشارهای روانی است که معتمدی مهر در اين نامه افشا کرده و از «باز توليد خط سعيد امامی و رويکردی در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی» خبر داده بود.
بازجوی وی در جريان بازداشت اخير که به بهانه اجرای حکم زندان وی انجام شده بود و با فشار بر دستگاه قضايی حکم زندان وی را به بازداشت در بند امنيتی تغيير داده بود و در مدت زندان نيز وی را تهديد به انتقال به زندانی خارج از تهران نموده بود که به نظر می‌رسد همانگونه که اين بازجو توانسته ساير تهديدات خود منجمله محکوم کردن عماد بهاور به دهسال زندان و يا حکم سنگين برای مهندس توسلی را اجرا کند اينبار نيز موفق به تحميل اراده خود به دستگاه قضايی شده باشد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016