یکشنبه 19 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: غنی‌سازی در خاک ايران، خط قرمز است، موفقيت مذاکرات، آرامش و‌ ثبات برای منطقه و جهان است

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه تابع نظر نمايندگان مجلس هستيم، ابراز اميدواری کرد که وزير پيشنهادی ورزش و جوانان از مجلس رای اعتماد کسب کند و در ادامه نيز تاکيد کرد: همه بايد تابع نظر مردم در ۲۴ خرداد باشيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی که صبح امروز(يکشنبه)در صحن علنی مجلس جهت دفاع از وزير پيشنهادی ورزش و جوانان حضور پيدا کرده بود، در ابتدا با اشاره به فرا رسيدن ايام شهادت امام حسين(ع) و يارانش و تسليت به مناسبت اين ايام، خطاب به نمايندگان گفت: يکشنبه‌ها گاهی اوقات گويی بايد در محضر شما نمايندگان باشيم؛ البته شما يکجور ديگر نيز می‌توانيد ما را دعوت کنيد غير از بحث رای اعتماد به وزرا.

وی با تشکر از نمايندگان مجلس به خاطر رای اعتمادی که به وزرای قبلی دادند، افزود: طبيعی است که دوست داشتيم در همان تابستان يعنی در ۲۴ مرداد که همه وزرا معرفی شده بودند همه وزرا رای اعتماد می‌گرفتند و ما می‌توانستيم کارمان را در دولت با برنامه‌ريزی دقيق‌تری شروع کنيم. البته به هر حال مجلس شورای اسلامی دارای وظايف قانونی است و طبق مصالح مدنظر در چارچوب قانون اساسی و آيين داخلی عمل می‌کند و ما از اين نظر گله نداريم.

رييس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: لازم می‌دانم از جناب آقای سلطانی‌فر که برای اولين‌بار برای وزارتخانه ورزش و جوانان معرفی شدند و قول همکاری با دولت داده بودند و نتوانستند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کنند، تشکر کنم و برای ايشان آرزوی توفيق دارم.

نپرداختن وزرای پيشنهادی به حاشيه‌ها، خط مشی دولت است

روحانی ادامه داد: همچنين از دکتر صالحی اميری که برای دو ماه مسئوليت سرپرستی اين وزارتخانه را بر عهده داشتند و بسيار خوب در آن مدت ظاهر شدند و به وظايف قانونی خود عمل کردند تشکر کنم.

وی با اشاره به کسب عدم رای اعتماد به صالحی اميری از سوی نمايندگان مجلس گفت: مطالبی که در اينجا مطرح می‌شد می‌توانست با بيان ملايم‌تر و نرمتر باشد و اگر ايشان نسبت به مطالبی که گفته شد احساس مظلوميت می‌کند، حق طبيعی و قانونی اوست که از خود در رسانه‌ها دفاع کند. اينکه در مجلس به حاشيه‌ها نپرداخت، اين در واقع همان خط مشی دولت بوده که ايشان نيز همان خط مشی را دنبال کردند و من برای ايشان در سمتی که خواهد بود آرزوی موفقيت دارم.

رييس‌جمهور خطاب به نمايندگان مجلس ادامه داد: حتی وزرايی که رای اعتماد نتوانستند از مجلس شورای اسلامی کسب کنند، چيزی حدود ۴۰ درصد نمايندگان مجلس به آنها رای دادند و اين روشن است که کسی که حمايت ۴۰ درصد نمايندگان مجلس را پشت‌سر خود برای سمت وزارت دارد برای سمت‌های ديگر اگر پايين‌تر باشد رای بالاتری خواهد داشت و در واقع اين رای پشتوانه‌ای است برای فعاليت سياسی اين نمايندگان.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه گفت: ما تابع رای اکثريت هستيم و قواعد سياسی که بر مبنای آن ما حرکت می‌کنيم، اکثريت آراست و به همين دليل می‌گوييم همه بايد تابع نظر مردم در ۲۴ خرداد باشيم.

مردم به خشونت و خودرأيی رأی «نه» دادند

رييس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود در مجلس، گفت: مسيری را که اکثريت مردم امضا کردند دنبال می‌کنيم چون مردم در ۲۴ خرداد به افراط و تفريط، خشونت و خودرأيی و تک‌رأيی، عدم مشورت و عدم تدبير رأی «نه» دادند و به اعتدال، تدبير و عقلانيت رأی آری.

حسن روحانی با تاکيد بر اينکه "ما نبايد صدای مردم را در طول چهار سال پيش رو از ياد ببريم و فراموش کنيم"، اظهار کرد: دولت خود را مکلف به نظرات و خواست و آرای مردم می‌داند و به رهنمودهای رهبری متعهد است.

وی با اشاره به اينکه "رای مردم چيزی شبيه عقود است"، توضيح داد: از يک طرف رييس‌جمهور قول‌هايی به مردم داده است و از طرفی مردم مطالبات خود را تبيين کرده‌اند و نوعی عهد و پيمان بين دو طرف بسته شده است.

دولت به پيمانش با مردم در مسير عقلانيت و اعتدال وفادار است

روحانی خاطرنشان کرد:‌ به تعبير اميرالمؤمنين(ع) کدام واجب بالاتر از وفادار ماندن به عهد و پيمانی که خواست مردم است و به تعبير علی (ع) حتی کفار هم خواستشان اين است که به پيمان و وعده داده شده عمل شود؛ به همين دليل دولت به پيمانش با مردم در مسير عقلانيت و اعتدال وفادار خواهد ماند و اين مسير را ادامه خواهد داد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "نظرات مردم و تدابير رهبری شاخصی است که دولت و مجلس با هم آن را دنبال خواهند کرد"، افزود: مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون اساسی در پی اجرای وظايف خود است که اين وظايف در قانون مشخص شده و روشن است که وظايف دولت و نمايندگان چيست.

از شيوه‌هايی استفاده نکنيم که بدخواهان سوءاستفاده کنند

وی با بيان اينکه "در نحوه عمل به وظيفه و قانون، شيوه‌های متفاوتی پيش روست"، گفت: خوب است بهترين شيوه را در اين زمينه برگزينيم؛ شيوه‌ای که بدخواهان از آن سوءاستفاده نکنند. مجلس شورای اسلامی اقدام به اعمالی می‌کند که در چارچوب وظايف قانونی آن قرار دارد اما گاهی شيوه به‌گونه‌ای است که بدخواهان ممکن است سوءاستفاده کنند و آن را تعبير به تضعيف دولت يا حتی تخريب کنند.

رييس جمهور در ادامه با بيان اينکه دولت می‌خواهد تعامل بسيار نزديکی با مجلس داشته باشد خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم همانند دولت در پی گفتمان خدمت است که رهبری بر آن تاکيد داشته و به دنبال حاشيه‌پردازی نيست. برای خدمت اکنون بايد دست به دست هم بدهيم. دولت در يک شرايط خاصی مسووليت اداره کشور را به عهده گرفته است و امروز کشور با مسائل پيچيده داخلی و خارجی روبرو است.

روحانی افزود: ما در مسائل خارجی به حمايت و هدايت رهبری و حمايت مردم و مجلس شورای اسلامی و به اجماع داخلی نيازمنديم. امروز دولت در ۸۵ روز آغاز به کار خود است و در مدت ۱۵ روز آينده گزارشی از فعاليت ۱۰۰ روزه خود را به ملت ارائه می‌کند. توفيقات فراوان دولت در زمينه سياست خارجی، سياست داخلی، اقتصاد، فرهنگ و بالاتر از آن سرمايه اجتماعی،‌ اعتماد عمومی و ايجاد آرامش در جامعه بدون حمايت مجلس شورای اسلامی، بدون همراهی مردم و بدون هدايت رهبری امکان‌پذير نبود.

بايد يک زمان معقول و مناسب در اختيار مسئولان گذاشته شود

وی همچنين با بيان اينکه دولت بار سنگين خدمت به مردم را به دوش گرفته است اظهار کرد: امروز روز همدلی و همفکری است البته دولت تقاضا ندارد که مجلس وظايف قانونی خود را کنار بگذارد، دولت هم به توصيه‌ها و انتقادات مجلس احترام می‌گذارد اما بايد يک زمان معقول و مناسب در اختيار مسوولان گذاشته شود تا شش ماه يا ی کسال کار کنيم تا عملکرد ما مورد سنجش قرار گيرد.

همه بايد در برابر قانون سر تعظيم فرود آوريم

روحانی همچنين خاطر نشان کرد: هيچ ميزانی جز قانون وجود ندارد؛ ميزان جناحی و حزبی هيچگاه درست عمل نکرده و اين ترازو هميشه خراب بوده است، ما همه بايد در برابر قانون سر تعظيم فرو آوريم. برای رشد،‌ توسعه، آينده بهتر، رضامندی مردم، رفاه اجتماعی، نظم و امنيت بيشتر هيچ راهی جز قانونگرايی وجود ندارد. معيار نقد هم بر ميزان قانون است.

روی ميز مذاکره، منطق و تدبير گذاشته‌ايم

رييس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه "جمهوری اسلامی ايران روی ميز مذاکره‌اش عقلانيت، منطق و تدبير را گذاشته است"، تاکيد کرد: حقوق ملت ايران برای ما خط قرمز است.

به گزارش ايسنا، روحانی با درخواست از نمايندگان مبنی بر اينکه در شرايط حساس پيش رو بيش از گذشته دولت را حمايت کنند، گفت: البته دولت شکرگزاری و تشکر را از ياد نمی‌برد. تا به امروز شکرگزار لطف خداوند، عنايت ائمه طاهرين و اهل بيت(ع)، حمايت مردم و همين حمايت مجلس شورای اسلامی و حمايتی که در همه مقاطع حساس مقام معظم رهبری داشتند، هستيم.

وی ادامه داد: اگر اينها نبود، آيا نمايندگان شما يا به تعبير رهبر معظم انقلاب، فرزندان انقلاب قادر بودند در برابر قدرت‌های جهانی با استحکام حرف بزنند و سخن بگويند؟ شما ديديد که اشغالگران چگونه به تب و تاب افتادند، ديديد که جنگ‌طلبان از مسير صلح و تعامل با جهان هراسيدند، شما ديديد که در برابر چارچوب طرح ايران حداقل در ارتباط با کليات آن قدرت‌های بزرگ آن را پذيرفتند.

رييس‌جمهور با اشاره به برخی جزئيات شِکلی طرح ايران گفت: طرح ايران دارای سه بخش است؛ مقدمه‌ای دارد که در مقدمه اهداف را بيان می‌کند. قسمت پايانی دارد که شرايط ايران را بعد از اين دوران گذار تبيين می‌کند و دوره وسط دارد که چندين مرحله خواهد داشت که فعلا بحث مرحله اول و اجرای آن است.

غنی‌سازی در خاک ايران، خط قرمز است

روحانی اضافه کرد: ما با زبان و عمل، به صراحت به طرف‌های مذاکره‌کننده گفته‌ايم که به هيچ عنوان تهديد، تحريم، تحقير و تبعيض جواب نخواهد داد. جمهوری اسلامی ايران در برابر تهديد هيچ قدرتی سر فرود نمی‌آورد و نياورده است. ما می‌گوييم برای حل معضلات جهانی بايد روی ميز فقط عقلانيت و منطق باشد و اگر روی ميز عقلانيت و منطق باشد بوی عطر آن به مشام همه خواهد رسيد و اول برای آن کسی که پشت ميز نشسته است و اگر روی ميز چيز ديگری غير از اين مسائل بود اثرش بوی تعفن برای جامعه و بيش از همه برای کسی است که پشت ميز نشسته است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "جمهوری اسلامی ايران روی ميز مذاکره‌اش عقلانيت، منطق و تدبير را گذاشته است و با همين اهرم در برابر ديگران حاضر می‌شود"، افزود: برای ما خط قرمزها قابل عبور نيست. حقوق ملت ايران خط قرمز ماست. منافع ملی خط قرمز ماست که از جمله آن حقوق، حقوق هسته‌يی در چارچوب مقررات بين‌المللی از جمله غنی‌سازی در خاک ايران است.

کلمه «هسته‌يی» برای ايران، به معنی فناوری صلح‌آميز است

رييس‌جمهور با تاکيد بر لزوم توجه به حقوق جمهوری اسلامی ايران گفت: ايران همانند همه کشورهای ديگر است و در هيچ شرايط حاضر به تبعيض نيستيم.

روحانی در ادامه صحبتهای خود در مجلس با بيان اينکه "جمهوری اسلامی ايران و ملت ايران بايد از حقوق قانونی خود برخوردار باشد"، اظهار کرد: در عين حال برای آنکه ديگران هم به حرف اصلی ما اعتماد کنند که ما فناوری صلح‌آميز هسته‌يی برای توسعه می‌خواهيم، نه برای تهديد ديگران، يعنی ما برای اهداف صلح‌آميز اين مسير را دنبال می‌کنيم نه برای آنکه بمب هسته‌يی بسازيم، بايد بگويم اگر کلمه هسته‌يی برای ايران به کار می‌رود، مقصود فناوری صلح‌آميز است.

وی با اشاره به اينکه "در اصطلاح جهانی وقتی می‌گويند کشوری هسته‌يی است، بيشتر مقصود هسته‌يی نظامی است"، گفت: اگر در کسی در ايران می‌گويد هسته‌يی است، مقصود بخش صلح‌آميز فناوری هسته‌يی است. ما با اين منطق و استدلال در ژنو و نيويورک ظاهر شديم و سه جلسه را پشت سرگذاشتم. امروز روی ميز مذاکرات طرح ايران وجود دارد.

تحريم را به ضرر همه می‌دانيم

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه "ما تحريم را به ضرر همه، نه تنها ملت ايران و حتی به ضرر تحريم‌کنندگان می‌دانيم"، خاطرنشان کرد: ما تحريم را غيرقانونی و راه‌حلی ناکارآمد می‌دانيم.

روحانی با تاکيد بر اينکه "به خاطر فشار تحريم نيست که پای ميز مذاکرات نشسته‌ايم"، توضيح داد: اگر يادتان باشد در سال ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و بويژه ۲۰۰۳ يعنی سال ۱۳۸۲ ايران پای ميز مذاکرات نشست اما تحريمی در کار نبود و مصرانه به مذاکرات منطقی خود ادامه داد و حتی در شرايطی که دشمن می‌خواست تحريم ظالمانه را آغاز کند، باز هم ايران مذاکرات را قطع نکرد و بعد از تحريم هم مذاکرات را ادامه داد و معنای آن اين است که جمهوری اسلامی ايران برای حل و فصل مسائل بين‌المللی راه‌ اصلی را راه‌حل سياسی،‌ مذاکره، گفت‌وگو و ديالوگ می‌داند و بر مبنای آن از روز اول حرکت کرده است اما برخی به نحوی صحبت می‌کنند که گويی جمهوری اسلامی ايران از سال ۹۱ يا ۹۲ مذاکرات را شروع کرده است.

موفقيت مذاکرات به معنای آرامش و‌ ثبات بيشتر برای منطقه و جهان است

وی با بيان اينکه "ظاهرا حافظه تاريخی برخی‌ها دچار اشکال شده است"، افزود: ما از روز اول راه مذاکره را برگزيده‌ايم و روشن باشد در مذاکرات همان قدر که ايران سود می‌برد منطقه و جهان و طرف‌های مذاکراتی هم سود می‌برند. موفقيت اين مذاکرات به معنای آرامش و‌ ثبات بيشتر برای منطقه و کل جهان است.

رييس‌جمهور افزود: موفقيت مذاکرات به معنای هموار شدن مسير سازنده ايران با جهان و کشورهای منطقه است. معنای مذاکرات اين است که ايران نقش خود را بهتر در منطقه و جهان ايفا می‌کند. دنيا بداند بدون حضور ايران مشکلات منطقه يا جهان حل نمی‌شود يا با هزينه‌ای بسيار گزاف و ناقص حل می‌شود.

حضور ايران نقش سازنده‌ای در مسائل جهانی دارد

روحانی همچنين با بيان اينکه "حضور ايران نقش سازنده‌ای در مسائل جهانی دارد"، خاطرنشان کرد: طرف مقابل مذاکرات به اين نتيجه رسيده که تحريم راهکار مناسبی نيست بلکه راه صحيح، تعامل و مذاکره است. ما هم اين راه را ادامه می‌دهيم و حداقل اين مذاکرات اين است که به تعبير رهبری، ما ضرر نمی‌کنيم بلکه ظرفيت تحليلی جامعه افزايش می‌يابد و جايگاه ايران در منطقه و جهان بروز بيشتری خواهد يافت، افکار عمومی دنيا نيز قانع می‌شود که ايران لجبازی نمی‌کند و به دنبال سلاح کشتار جمعی نيست.

برای موفقيت در مذاکرات به حمايت نياز داريم

وی همچنين افزود: اگر ما می‌خواهيم در مذاکرات موفق شويم به حمايت نمايندگان ملت و رهبری نياز داريم. ما اکنون در کنار يکديگر اهداف بلند ملی را دنبال می‌کنيم و من هم هنوز پيش از اينکه خود را يک مسئول اجرايی بدانم خود را يک عضو مجلس می‌دانم به هر حال من ۲۰ سال در خانه ملت بوده‌ام.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينکه "وزارت ورزش و جوانان يک وزارتخانه مهم اجتماعی و فرهنگی است"، تصريح کرد: جوانان در انقلاب اسلامی بار سنگينی را بر دوش گرفته‌اند. ۱۳ آبان ۵۷ گوشه‌ای از حضور جوانان و نوجوانان در انقلاب اسلامی بود. من در ۱۵ خرداد ۴۲، ۱۴ يا ۱۵ ساله بودم و در تظاهرات آن روز يکی از دوستان خود به نام حجت‌الاسلام طالقانی به شهادت رسيد. بعد از پيروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس نسل جوان نقش بزرگی ايفا کرد.

جوانان به شغل و مسکن نيازمندند

روحانی اضافه کرد: جوانان برای سازندگی کشور هم تلاش بسياری کرده‌اند و اکنون نوبت ماست که به آن همه تلاش و ايثار پاسخ دهيم. جوانان ما به شغل، شرايط مناسب برای ازدواج، مسکن و گذراندن درست اوقات فراغت نيازمند هستند. آنها نيازمند اين هستند که از دشمنان بدخواهی که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی به آنها هجمه می‌کنند، نجات يابند.

برای جنگ با معضلات اجتماعی، بايد جوانان را به ورزش تشويق کنيم

رييس‌جمهور در ادامه با تاکيد بر اينکه "اگر بخواهيم با معضلات اجتماعی بجنگيم، يکی از راه‌های آن، تشويق جوانان به ورزش است"،‌ گفت: ما در ورزش بانوان دچار عقب‌ماندگی هستيم و برای توسعه ورزش دختران و زنان، به سرمايه‌گذاری بيشتر نياز داريم.

به گزارش ايسنا، روحانی در راستای دفاع از وزير پيشنهادی ورزش و جوانان، با بيان اينکه "از عمر تشکيل اين وزارتخانه چندان نگذشته؛ بنابراين اندام اين وزارتخانه به اندازه کافی رشد نکرده است"، افزود: همه بايد کمک کنيم که اين وزارتخانه بتواند به مسئوليت سنگين خود به نحو مناسب بپردازد.

وی با اشاره به اهميت مقوله ورزش در کنار مساله جوانان، اظهار کرد: امروز ورزش جزئی از زندگی است و بدون ورزش، دستيابی به سلامتی امکان‌پذير نيست. بدون ورزش، دستيابی به نشاط اجتماعی امکان‌پذير نيست و در واقع ورزش بهترين وسيله برای پر کردن اوقات فراغت و بهترين و کم‌هزينه‌ترين وسيله است.

ورزش بانوان دچار عقب‌ماندگی است

رييس‌جمهور با بيان اينکه "ورزش در ابعاد مختلف جزئی از زندگی اجتماعی و حتی فردی مردم شده است"، گفت: ما نيازمند توسعه ورزش همگانی هستيم. در ورزش بانوان نيز دچار عقب‌ماندگی هستيم و بايد آن را جبران کنيم. جوانان پسر برای ورزش می‌توانند کوچه و خيابان را تبديل به ورزشگاه کنند اما برای دختران و زنان نيازمند سرمايه‌گذاری هستيم.

روحانی در ادامه گفت: چقدر افتخارآميز است که دختران و بانوان جوان ما با حجاب اسلامی در صحنه بين‌المللی حضور پيدا می‌کنند. آن بانوی جوانی که با حجاب پرچم جمهوری اسلامی را به دوش می‌گيرد و حرکت می‌کند، گرچه برخی در آن موقع اين موضوع را نقد کردند، ولی ما بايد از اين مسائل احساس غرور و افتخار کنيم. ما يک نظام اسلامی را جاری و ساری کرديم که اين نظام به تمام ابعاد زندگی مردم می‌پردازد و اين جای افتخار برای جمهوری اسلامی است.

اسلام مانع هيچ فعاليتی نيست

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه "اسلام مانع هيچ فعاليتی نيست و می‌گويد اين فعاليت‌ها بايد به بهترين شکل عمل شود"، تصريح کرد: بنابراين ما بايد در زمينه ورزش کار و برنامه‌ريزی کنيم و بويژه بايد به ورزش در دبستان‌ و دبيرستان‌ها توجه ويژه‌ای شود.

سجادی همه مراحل تجربی و علمی را در زمينه ورزش پيموده است

روحانی با اشاره به اينکه "هميشه يکی از بحث‌ها در ورزش اين است که وقتی کسی تخصص دارد و پيشکسوت کار ورزش است بايد مسئوليت را بر دوش گيرد"، گفت: دولت به اين ندا پاسخ مثبت داده و امروز وزيری معرفی شده است که از آغاز و از دوران شهيد باهنر و شهيد رجايی اين مسئوليت را به عنوان مسئول ورزش و مديرکل در آموزش و پرورش داشته و کار خود را از اينجا آغاز کرده است.

رييس‌جمهور ضمن معرفی سوابق نصرالله سجادی اظهار کرد: دکتر سجادی تقريباً همه مراحل تجربی و علمی را در زمينه ورزش پيموده و استاد،‌ صاحب نظر، کارآزموده و پرتلاش است.

وی افزود: از وقتی که دکتر سجادی معرفی شدند، همه آنهايی که در کار ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هستند، بويژه مسئولان آموزش و پرورش استقبال کردند و اميدواريم آقای دکتر سجادی با توجه سوابق بسيار خوب و تجربه ارزشمندشان در امر ورزش و جوانان موفق باشند.

رييس‌جمهور ادامه داد: دکتر سجادی مسئوليت ورزش را مدت‌ها در آموزش و پرورش بر دوش داشته است و با جوانان در تماس بوده است، پس گرچه امری بخشی و جوانان امری فرابخشی و ميان‌بخشی است، اما اين وزارتخانه اين طور درست شده و کسی که مدير اين بخش است بايد به هر دو قسمت امر توجه کند يعنی هم جوانان و هم ورزش.

اميدوارم امروز شاهد تکميل دولت تدبير و اميد باشيم

روحانی خطاب به نمايندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اميدوارم امروز آخرين زحمت ما به شما در مسأله رأی اعتماد به ورزا باشد و امروز شاهد تکميل دولت تدبير و اميد باشيم.

رييس‌جمهور در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم از اين پس با ورزايمان در کنار شما نمايندگان در مسير خدمت به مردم تلاش بيشتری را آغاز کنيم و در همه صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، از جمله ورزش و جوانان بتوانيم توفيقات لازم را به دست آوريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016