جمعه 18 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر محسن میردامادى: زندانیان سیاسى بیش از خود نگران زندگى مردم اند

به گزارش کلمه، در پى نامه ۵۵ تن از زندانیان سیاسی ایران به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و درخواست مهار تحریم ها از وى که در روزنامه بریتانیایى گاردین منتشر شد همسر یکى از نویسندگان نامه، آن را حاصل “نگرانى زندانیان از وضعیت زندگى مردم” توصیف کرد.

الهه مجردى، همسر محسن میردامادى که پس از اعتراض به انتخابات سال ٨٨ تا کنون در زندان به سر مى برد در گفتگو با مسیح على نژاد با اشاره به “ملاقات هفته گذشته با همسرش” گفته است که “آنها نگران وضعیت جامعه هستند و با این نامه خواستند در این شرایط تأثیرى بگذارند”. به گفته خانم مجردى “آنها با اینکه خودشان در معرض نقض حقوق بشرند اما به علت شدت فشار اجتماعى و مادّى بر مردم ترجیح مى دهند پیگیر خواست مردم باشند در حالى که همین هفته گذشته به بند ٣۵٠ حمله شد و آنها خواستار تشکیل کمیته تحقیق در این باره هم شده اند”.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر دبیرکلّ زندانى جبهه مشارکت افزود: “پیگیرى نقض حقوق بشر، کارى دراز مدت است و کسانى که معتقد به آزادى هاى سیاسى هستند سالهاست که این موضوع را پیگیرى مى کنند اما فشار روزمرّه بر زندگى مردم و مسائل مادى هر روز دارد مقاومت مردم را کمتر مى کند و خانواده هاى زندانیان سیاسى که سرپرست شان در زندان به سر مى برد هم کاملا این وضع را لمس مى کنند؛ در نتیجه هر دو موضوعِ رفع تحریم ها و توقف نقض حقوق بشر باید با هم پیگیرى شود”.

همسر محسن میردامادى در پاسخ به این پرسش که “با توجه به گذشت زمان زیادى از گستردگى تحریم ها، چرا این نامه در دوره دولت پیشین نوشته نشده” گفت: پیش از این، زندانیان سیاسى، تاثیرى در این کارها نمى دیدند اما در این انتخابات، اکثریت مردم حرف شان را به کرسى نشاندند و نشان دادند که طرفدار گفتمان اعتدال اند برخلاف شرایطى که مثلا آقاى جلیلى رییس جمهور مى شد؛ آنهم با آن ادبیات جنگ طلبانه که در مناظره ها فرهنگ انقلاب را فرهنگ هجوم معرفى مى کرد”.

وى افزود: “این نامه نشان دهنده آن است که در همه، حتى در کسانى که به آنها ظلم شده هم امید جدیدى ایجاد شده و به این فضاى سیاسى جدید امیدوارند و این تحریم ها را یکى از موانع روند جدید مى دانند”.

خانم مجردى در پایان این گفتگو ابراز امیدوارى کرد که دولت آقاى روحانى با سابقه کارش در این نظام و آشنایى با چالش ها و شیوه عملگرایانه اش نتیجه مثبت بگیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016