شنبه 30 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سپاه یگانه نهادی است که معادلات بزرگترین امپراتوری تاریخ را تغییر داد

سردار حسین سلامی گفت: سپاه تنها نهادی است که قدرت تحلیل ضعف‌های ناپیدای دشمن و نفوذ در درون دنیای ذهن راهبردی آنان را دارد. از این رو ما از دید دشمن منبع تولید انرژی‌های نوین هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، در پایان مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه وجود ساختمان قدرتمند دفاعی به نام سپاه (که از معجزات ذهنی امام (ره) بود و بعد از ایشان با قله‌های فکری رهبر معظم انقلاب به بنای مرتفعی تبدیل شده است) از معجزات بزرگ الهی است، اظهار داشت: سپاه یگانه نهادی است که توانست معادلات و فرمول‌های نظامی و امنیتی بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر را تغییر دهد.

سردار سلامی با اشاره به شاخصه‌های مهم سپاه، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهادی است که توانست راه‌های غلبه استکبار بر جهان اسلام را مسدود کرده و با هوشمندی موقعیت‌های آینده انقلاب و سیر تحول نبرد با استکبار را به درستی تشخیص دهد.

وی افزود: سپاه قدرت تحلیل ضعف‌های ناپیدای دشمن و نفوذ در دنیای ذهن راهبردی دشمن را داشته و می‌تواند در هر مقطعی با ارائه نقشه‌های دقیق دشمن را با غافلگیری ذهنی مواجه سازد. اینها حقایقی است که سرشت طبیعی سپاه را شکل می‌دهد.
جانشین فرمانده کل سپاه، بزرگترین هنر انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی و امنیتی را بیرون کشاندن آمریکا از پناهگاه امن خود خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران باعث شد آمریکا در صحنه زمین از فضاهای استراتژیک به نقش‌های عملیاتی تنزل سطح داده و نقش پیاده نظام را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: اتفاقی که از پی این رویداد پدید آمد این بود که انرژی‌های دشمن از فضاهای رعب‌آور روانی به فضاهای واقعی تغییر وضعیت دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



سردار سلامی با اشاره به اینکه ما توانستیم روند نزول قدرت دشمن را ببینیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران با توسعه جبهه‌های جدید در مکان، تنوع و آرایش قدرت توانست انرژی متراکم دنیای استکبار را در طول زمان مستهلک کند.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا با تمامی ظرفیت و استعداد خود و انقلاب اسلامی نیز با به فعلیت رساندن تمامی ساختارها، سیمای امروز محیط بین‌الملل را ترسیم می‌کنند و محور این سیما تقابل راهبردی انقلاب با نظام سلطه است. سردار سلامی با تاکید بر اینکه اساس تحول در سپاه درک ضرورت تغییر است، اظهار داشت: ما در جهان متغیرها زندگی می‌کنیم. جایی که نمی‌توان با تکیه بر دکترین، ابزار، ساختار و سیاست ثابت با آینده پرتغییر مواجه شد.

وی افزود: درک ضرورت تغییر جهت‌گیری‌های اساسی، ایجاد و بسط ساختاری است که بتواند با شرایط متغیر انطباق داشته باشد که این مسئله از ارکان تحول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه از دید دشمن منبع تولید انرژی‌های نوین است، گفت: سپاه با الهام از آموزه‌های الهی، قدرت دفاعی خود را توسعه می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه قاعده نبرد و مسیر جهاد و راه پیکار در راه خدا را‌ آموزه‌ها و الهام‌های الهی توصیف و تصریح کرد: طریقه نبرد مومنین از زبان دشمن آموخته نمی‌شود و هرگز دشمن راه‌های غلبه بر خود را به ما نشان نمی‌دهد.

وی افزود: ساختار، دکترین و سیاست‌های دفاعی و امنیتی سپاه با قواعد نبرد دشمن متفاوت بوده و متمایز و منحصر به فرد است که در هیچ یک از ارتش‌های دنیا چنین ساختاری به چشم نمی‌خورد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه دشمن هرگز نمی‌تواند نیات راهبردی سپاه را درک کند، گفت: تا به امروز در هر جایی که متفاوت عمل کرده‌ایم و ساختار متفاوتی داشته‌ایم به توفیقات مهمی دست یافته‌ایم که این تفاوت‌ها ناشی از جوشش درونی اندیشه درونی سپاه است که منطبق بر آموزه‌های الهی و عامل اصلی موفقیت سپاه می‌باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه هنر سپاه را زندگی کردن اندیشه‌های آسمانی قرآن توصیف و تصریح کرد: ابهت دشمنان بزرگ، قدرت‌های کوچک را از تفکر خلع سلاح می‌کند و هنر سپاه این است که ذهن و روان خود را از تاثیر شکوه ظاهری دشمن نجات داده است.
وی با بیان اینکه وعده پروردگار است که تفاضل قوای ما و دشمنان را به شرط حضور ما جبران می‌کند، گفت: امروز پس از 35 سال هیچ مقطعی در هیچ نقطه‌ای را نمی‌بینیم که آمریکا بر ما پیروز شده باشد. بلکه برعکس همه جا پر از پیروزی‌های شگفت‌آور جهادی ما است که ناشی از روحیه جهادی و عاشورایی فرماندهان و پاسداران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016