دوشنبه 15 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: حقوق بشر، سياسی نشود

• مصمم هستيم که مسأله هسته‌ای در زمان کوتاه حل شود/مسأله حقوق بشر در هيچ کشوری کامل نيست و نواقصی دارد. البته بايد ضمن به رسميت شناختن تفاوت‌های فرهنگی يکديگر اصولی نظير آزادی بيان و تبادل انديشه‌ها را مورد احترام قرار دهيم.

hXgkh J «يوهانس دوما» سفير جديد هلند در تهران صبح امروز (دوشنبه) با حسن روحانی رييس‌جمهوری اسلامی ايران ديدار و استوارنامه خود را تقديم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، رييس‌جمهور در اين ديدار با اشاره به سوابق تاريخی روابط خوب دو کشور ايران و هلند، ابراز اميدواری کرد که در دوران حضور سفير جديد هلند در تهران، ملت‌ها و مسئولان دو کشور شاهد تقويت هرچه بيشتر روابط دوجانبه باشند.

وی همچنين تحرکات ايجاد شده در حل پرونده هسته‌ای ايران را مورد تأکيد قرار داد و گفت: اميدواريم به زودی شاهد تسهيل و توسعه روابط ايران با کشورهای اتحاديه اروپا از جمله هلند در تمامی عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سياسی باشيم.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "جمهوری اسلامی ايران مصمم است مسأله هسته‌ای در زمان کوتاه حل شود"، تصريح کرد: ايران، داشتن حقوق هسته‌ای در چارچوب ان.پی.تی را حق مسلم خود می‌داند و آمادگی دارد تا در چارچوب مذاکرات ۱+۵، ابهامات را رفع کند.

روحانی همچنين با اشاره به مسأله حقوق بشر و تحريم‌های اعمال شده عليه ايران، تأکيد کرد: همه بايد دقت کنيم که موضوع حقوق بشر يک مسأله سياسی نشود و به اين نکته توجه داشته باشيم که مسأله حقوق بشر در هيچ کشوری کامل نيست و نواقصی دارد. البته بايد ضمن به رسميت شناختن تفاوت‌های فرهنگی يکديگر اصولی نظير آزادی بيان و تبادل انديشه‌ها را مورد احترام قرار دهيم.

وی با انتقاد از تحريم‌های اعمال شده عليه ايران که حتی دسترسی مردم ايران به دارو را با مشکل مواجه کرده است، آن را يک تحريم ضدحقوق بشری خواند.

رييس‌جمهور در ادامه ضمن تأکيد بر لزوم توسعه تعامل و همکاری‌های دو ملت، خواستار گسترش تبادل نظر بين انديشمندان، متفکران و حقوقدانان ايران و هلند در زمينه‌های مورد نظر شد.

بر اساس اين گزارش، يوهانس دوما سفير جديد هلند نيز در اين ديدار، اراده دولت و ملت هلند را بر توسعه و تحکيم روابط ايران و هلند در تمامی زمينه‌ها از جمله اقتصادی اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور اتباع ايرانی مقيم هلند، همکاری‌های کنسولی ميان دو کشور را مقدمه خوبی برای گسترش روابط دوجانبه دانست.

سفير جديد هلند با ابراز خرسندی و تبريک موفقيت‌های ورزشی ايران بويژه حضور ايران در مسابقات جام جهانی و قهرمانی واليبال در آسيا، ابراز اميدواری کرد تا گام‌های خوبی در زمينه تبادل نظر و دو ملت بويژه در عرصه‌های اجتماعی برداشته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016