پنجشنبه 11 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات احمدی‌مقدم درباره حواشی مراسم استقبال از روحانی

ايسنا ـ فرمانده ناجا درباره حواشی مراسم استقبال از رئيس جمهور، گفت: هيچ اتفاقی در مراسم استقبال رخ نداد و در حال حاضر هيچ پرونده و شاکی در اين خصوص در اختيار پليس نيست که بخواهيم آن را پيگيری کنيم.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدی مقدم در حاشيه بازديد از فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات موجود در موضوع زندان ها، اظهارکرد: در برخی مواقع شمار زندانيان از تعداد زندانها بيشتر است و دستگاه قضا برای اينکه زندان ها بازدارندگی لازم را برای مجرمان داشته باشد، تمهيدات زيادی انديشيده که يکی از آنها ايجاد مجازات های جايگزين است؛ البته زندانيانی که با جرم هايی چون اختلافات خانوادگی و مشکلات مالی به زندان افتاده‌اند، می توانند از مرخصی هايی که در نظر گرفته شده، استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: همه زندانيانی که به مرخصی اعزام می شوند تا زمان بازگشت به زندان، تحت نظر و مراقبت نيروی انتظامی هستند.

احمدی مقدم به جلسه روز گذشته ناجا با مسئولين عالی قضايی، اشاره کرد و افزود: گزارش کاملی از بازداشتگاه ها را به شورای عالی قضايی ارائه کرديم.

وی به پيشرفت های نيروی انتظامی در حوزه حقوق شهروندی و بازداشتگاه ها در چند سال اخير اشاره کرد و گفت: روند پيشرفت بازداشتگاه ها و تحت‌نظرگاه‌ها با سرعت طی می شود؛ همچنين روز گذشته تصويب شد که بر سرعت اين پيشرفت افزوده شود.

فرمانده ناجا با اشاره به موانع موجود در اين خصوص، گفت: بايد نيروی انتظامی و قوه قضاييه با تشکيل کميته مشترکی به رياست دادستان کل کشور اين مشکلات را برطرف کنند.

احمدی مقدم با بيان اينکه بايد توافقنامه ای در اين خصوص داشته باشيم تا در بازه زمانی مشخص با بسيج همه امکانات و در نظر گرفتن محدوديت های مالی، استانداردهای بازداشتگاه ها را بالا ببريم، گفت: با هماهنگی دستگاه قضا تا دو سال آينده همه بازداشتگاه های ناجا بايد به تائيد قوه قضاييه برسند و تحت پوشش اين دستگاه قرار گيرند.

وی افزود: تا رسيدن به استانداردهای لازم، دستگاه قضايی و سازمان استاندارد، نظارت کامل بر بازداشتگاه ها دارند.

فرمانده ناجا با اشاره به اينکه معاونت اجتماعی فعاليت های مهمی برعهده دارد، گفت: پليس برای مردم‌مدار و جامعه‌محوربودن بايد ارتباط خود را با مردم تقويت کند.

احمدی مقدم با اشاره به اينکه رسانه واسطه ميان ناجا و مردم است، افزود: از يک دهه گذشته و آغاز به کار معاونت اجتماعی، همواره ابعاد رسانه، هنر، فرهنگ، آموزش همگانی، ارتباط با نخبگان و گروه های مردمی تقويت شده و طی اين مدت شاهد پيشرفت های خوبی در حوزه اجتماعی بوده ايم.

فرمانده ناجا با بيان اينکه سهم مردم در آگاهی پيشگيری از جرم زياد است، تصريح کرد: هدف معاونت اجتماعی، پيشگيری اجتماعی بوده چرا که فعاليت های انتظامی همواره پر هزينه است؛ بدنبال تقويت پيشگيری اجتماعی هستيم.

وی درباره تشکيل فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، اظهار داشت: ناجا در حاشيه تهران نياز به يک فرماندهی مستقل به مرکزيت يکی از شهرستان های استان تهران بجز پايتخت داشت و ما با تشکيل اين فرماندهی ، ضريب امنيتی را ارتقاء داديم.

احمدی مقدم ادامه داد: ما طی ساليان گذشته ارزيابی ضمنی از اين فرماندهی داشتيم اما امسال بازرسی های فرماندهی شرق تهران مانند تمام استان ها انجام شد و بازرسان کليه رده ها را مورد ارزيابی قرار دادند.

به گفته فرمانده ناجا در اين دوره، بازرسی ها محدود به دفاتر بازرسی نبود بلکه ما بصورت نامحسوس عملکرد مأموران و يگان ها را مورد ارزيابی قرار داديم و خوشبختانه براساس ارزشيابی های صورت گرفته، عملکرد رده ها با موارد ثبت شده در دفاتر همخوانی داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه اين فرماندهی در کسب رضايت مردم و کاهش جرائمی مانند شرارت و اراذل اوباش پيشرفت بسيار خوبی، داشته است.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: موضوع مهم اين منطقه سرقت خرد است که روزانه ۲۰ فقره از ۳۰ فقره سرقت رخ داده در اين منطقه، جز سرقت های خرد بوده و اين ارقام مردم را آزار می دهد؛ اميدواريم با تقويت رده های انتظامی و اقدامات پيشگيرانه در آينده نزديک بهبود مناسبی داشته باشيم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حواشی مراسم استقبال از رئيس جمهور، گفت: هيچ اتفاقی در مراسم استقبال رخ نداد و در حال حاضر هيچ پرونده و شاکی در اين خصوص در اختيار پليس نيست که بخواهيم آن را پيگيری کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016