پنجشنبه 11 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور حکم برائت برای ۴ شهروند مريوانی

آژنس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - دادگاه انقلاب مريوان ۴ نفر از فعالان مدنی و دانشجويی اين شهر را تبرئه و يک فعال دانشجويی را به ۱ سال حبس تعليقی محکوم کرد.

بنا به گزارش آژانس خبری موکريان از مريوان، قاضی لطفی، رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب اين شهر روز چهارشنبه ۱۰مهرماه ۹۲ حکم ۵ فعال مدنی و دانشجويی را صادر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



برپايه گزارش خبرنگار سرويس حقوق بشر موکريان، دادگاه "سوران دانشور" فعال مدنی و عضو اتحاديه دموکراتيک دانشجويان کرد را از اتهام ارتباط با يکی از احزاب مخالف و تبليغ عليه نظام تبرئه کرد و همچنين "داوود قسيمی" فعال دانشجويی، "سامان محمودی" فعال دانشجويی و "خالد احمدی" فعال دانشجويی را از اتهام ارتباط با يکی از احزاب مخالف نظام تبرئه ولی "محمد کهنه پوشی"، فعال دانشجويی را با همين اتهام به ۱سال حبس تعليقی به مدت ۵ سال محکوم کرد.

خبرگزاری موکريان در ادامه همين گزارش می افزايد؛ جلسه دادگاه اين ۵ نفر فعال دانشجويی روز دوشنبه ۸ مهرماه سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب مريوان برگزار شده بود که در آن جلسه متهمين توانسته بودند با ارائه اسناد و مدارک کافی، بدون داشتن وکيل از خود دفاع کنند.

لازم به يادآوری است، سال گذشته سوران دانشور، داوود قسيمی، سامان محمودی، خالد احمدی و محمد کهنه پوشی ۱۰ ديماه ۱۳۹۱ توسط اداره اطلاعات مريوان بازداشت و پس از حدود يک ماه در تاريخ ۱۲ اسفند با سپردن وثيقه يکصد ميليون تومانی از زندان آزاد شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016